کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داستان آغاسی و ماجرای نماز با کفش

22 دی 1397 ساعت 8:14

یکی از عناصر آشوبگر بازداشتی نکات جالبی درباره مواضع متناقض محافل ضد انقلاب و از جمله خودش نسبت به هاشمی‌رفسنجانی بازگو کرده است.


به گزارش جهان نیوز، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

یکی از عناصر آشوبگر بازداشتی نکات جالبی درباره مواضع متناقض محافل ضد انقلاب و از جمله خودش نسبت به هاشمی‌رفسنجانی بازگو کرده است.

«فواد شمس» ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ در نوشته ای که از سوی پایگاه گویانیوز منتشر شد، ضمن مرور خاطرات خود تصریح می‌کند که در سال ۷۲ هاشمی را عامل فقر و بدبختی مردم قلمداد می‌کرد و در سال ۷۶ خوشحال شده از اینکه دوران ریاست هاشمی تمام شده است.

او ادامه می‌دهد: زمستان سال ۷۸ هاشمی کاندیدای مجلس شده بود. با «سلطان علی پروین» عکس یادگاری می‌انداخت. من هم پرسپولیسی دو آتیشه کلی فحش به علی پروین دادم که چرا با «عالیجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. هر روز روزنامه‌ها را در راه برگشت از مدرسه به خانه در اتوبوس می‌خواندم. به حرفای بچه‌های دبیرستانی گوش می‌دادیم. همه اکبر گنجی می‌خواندند. می‌گفتند باید هاشمی رای نیاورد.

عاقبت همه هم بهش گفتند «آغاسی».

۱۸ تیر سال ۱۳۸۰ در سالگرد کوی دانشگاه تهران روبروی درب اصلی کوی شعار می‌دادیم: ‌ «عالیجناب سرخپوش ما همه گنجی شدیم.» و هنوز هاشمی منفور بود. من این صحنه‌ها را هیجان‌زده ثبت می‌کردم در ذهنم.

وی آنگاه به خطبه‌های هاشمی در نمازجمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ اشاره می‌کند و می‌نویسد: آن روز شعار می‌دادیم هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی! من در عمرم نماز نخوانده بودم. آن روز هم نمازی نمادین خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با یک خانم جوان کنار دستم که نمی‌شناختم، دست دادم با خنده قبول باشید گفتیم. تا میدان ولی‌عصر رفتیم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خیس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمی با ماست.

«فواد شمس» در ادامه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات بازداشت شد، خبر می‌دهد که چند روز پیش از ثبت‌نام هاشمی جزو شماری از روزنامه‌نگاران (و برخی افراد بازداشت شده) بوده که در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملاقات هاشمی رفته و با او ملاقات کرده است.

چه کسانی مجرای این قبیل نفوذ ها بودند؟


کد مطلب: 665009

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665009/داستان-آغاسی-ماجرای-نماز-کفش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com