جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

دست رد نخست‌وزیر عراق بر سینه وزیرخارجه آمریکا

يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 665252
مقامات عراقی ضمن مخالفت با خواست آمریکا، به مایک پمپئو گفتند قطع رابطه با ایران در زمینه انرژی غیرممکن است.
دست رد نخست‌وزیر عراق بر سینه وزیرخارجه آمریکا
به گزارش جهان نيوز، روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت: مایک پمپئو طی سفر به بغداد، در مسیر تلاشهای کشورش برای اخذ موافقت عراق در راستای التزام به تحریمهای ایران گام برداشت و بار دیگر با مخالفت عراقی‌ها مواجه شد. در رابطه با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، وزیرخارجه آمریکا به نحوی رفتار کرد که گویا قصد داشت نبض عراقی‌ها را درخصوص اقدامات احتمالی پیش رو بگیرد.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان می‌افزاید: در سفری که خارج از جدول زمانی اعلام شده برای سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه بود، پمپئو وارد بغداد شد؛ سفری که دارای دلایل خاص خود است. در بغداد، پمپئو با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و وزیرخارجه عراق دیدار کرد.

پمپئو در این دیدارها از نگرانی آمریکا در مورد افزایش نفوذ ایران در منطقه صحبت کرد و از عراقی‌ها خواست به تلاشهای خود برای تحقق استقلال این کشور در زمینه انرژی ادامه دهند.

اما عادل عبدالمهدی در پاسخ به پمپئو گفت: «موضع ما واضح است؛ با ایران و کشورهای همسایه براساس تبادل منافع، همکاری می‌کنیم؛ که تامین گاز و برق، مهمترین منافع ما در رابطه با ایران هستند».

عبدالمهدی با رد فشارهای آمریکا برای قطع همکاری با تهران در زمینه انرژی، خطاب به مهمان آمریکایی خود تصریح کرد: «ایران همسایه مهم ماست و در زمینه‌های مختلف به عراق کمک می‌کند».

یادآور می‌شود در جریان سفر دزدکی و مخفیانه  ترامپ به عراق نیز، مقامات عراقی حاضر نشدند با وی در پایگاه الاسد ملاقات کنند.

ترامپ مقارن این سفر گفت: خیلی غم‌انگیز است 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم اما متاسفانه ناچارم کاملا مخفیانه به آنجا سفر کنم. دو بار قرار بود به آنجا سفر کنم اما خبر آن درز کرد و سفر لغو شد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به خود متكي باشيم اينها حرفشون سياسيه عوض ميشه
Iran, Islamic Republic of
خسارت جنگ تحميلي كو دادند حتي پول برق و گازو نميدن
Iran, Islamic Republic of
به خدای متعال متکی باشیم کارمان درست میشه و الا همیشه گیریم ضمنا مبادلات با کشورها همواره نقد و نسیه دارد با این حرفها نمیشه ارتباط ده میلیاردی خودمان را خراب کنیم.
Denmark
در جريان مسائل سياسي با رصد دقيق اطلاعات منطقه اي ، خير و صلاح نظام بايد در چارچوب تصميمات مقام معظم رهبري اعمال گردد .
Iran, Islamic Republic of
این ها همان اهل کوفه هستند تاریخ را فراموش نکنید
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
....