کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بولتون:

آمریکا «مادورو» را به رسمیت نمی‌‏شناسد!

22 دی 1397 ساعت 9:38

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‏‌گوید آمریکا رئیس جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی‌‏شناسد و از همه توان خود علیه وی استفاده می‎کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به آغاز دومین دوره زمامداری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، مشروعیت وی را زیر سوال برد.

وی با دیکتاتور خواندن مادورو مدعی شد: آمریکا ادعای نامشروع وی برای کسب قدرت را به رسمیت نمی‌شناسد. انتخاب وی در می ۲۰۱۸، از نظر جامعه بین‌الملل ناعادلانه، فاقد اعتبار و آزادی بود.

بولتون در ادامه ادعای خود افزود: آمریکا از همه توان اقتصادی و دیپلماتیک خود برای اعمال فشار در راستای احیاء دموکراسی و پایان دادن به این نابسامانی قانونی استفاده می‌کند.

اظهارات مداخله‌جویانه بولتون درحالی ایراد می‌شود که «خوآن گوآیدو» رئیس کنگره ملی ونزوئلا و از رهبران اپوزیسیون این کشور مدعی است با برخورداری از حمایت نیروهای نظامی و جامعه بین‌الملل، برای تصاحب پست ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین، آمادگی دارد.

این درحالی است که هفته گذشته، وزارت خارجه روسیه هشدار داد سناریوی نظامی علیه ونزوئلا فاجعه‌ بار خواهد بود و آمریکایی‌ها باید این موضوع را از سرشان بیرون کنند.
گفتنی است مادورو روز پنجشنبه، با ادای سوگند در برابر دیوان عالی کاراکاس، دور دوم ریاست‌جمهوری خود را که تا ۲۰۲۵ طول خواهد کشید، آغاز کرد.
 


کد مطلب: 665051

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665051/آمریکا-مادورو-رسمیت-نمی-شناسد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com