جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ممیزی عجیب کتاب اواخر دولت هاشمی

پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 664870
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ممیزی در اواخر دولت هاشمی گفت: ممیزی عجیبی در ارتباط با کتاب در اواخر دوره دولت هاشمی وجود داشت که تا سال‌ها بعد، طنزی تلخ بود.
ممیزی عجیب کتاب اواخر دولت هاشمی
به گزارش جهان نيوز،  احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه) در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه مرحوم هاشمی پیوسته در خدمت نظام بود، گفت: بیشتر، ابعاد سیاسی آیت‌الله هاشمی شناخته شده و زوایای پنهانی در سیره و عمل وی وجود دارد که باید به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه اندیشه فرهنگی و اثراتی که هاشمی در عرصه فرهنگی داشت، مغفول مانده و بعضاً مورد انکار قرار گرفته است، گفت: مبارزات  پیش از انقلاب هاشمی نیز جنبه فرهنگی داشت و نگاه وی به مبارزه، یک نگاه فرهنگی بود.

مسجدجامعی ادامه داد: هاشمی قبل از انقلاب یک محقق، مولف و روزنامه‌نگار بود. هاشمی فکری منسجم و قاعده‌مند داشت و به دنبال الگوی بومی برای پیشرفت کشور بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در عرصه فرهنگ، گفت:‌ موزه قرآن به همت هاشمی دایر شد و نخستین روزنامه رنگی کشور در زمان وی منتشر شد.

مسجدجامعی ادامه داد: مطبوعات در پایان دوره هاشمی یعنی در سال ۷۶ به ۱۰۵۳ عنوان رسید.

وی، پایبندی به مردمسالاری دینی را یکی از وجوه اندیشه مرحوم هاشمی دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی ۱۴ بار خود را در معرض رای مردم قرار داد.

مسجدجامعی با اشاره به وجود ممیزی در اواخر دولت هاشمی گفت: ممیزی عجیبی در ارتباط با کتاب در اواخر دوره دولت هاشمی وجود داشت که تا سال‌ها بعد، طنزی تلخ بود.

وی افزود: خود مرحوم هاشمی درباره ممیزی می‌گفت که وقتی دیدم مجموعه فرهنگ دولت باید با سایر اجزای فرهنگساز کشور، هماهنگ باشد، مجموعه را در اختیار آن‌ها قرار دادم و با سلیقه خودم درباره فرهنگ کار نمی‌کردم.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *