کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر تغییر مد بر محیط زیست

22 دی 1397 ساعت 12:10

محققان دریافتند که تغییر سریع مد به محیط‌ زیست، کارگران و جامعه آسیب می‌رساند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، نتایج بررسی محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ایالات متحده آمریکا، حاکی از آن است که تغییر سریع مد و دسترسی آسان به لباس‌های فراوان و ارزان، یک بحران زیست‌محیطی است.

رشد پنبه با آب فراوان برای تولید پارچه، دستمزد کم کارگر و شرایط نامناسب کاری، هزینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی گسترده‌ای به همراه دارد.

محققان اظهارکردند: پیامدهای منفی در هر مرحله از تولید مدهای سریع، به عنوان یک معضل اجتماعی و زیست‌محیطی محسوب می‌شود.افرادی که در نزدیکی کارخانجات نساجی زندگی و یا کار می‌کنند با مشکلات سلامتی متعددی مواجه هستند.

سالانه در سراسر جهان، ۸۰ میلیارد تکه لباس‌های مختلف خریداری می‌شود که این موضوع می‌تواند ۱.۲ تریلیون دلار هزینه داشته باشد. اکثر این محصولات از چین و بنگلادش هستند.

ایالات متحده آمریکا بیشترین مصرف‌کننده پارچه و لباس نسبت به دیگر کشورها در جهان است.الگوی مصرف بیشتر باعث ایجاد میلیون‌ها تن ضایعات نساجی خواهد شد.

کارشناسان افزودند: تقریبا ۸۵ درصد از لباس‌ها در امریکا مصرف و نزدیک به ۳.۸ میلیارد پوند به محل دفن زباله فرستاده می‌شود البته در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط، این البسه در بازار پوشاک دست دوم قرار می‌گیرد  و اغلب این کشورها با  مشکلاتی در زمینه محافظت از محیط‌ زیست مواجه هستند.یافته‌های این بررسی در مجله  Environmental Health منتشر شده است.


کد مطلب: 665129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665129/تاثیر-تغییر-مد-محیط-زیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com