کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: حرف و حدیث‌ها درباره خانواده من دروغی بیش نیست

22 دی 1397 ساعت 10:51

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:انقلاب اسلامی اندیشه، تفکر و باوری مبتنی بر سنت‌های الهی دارد.


به گزارش جهان نیوز، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین نشست چالش‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سالن همایش موسسه فرهنگی قدس با بیان اینکه هر حرکت و هر انقلابی که در سازمان سازی فضای امروز و در درون آن‌ها اتفاق می‌افتد با رسیدن به قدرت باید ساختاری را طراحی کند که بتواند قدرت خود را افزایش دهد، گفت: انقلاب اسلامی اندیشه، تفکر و باوری مبتنی بر سنت‌های الهی دارد، انقلابی که در فرهنگ سرمایه‌داری بر همه بخش‌های سطوح ملی، جهانی، محلی و حتی نفر به نفر اثر دارد.


وی با اشاره به اینکه ما انقلابی داریم که امام خمینی (ره) می‌فرماید، اگر کسی مقابل دین ما بایستد، ما در مقابل دنیای آن‌ها می‌ایستیم و انقلاب اسلامی برخاسته از اسلام و فعالیت‌های قرآنی بوده و پیروزیش در زمانی اتفاق افتاد که جهان در سیطره دشمنان بود، تصریح کرد: رابطه ما با دشمن رابطه گرگ و میش و در واقع ظالم و مظلوم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب نسبت به قبل از آن متفاوت هستیم و در قبل از انقلاب تبیین و بیان موانع انقلاب بود، وقتی به انقلاب رسیدیم باید بدانیم که حرف خوب است، اما کافی نیست و باید بیشتر از هرچیز عمل را در کار خود پیشه کنیم.

وظیفه همه ما کارآمدی دین در جامعه است
قالیباف افزود: وظیفه همه ما کارآمدی دین در جامعه است و باید الگوی کارآمدی در میان کشور‌های مسلمان شویم و منظور از کارآمدی این است که هم درست کار کنیم و هم کار درست انجام دهیم، باور‌هایی که در انقلاب به دنبالش بودیم، هدف نهایی ما است که در همه نسل‌ها وجود دارد و همه ما وظیفه نهایی‌مان این است که به گونه‌ای زندگی کنیم که بتوانیم بندگی کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام و دین به ما برای رسیدن به رشد کمک می‌کند و اهداف مادی ما باید به بندگی خدا ختم شود و اگر جز این باشد به هدف نهایی خود نرسیده‌ایم، تصریح کرد: باید به شریعت و اهداف اسلامی توجه کنیم و در حوزه تعلیم، تربیت و سبک زندگی اسلامی باید نسبت به گذشته هر چه بیشتر پرداخت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید مولد باشیم با دیگران ارتباط همراه با تعامل داشته باشیم، براساس دین باید تولید معرفت، ثروت، منزلت و قدرت کنیم.

قالیباف افزود: اگر بخواهیم از کارکرد جمهوری‌اسلامی ارزیابی داشته باشیم باید دقت بیشتری کنیم، در سطوح دولت‌سازی در جمهوری اسلامی باقی مانده‌ایم و پیشرفت نداشتیم، در نهادسازی به قبل از انقلاب برگشته‌ایم.

وی با بیان اینکه منظور ما از دولت‌سازی مفهوم بسیار وسیعی است و نیرو‌های مسلح، قوه قضاییه، مجریه و خود مردم شامل این حوزه هستند، تصریح کرد: اینکه دولت برای خودش دولت‌سازی کند، غلط است و مردم باید بیشترین اثرگذاری را داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز با بیکاری، رانت، آسیب‌های اجتماعی، تورم و مشکلات دیگری که در سطح جامعه داریم دست و پنجه نرم می‌کنیم و این موارد معلول هستند، علت اصلی مشکلات جامعه ضعف در مدیریت جمهوری اسلامی است.

قالیباف با اشاره به اینکه ما امروز یک ناکارآمدی اشباع شده در کشور داریم و مهم‌ترین نیاز بنیادی ما همین مدیریت و اداره کشور در بخش‌ها است، افزود: ما آسیب‌هایی در حوزه اقتصادی و بیکاری داریم، اما در حوزه‌های دفاعی با مشکل مواجه نشدیم و کارنامه خوبی داریم، اساس نگرش ما در این حوزه با حوزه فرهنگ و سیاست متفاوت است.

هرجا با مشکل مواجه هستیم کار را رها نکنیم
وی با تاکید بر اینکه مهم این است که هرجا با مشکل مواجه هستیم کار را رها نکنیم و نگوییم نمی‌شود کاری انجام داد، تصریح کرد: من اگر روزی پست اجرایی در رأس کشور داشته باشم، اولین کارم کوچک‌سازی و برون سپاری دولت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خصوصی‌سازی فاجعه اقتصادی به بار آورده است و دولت در خصوصی‌سازی آموزش و پرورش نباید این فاجعه را تکرار کند، گفت: ۴ درصدی‌ها در در همه جا حضور دارند و در جمهوری اسلامی کسی که از نظر اقتصادی در موقعیت خوبی است نمی‌تواند وزیر شود.

قالیباف عدالت را یکسان بودن یک روستایی لب مرزی باید با یک جوان پولدار دانست و افزود: در تهران از مردم عوارض می‌گیرند، اما از ارگان‌های دولت نمی‌گیرند و این ناعدالتی است، در ۲۵ سال دولت هاشمی و خاتمی تنها ۷۰ کیلومتر مترو ساختند و در دولت بعد ۲۴۰ کیلومتر ساخته شد، بروید با مترو مسکو و پاریس مقایسه کنید می‌بینید که ما از نظر کیفیت چقدر بهتر شدیم.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی منطبق بر نگرش‌های انقلاب اسلامی است، ما در سال ۳۰۳ میلیون حساب سپرده داریم، بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به این سپرده‌ها سود تعلق می‌گیرد و ۸۰ درصد این حجم پول متعلق به ۲ درصد این سپرده‌ها است.

ضعف ما در مدیریت و بی‌توجهی و باور نداشتن به توان داخلی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای پسر و خانواده من حرف و حدیث‌هایی بود که دروغی بیش نیست و فروپاشی ذهنی به راه می‌اندازند.

قالیباف با بیان اینکه چالش اول ما مدیریت است و ما در اوج رشد درآمد، رشد اقتصادی‌مان منفی شد، با همه تحریم‌ها و مشکلات اینقدر کشور ظرفیت دارد که ظرف ۴ سال می‌تواند در ریلی قرار بگیرد که به آرامشی برسیم که اعتماد مردم در کشور برگردد و جهش بزرگی اتفاق افتد، افزود: از تهدید‌های دشمن نترسید، ضعف ما در مدیریت و بی‌توجهی و باور نداشتن به توان داخلی است و باید از دانشجویان برای افزایش کیفیت در فناوری بیشتر استفاده کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 665091

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665091/قالیباف-حرف-حدیث-ها-درباره-خانواده-دروغی-بیش-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com