کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا کودک بی‌قراری می‌کند؟

22 دی 1397 ساعت 9:45

تمام نوزادان در زمان‌های مختلف و به دلایل متفاوتی گریه می‌کنند. آن‌ها از طریق گریه کردن نیازهایشان را اعلام می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز،  نوزادان از طریق گریه کردن نیازهایشان را اعلام می‌کنند. فهمیدن علل گریه‌های نوزاد ممکن است در ابتدا مشکل باشد.  فهمیدن علل گریه‌های فرزندتان ممکن است در ابتدا برای شما مشکل باشد، اما به مرور، این فقط مادر و پدر کودک هستند که دلایل مختلف گریۀ نوزادشان و روش‌های آرام کردن کودک خود را می‌دانند. در این مطلب می‌توانید با چند دلیل معمول و شایع‌ گریۀ نوزادان و توجه به آنها برای برطرف کردنشان آشنا شوید.

گرسنگی
اولین چیزی که هنگام گریه کردن کودک به ذهن همه می‌رسد، گرسنگی است. شناختن علائم گرسنگی کمک می‌کند کودک خود را قبل از اینکه به مرحلۀ گریه کردن برسد تغذیه کنید. برخی از نشانه‌های گرسنگی در نوزادان شامل بهانه‌گیری، ملچ‌ملوچ کردن، قرار دادن دست خود در دهان و جست‌وجوی سینۀ مادر است. جست‌وجوی سینه یعنی همان واکنشی که باعث می‌شود وقتی گونۀ نوزاد را نوازش می‌کنید، او سرش را به سمت دست شما برگرداند.

گریۀ یک کودک ممکن است فقط به دلیل شخصیت اجتماعی او باشد که مشتاق دیدن جهان اطرافش است و اغلب تنها راه برای قطع هیاهو و گریۀ این نوزادان، فعال بودن و سرگرم کردن آنهاست

قولنج و دردهای شکمی
مشکلات شکمی مرتبط با گاز شکم یا قولنج و کولیک نوزادی می‌تواند به گریه‌های زیادی منجر شود. ممکن است برای پدر و مادرها سؤال باشد که کولیک چیست؟ قولنج نوزادی یا کولیک در واقع گریه‌هایی تسلی‌ناپذیر و متوالی کودکان است که به راحتی آرام نمی‌شود و علت مشخصی ندارد. همچنین اگر کودک شما پس از تغذیه بهانه‌گیری و گریه می‌کند، ممکن است نوعی درد شکمی داشته باشد. قطره‌های ضدنفخ نوزادان یا گریپ‌ واتر ممکن است برای بهبود دل درد نوزاد مؤثر باشد، هرچند این موضوع هنوز از نظر علمی ثابت نشده است، بنابراین لازم است قبل از استفاده از هر کدام این داروها، تأیید و اجازۀ پزشک اطفال کودکتان را بگیرید. علل دیگر دردهای شکمی در نوزادان شامل رفلاکس نوزاد یا بازگشت اسید معده به مری، آنفلوآنزای معده، آلرژی به شیر، عدم تحمل لاکتوز، یبوست و انسداد روده است که لازم است توسط پزشک بررسی شود.

پوشک کثیف
علت گریه نوزاد می‌تواند کثیف و خیس بودن پوشک او هم باشد. عده‌ای از نوزادان بعد از خیس شدن، خیلی زود به گریه می‌افتند و دیگر نوزادان می‌توانند پوشک کثیف را برای مدتی بیشتر تحمل کنند. در هر صورت، بررسی پوشک نوزاد توسط والدین برای حل آن بسیار راحت و آسان است. همچنین برای پیشگیری از حساسیت پوشک یا ادرار سوختگی لازم است همواره حواستان به تمیز بودن پوشک کودکتان باشد.

دندان درآوردن
دندان درآوردن نوزاد می‌تواند دردناک باشد، زیرا هر دندان جدید از لثۀ جوان و حساس کودک بیرون می‌آید. برخی کودکان بیش از دیگران درد می‌کشند، اما همۀ آنها به احتمال زیاد در مرحله‌ای از دندان درآوردن گریان و بی‌قرار می‌شوند. اگر به نظر می‌رسد کودکتان درد می‌کشد و شما نمی‌دانید چرا، لثۀ او را با انگشت خود لمس کنید. ممکن است از کشف برآمدگی دندان در حال درآمدن کودکتان شگفت‌زده شوید. اولین دندان کودکان اغلب بین چهار و هفت ماهگی درمی‌آید، اگرچه زودتر هم می‌تواند اتفاق بیفتد.

تحریک کم و نیاز به سرگرمی
گریۀ یک کودک پرتوقع و خرده‌گیر ممکن است فقط به دلیل شخصیت اجتماعی او باشد که مشتاق دیدن جهان اطرافش است و اغلب تنها راه برای قطع هیاهو و گریۀ این نوزادان، فعال بودن و سرگرم کردن آنهاست. این مورد می‌تواند خستگی شیرین زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. می‌توانید نوزاد را رو به محیط بیرون و نه رو به سینۀ خودتان در یک آغوشی بگذارید تا بتواند تمام فعالیت‌های اطرافش را ببیند. همچنین فعالیت‌های زیادی را برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، با دوستان و اقوامی که بچه دارند رفت‌وآمد کنید. به طور منظم به مکان‌های مناسب کودکان مانند پارکی در نزدیکی خانه یا باغ‌وحش بروید.

منبع: تبیان


کد مطلب: 665053

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665053/چرا-کودک-بی-قراری-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com