کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممیزی عجیب کتاب اواخر دولت هاشمی

20 دی 1397 ساعت 12:43

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ممیزی در اواخر دولت هاشمی گفت: ممیزی عجیبی در ارتباط با کتاب در اواخر دوره دولت هاشمی وجود داشت که تا سال‌ها بعد، طنزی تلخ بود.


به گزارش جهان نیوز،  احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه) در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه مرحوم هاشمی پیوسته در خدمت نظام بود، گفت: بیشتر، ابعاد سیاسی آیت‌الله هاشمی شناخته شده و زوایای پنهانی در سیره و عمل وی وجود دارد که باید به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه اندیشه فرهنگی و اثراتی که هاشمی در عرصه فرهنگی داشت، مغفول مانده و بعضاً مورد انکار قرار گرفته است، گفت: مبارزات  پیش از انقلاب هاشمی نیز جنبه فرهنگی داشت و نگاه وی به مبارزه، یک نگاه فرهنگی بود.

مسجدجامعی ادامه داد: هاشمی قبل از انقلاب یک محقق، مولف و روزنامه‌نگار بود. هاشمی فکری منسجم و قاعده‌مند داشت و به دنبال الگوی بومی برای پیشرفت کشور بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در عرصه فرهنگ، گفت:‌ موزه قرآن به همت هاشمی دایر شد و نخستین روزنامه رنگی کشور در زمان وی منتشر شد.

مسجدجامعی ادامه داد: مطبوعات در پایان دوره هاشمی یعنی در سال ۷۶ به ۱۰۵۳ عنوان رسید.

وی، پایبندی به مردمسالاری دینی را یکی از وجوه اندیشه مرحوم هاشمی دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی ۱۴ بار خود را در معرض رای مردم قرار داد.

مسجدجامعی با اشاره به وجود ممیزی در اواخر دولت هاشمی گفت: ممیزی عجیبی در ارتباط با کتاب در اواخر دوره دولت هاشمی وجود داشت که تا سال‌ها بعد، طنزی تلخ بود.

وی افزود: خود مرحوم هاشمی درباره ممیزی می‌گفت که وقتی دیدم مجموعه فرهنگ دولت باید با سایر اجزای فرهنگساز کشور، هماهنگ باشد، مجموعه را در اختیار آن‌ها قرار دادم و با سلیقه خودم درباره فرهنگ کار نمی‌کردم.

منبع: مهر 


کد مطلب: 664870

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664870/ممیزی-عجیب-کتاب-اواخر-دولت-هاشمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com