کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دنا را بهتر بشناسم

20 دی 1397 ساعت 17:09


یکی از خوردوهایی که قرار بود جایگزینی برای سمند، پژو 405 و پژو پارس شود، دنا بود. دنا با شعار قله‌ای زیر پای شما در سال 1393 توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو وارد بازار داخلی و جهانی شد. این خودرو توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شد و در واقع فیس لیفت سمند است و از همان اتاق و شاسی برخوردار است. با روی کار آمدن گزینه فروش دنا، علاقمندان به خرید آن به سایت ایران خودرو و بعدها نمایشگاه‌ها مراجعه کردند که البته بیشتر کسانی که پشت فرمان دنا نشسته‌اند با وجود معایبی که دارد از کارایی آن راضی هستند.
 
دنا پلاس
دنا+ مدل دیگری از دناست که به نام دنا  ELX هم شناخته شده و از اوایل سال 96 وارد بازار شد، دنا پلاس مدل تغییر شکل یافته و با آپشن‌های بیشتر دنای معمولی است. از تجهیزات این مدل خودرو می‌توان به سان‌روف، 4 کیسه هوا، دی لایت (چراغ ال ای دی دید روز) اشاره کرد که در مدل معمولی دیده نمی‌شود.

اگر قصد خرید دنا چه معمولی و چه پلاس دارید، خوب است بدانید که دنای معمولی و پلاس علاوه بر تغییرات آپشن‌ها در مشخصات فنی مشابه هستند. هر دو خودرو از موتور EF7 برخوردار هستند که حجم آن 1646 سی سی است، 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. حداکثر قدرت خروجی موتور دنای معمولی و دنا پلاس 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. ضمن اینکه هر دو مدل شتاب صفر تا صدشان 13.5 محاسبه شده و فرمان هیدرولیک دارند.

همچنین هر دو مدل دنای معمولی و پلاس استاندارد آلایندگی یورو 4 دارند. اما مالکان و تعمیرکاران دنا معتقدند که دنا مشکلاتی از قبیل فضای کم برای سرنشینان عقب خودرو، رنگ پریدگی بعضی نقاط بدنه مثل بین درب‌ها و صندوق عقب، برق رسانی در سیستم‌های داخلی و خشکی و سفتی نسبی خودرو هم دارد که قبل از خرید باید این موارد را دانست.

دنا+ محصول جدیدی به نام دنا+ توربوشارژ هم دارد که ایران خودرو با هدف افزایش کارایی قوای محرکه دنا پلاس با نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن، این مدل خودرو را تولید و در اواخر سال 96 وارد بازار کرد. طبق اعلام ایران خودرو موتور توربوشارژ از قدرت و شتاب بیشتری بدون بالا رفتن حجم موتور برخوردار است. این مدل دنا آپشن‌هایی مانند استفاده از رینگ و تایر بزرگتر، فرمان چرمی با دوخت قرمز رنگ، طرح رینگ آلومینیومی جدید و ... دارد که در دنا+ موجود نیستند.
 
خرید دنا
 
علاقمندان زیادی درصدد خرید دنای معمولی یا پلاس و حتی مدل توربوشارژ هستند و فروشندگان زیادی هم دنای دست دوم یا نوی خود را برای فروش گذاشته‌اند.

در حال حاضر قیمت دنا صفر بین 50 تا 52 میلیون است و دنا پلاس و توربو حدودا ده میلیون یا کمی بیشتر گران‌تر است. برای آن دسته افرادیکه قصد خرید دنا دارند باید بگوییم که البته با گزینه پرداخت قسطی که برخی از فروشندگان در سایت دیوار مطرح کرده‌اند این خودرو را می‌توانید قسطی و با پرداخت یک سوم یا نیمی از مبلغ کل به عنوان پیش پرداخت خریداری کنید. همچنین علاوه بر این مبلغ، مبلغی حدودا یک میلیون و 640 تا 690 هزار تومان هم برای بیمه شخص ثالث یک ساله دنای صفر در نظر بگیرید.
 
منبع : ویرلن
 


کد مطلب: 664896

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664896/دنا-بهتر-بشناسم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com