جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

معترضان جلیقه زرد در لندن به خیابان آمدند

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 665224
اعتراضات جلیقه زردها در لندن همزمان با پاریس ادامه دارد.
معترضان جلیقه زرد در لندن به خیابان آمدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تایمز، هزاران نفر از معترضان جلیقه زرد انگلیسی در مرکز شهر لندن پایتخت این کشور اعتراضات خود را در چندمین هفته پیاپی آغاز کردند.

اعتراضات جلیقه زردها در لندن که همزمان با نهمین هفته اعتراضی در فرانسه آغاز شده با شعارهای ضد نظام سرمایه‌داری و علیه سیاست‌های احزاب و دولت حاکم انگلیس همراه بود.

در عین حال بسیاری از معترضان سیاست‌های حزب حاکم محافظه‌کار در انگلیس را که از سال ۲۰۱۰ تا کنون قدرت را دست دارد، موجب افزایش فقر و شکاف طبقاتی عنوان کرده و خواستار رسیدگی دولت به اقشار ضعیف شدند.

براساس گزارش‌ها اتحادیه‌های کارکنان ادارات دولتی، مخالفان جنگ، کارکنان وزارت بهداشت و درمان انگلیس، مخالفان نژادپرستی، اعضای احزاب کارگر و سبزهای انگلیس، تظاهرات امروز لندن را برگزار کرده بودند.

از سوی دیگر اعتراضات جلیقه زردها و ضد نظام سرمایه‌‍داری در لندن، همزمان شده با افزایش مخالفت‌ و چنددستگی‌ها در انگلیس بر سر خروج از اتحادیه اروپا و برهمین اساس در اعتراضات روز شنبه لندن مخالفان برگزیت نیز حضور داشتند.

در حالی که برخی مخالفان برگزیت خواستار لغو برنامه فعلی خروج از اتحادیه اروپا و برگزاری همه پرسی مجدد هستند، برخی دیگر از معترضان در جهت مقابل بر خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *