کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت ضرغامی از مقاومت مردم دزفول

22 دی 1397 ساعت 10:55

عزت‌اللّه ضرغامی با انتشار پستی در اینستاگرام ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، از همت ولای جوانان ایرانی تقدیر کرد.


به گزارش جهان نیوز، مقاومت و صبر مردم مناطق مرزی در طول دوران دفاع مقدس نه تنها کمکی بزرگ به رزمندگان در خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود بلکه درس ایستادگی و پرهیز از ناامیدی را نیز به هر ایرانی داد.

مردم شهرهایی مانند دزفول، اندیمشک، اهواز و بسیاری دیگر از شهرهای نزدیک به مناطق جنگی با وجود شدت حملات رژیم ظالم بعثی، با قدرت تمام به مقاومت خود ادامه دادند و بارها زمین خوردند ولی با همت والا دوباره بلند شدند. رفتار این مردم فداکار در شرایط فعلی می‌تواند الگویی مناسب برای مقابله با حملات اقتصادی دشمن علیه ملت ایران باشد.

سید عزت‌اللّه ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ستودن مقاومت مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی در اینستاگرام خود نوشت:

اینجا دزفول و ایشون هم دایی بزرگوار من است.

بعضی مواقع که در منطقه بودم چند ساعتی مهمانش می شدم.

از دوران کودکی به ما محبت بسیار کرده و معنای یک بزرگتر واقعی را به ما چشانده است. خدا حفظش کند. "خان دایی" مقام بالایی است. مقامات بالا و بزرگ ، "اسباب بزرگی" هم می‌خواهند. بعضی‌ها دارند ، بعضی‌ها هم حتی حاضر نیستند زمانی که پست‌های بالا دارند لااقل نقش آن را بازی کنند!

منزل "دایی حسین" دو بار موشک خورد و تخریب شد. با صبوری آن را دوباره ساخت. مثل بقیه دزفولی‌های مقاوم و فداکار.

زیر زمین‌های منازل در دزفول با ده‌ها پله به عمق زمین می‌روند و فضای مناسب و قابل تحملی در گرمای طاقت فرسای تابستان فراهم می‌کنند.

این زیرزمین ها که شوادون نام دارند در زمان جنگ و حمله هوایی پناهگاه مناسبی برای مردم بودند. هرچند که بارها موشک‌های دوربرد دشمن تا دل زمین فرو رفت و مردم بی دفاع و مظلوم را به خاک و خون کشید.

مردم داغدیده دزفول در مقابل "رئیس جمهور بنی صدر" می‌ایستادند و فریاد می‌کردند "بنی صدر، بنی صدر موشک جواب موشک". امروز از بنی صدر و "دکترین جنگ به روش اشکانیان" او خبری نیست. ولی فرزندان ملت چنان ظرفیتی در حوزه دفاع موشکی فراهم کردند که نه تنها از ملت ایران بلکه از امنیت منطقه هم صیانت می‌کند. آفرین بر آنها.

 
مردمی که بارها زمین خوردند ولی دوباره با صبوری بلند شدند
 

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 665092

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665092/روایت-ضرغامی-مقاومت-مردم-دزفول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com