جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

۱۳ میلیون مجرد/ تجرد قطعی ۲۲۰ هزار نفر!

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 665082
به افرادی که از سن تجرد قطعی عبور کرده باشند، مجردان قطعی می گویند و تعداد آنها در کل کشور ۲۲۰ هزار نفر است.
۱۳ میلیون مجرد/ تجرد قطعی ۲۲۰ هزار نفر!
به گزارش جهان نيوز،  علی اکبر محزون مدیرکل دفتر جمعیت نیروی کار مرکز آمار ایران و مدیرکل سابق اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در یک برنامه رادیویی با بیان این مطلب، اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری، ۹ میلیون و ۷۶۹ هزار نفر در سن متعارف ازدواج و هرگز ازدواج نکرده داریم و همچنین تعداد افرادی که از سن متعارف ازدواج عبور کرده اند اما هنوز به سن تجرد قطعی نرسیدند یک میلیون و ۸۱۰ هزار نفر است.
 
وی گفت: به افرادی که از سن تجرد قطعی عبور کرده باشند، مجردان قطعی می گویند و تعداد آنها در کل کشور ۲۲۰ هزار نفر است. ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مجرد هرگز ازدواج نکرده در کشور داریم که با احتساب افراد بدون همسر در اثر فوت یا طلاق، جمعیت مجردان ایران به رقم ۱۳ میلیون و ۳۲ هزار می رسد.

محزون در ادامه با بیان اینکه پدیده های نوظهور در خانواده های ایرانی همچون تجردگرایی در حال شکل گرفتن است. اضافه کرد: در سال های اخیر سیاست های کلی خانواده ابلاغ شده که بند چهارم آن به ایجاد نهضت فراگیر ملی برای تسهیل ازدواج موفق و آسان تأکید دارد و به واژه نفی تجرد اشاره می کند.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج درکشور در سال های مختلف گفت: طی چند دهه گذشته سن ازدواج آقایان از ۲۴ به ۲۸ سال و برای خانم ها از ۱۹ به ۲۳ سال رسیده است. ضمن اینکه این آمار در شهرهای مختلف و حتی در شمال و مرکز و جنوب کلانشهری مانند تهران کاملاً متفاوت است.

محزون بیان داشت: بخشی از دلیل افزایش سن ازدواج به دلیل تحولات اجتماعی است و بخشی هم به سیاست گذاری ها برمی گردد.

مدیرکل سابق اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: آخرین سرشماری ها نشان می دهند در سال های اخیر خانواده های گسترده چند نسلی در کشور به حداقل رسیده است. در حال حاضر خانوار هسته ای بیشترین فراوانی را دارد و خانوار یک نفره در سال ۱۳۸۵ از ۵,۲ دهم درصد به ۷.۱ دهم درصد در سال ۱۳۹۰ افزایش داشته و در سال ۱۳۹۵ به ۸.۵ درصد رسیده است.

محزون مهمترین راهکار برای کاهش تجرد در ایران را اجرای صحیح سیاست های کلی جمعیتی خانواده دانست و گفت: همه موارد در هفته بندی که ابلاغ شده وجود دارد و مسئولان باید به آن توجه کنند. قطعاً اجرای صحیح این بندها بهترین مسیر خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
والا به خدا من از بیست سالگی میخوام ازدواج کنم !
ولی در قدم اول بخاطر سربازی مجبور بودم صبر کنم دانشگاه تموم بشه و برم خدمت سربازی رو انجام بدم؛ بعد هم که سربازی تموم شد ، یه مدت دنبال کار بودم ، تا کار پیدا کردم و اومدم یه پولی جمع کنم ، شرکت مشکل پیدا کرد و اون کار هم از دست رفت و دوباره روز از نو روزی از نو!
تازه کار هم پیدا بشه چه جوری میشه با حقوق اداره کار زندگی کرد!!!!...
برای ازدواج باید ...
Iran, Islamic Republic of
1) برای ازدواج باید کار داشته باشیم
2) برای داشتن کار علاوه بر مدرک تحصیلی و تخصص ، باید خدمت سربازی هم انجام شده باشه
3) خدمت سربازی 2 سال از جوانی آقایان را به هدر میدهد!
4) گرفتن مدرک تحصیلی تازه اگر کسی پشت کنکور نماند حداقل 4 تا 6 سال طول میکشه.
5) چون در دانشگاه آموزش تخصص محور وجود ندارد ، حداقل یکسال باید درگیر آموزش های تخصصی بازار کار بود.
6) بعد از انجام مراحل بالا تازه باید شش ماه تا یکسال دنبال کار بگردید و شاید مجبور باشی چند ماه بصورت رایگان کارآموزی کنید.
7) حالا اگر خوش شانس باشید میتوانید یک کار با حقوق یک میلیون و نیم پیدا کنید که احتمالا هر سه ماه یکبار با کلی منت پرداخت میشه!

تمام پروسه بالا چیزی بین 8 تا 10 سال طول میکشه که آدم تقریبا آسفالت میشه! حالا ما چه جوری میتونیم ازدواج کنیم!!!!!

البته یه راه میان بر هم وجود داره که یا باید آقازاده باشید و یا زرنگی کنید داماد آقازاده بشوید که در این صورت مستقیما وارد وزارتخانه و پُست مورد علاقه میشوید!
Iran, Islamic Republic of
اینها همش بخاطر ضعف مدیران و بی تدبیری مسئولان هست....
Iran, Islamic Republic of
داره نسلمون منقرض ميشه برنامه مهار ايرانيان در حال اجراست
Iran, Islamic Republic of
ما داعيه ژاندارمي منطقه را داشتيم به چه روزي افتاديم
Iran, Islamic Republic of
آقایون مسئولان جوابگوی نیاز عاطفی و جنسی جوانان کی هست؟!!...
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی بازار آزاد هست چرا دست خودمون رو بند کنیم .