پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پمپئو: درباره مقابله با ایران با السیسی رایزنی کردیم!

پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 664891
وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست خبری با همتای مصری خود به تکرار مواضع خصمانه علیه ایران پرداخت.
پمپئو: درباره مقابله با ایران با السیسی رایزنی کردیم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از روسیاالیوم، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با سامح شکری همتای مصری خود در قاهره گفت: این مهم است که برای اولین بار در مصر هستم و از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به خاطر میزبانی از من و تیم همراهم تشکر می کنم.

وی افزود: جنگ آمریکا و مصر ضد داعش ادامه دار است و ما با هم برای حل موضوعات منطقه ای در خاورمیانه عمل می کنیم. امروز با عبدالفتاح السیسی دیدار کردم و به خاطر تلاشهای مصر در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و دفاع از آزادی دینی از وی تشکر کردم. اوضاع لیبی را مورد رایزنی قرار دادیم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: من با طرف مصری تلاش ها برای مقابله با ایران و دخالت های آن و فعالیت های تروریستی آن مورد رایزنی قرار دادم.

پمپئو گفت: تناقضی در موضع آمریکا درباره عقب نشینی از سوریه وجود ندارد. موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روشن است و تصمیم وی درباره عقب نشینی از سوریه انجام خواهد شد.

از سوی دیگر سامح شکری هم گفت: بر روابط راهبردی میان مصر و آمریکا تاکید شد.

وی بیان کرد: ما راههای حمایت آمریکا از کشورمان در جنگ گسترده ضد تروریسم رایزنی کردیم. من از پمپئو به خاطر کمک های آمریکا به مصر تشکر کردم و بر ضرورت ادامه و افزایش این کمکها تاکید کردیم و بر برگزاری گفتگوی راهبردی مصر و آمریکا در سال جاری میلادی تاکید کردیم.

شکری تاکید کرد: ما راههای منع دخالت کشورهای منطقه در امور داخلی کشورهای عربی و اوضاع منطقه به ویژه سوریه، لیبی و یمن را مورد رایزنی قرار دادیم. ما در این دیدار بر ضرورت مقابله با تلاش های کشورهای منطقه برای توسعه نفوذ خود تاکید کردیم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *