جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برخورد دوگانه "دومان توکان" با سرمایه‌گذارانش

يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 665251
وکیل عده‌ای از شاکیان پرونده کلاهبرداری "دومان توکان" با اشاره به اینکه متهمان با علم به ناتوانی در پرداخت سود، اقدام به جذب سرمایه جدید می‌کرده‌اند، گفت: در همان حال ۱۵ سرمایه‌گذار نورچشمی، اصل پول خود و ۳۱ میلیارد سود دریافت کرده‌اند!
برخورد دوگانه "دومان توکان" با سرمایه‌گذارانش
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مازیار سلطانی؛ وکیل عده‌ای از مالباختگان پرونده کلاهبرداری دومان توکان با اشاره به اینکه متهمان پرونده تا برج 12 سال 1396 سرمایه جذب می‌کرده‌اند، اظهار کرد: ادامه جذب سرمایه توسط متهمان در حالی صورت می‌گرفته است که آنها می‌دانستند که از برج سوم سال از آنها شکایت شده بوده و در برج پنجم نیز احضار شده بودند.

وی با اشاره به اینکه آنها با علم به ناتوانی در پرداخت سود اقدام به جذب سرمایه جدید می‌کردند، تصریح کرد: در همین زمان 15 نفر وجود دارند که مثل نورچشمی، اصل و سود سرمایه خود را دریافت کرده‌اند.

سلطانی با اشاره به اینکه این سودها با جذب سرمایه‌های جدید پرداخت شده و حاصل کار اقتصادی نبوده است، افزود: بهترین کار این است که اصل پول پرداختی و سودها از هم تفکیک شود و پول‌هایی که به عنوان سود پرداخت شده عودت و در بین سایر شاکیان تقسیم شود تا آنها هم به بخشی از اصل سرمایه خود برسند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه دومان سهند باید به اشد مجازات برسد، متذکر شد: پیش از هر چیز بیشترین تلاش ما این است که رد مال سایر مالباختگان انجام شود.

پرونده دومان توکان 186 شاکی دارد و متهمان آن به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور در حال محاکمه در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به صورت علنی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *