کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای استعفای ظریف از دولت و خروج ایران از برجام چیست؟

21 دی 1397 ساعت 7:11

در ساعات گذشته شایعات زیادی درباره استعفای مجمد جواد ظریف از وزارت خارجه منتشر شده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: در ساعات گذشته شایعات زیادی درباره استعفای مجمد جواد ظریف از وزارت خارجه منتشر شده است.

به گزارش جهان نیوز،این در حالیست که علاوه بر استعفای ظریف، خبر خروج ایران از برجام نیز به صورت همزمان در فضای مجازی منتشر شد.

سید محمود واعظی در توئیتی نوشت که خبر استعفای محمدجواد ظریف و خروج ایران از توافق برجام که به طور هم زمان منتشر شده اند، هر دو دروغ و مشتمل بر اهدافی مغرضانه و ضد منافع ملی هستند.

وی در این توئیت خود افزود: لازم است رسانه ها نسبت به نشر اخبار مشکوک این چنینی هوشیار و محتاط بوده و خدای نکرده تریبون و بلندگوی دشمنان داخلی و خارجی ملت نشوند.

​پیشتر علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز با انتشار توئیتی به شایعه خروج ایران از برجام و استعفای ظریف واکنش نشان داد.

وی در این توئیت خود نوشت: جریانی مشکوک در یک طراحی پیچیده، دو روز است برشایعه خروج ایران از برجام و استعفای ظریف، آن هم در خلال سفر پر ثمر او به هند می دمد. 

معزی تصریح کرد: همراهی با این نوع اخبار دقیقا بازی در زمین دونالد ترامپ است که هدف اولش از تحریم ها، نه فقط معاش و اقتصاد کشور بلکه به چالش کشیدن امید به آینده و آرامش مردم است.

از سوی دیگر، شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب برخی اخبار توسط تعدادی از کانال های خبری، به منتشر کنندگان این شایعات هشدار داد.

کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: اخبار و مواضع شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن صرفا از سوی سخنگوی این نهاد اعلام می گردد و هرگونه اطلاع رسانی خارج از مسیر ذکر شده ضمن ان که مورد تایید نیست، اقدامی خلاف قانون محسوب می شود.

وی افزود: شناسایی و برخورد قانونی با شبه رسانه های متخلف که مبادرت به اقداماتی از این دست می کنند توسط مراجع ذیربط در دست انجام است.


کد مطلب: 664930

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664930/ماجرای-استعفای-ظریف-دولت-خروج-ایران-برجام-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com