شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۲۰۴
روحانی در دومین سالگرد مرحوم هاشمی:

هاشمی نمرده و نمی‌میرد/ هاشمی پدر تفکر اعتدال و بنیانگذار فناوری هسته ای ایران بود/ بعد از برجام گفت حالا دیگر راحت می توانم بمیرم؛ تکان دهنده بود

پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 664836
تا ایران و نظام اسلامی وجود دارد هاشمی هم هست. آخرین بار ملت هاشمی را در خیابان انقلاب بدرقه کرد. تا خیابان انقلاب هست هاشمی هست. هاشمی نمرده و نمی میرد.
هاشمی نمرده و نمی‌میرد/ هاشمی پدر تفکر اعتدال و بنیانگذار فناوری هسته ای ایران بود/ بعد از برجام گفت حالا دیگر راحت می توانم بمیرم؛ تکان دهنده بود
به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی در آیین دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هاشمی هم در دفاع مقدس و هم استقرار صلح نقش ارزشمندی داشت ، تصریح کرد: در ساختار انقلاب و استقرار نظام، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی استوانه اصلی بودند.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز برای تعظیم شخصیت بلندی در اینجا گرد آمدیم که بر همه ملت ایران، عزت ایران و نواندیشی اسلامی حق بزرگی دارد، ‌گفت: آیت‌الله هاشمی همواره از هر منصب و جایگاهی که در آن قرار گرفت برتر و بالاتر بود.

رئیس جمهور افزود: پیش از انقلاب و در روزهایی که هاشمی رفسنجانی طلبه‌ای جوان و پرشور در قم بود، تلاش داشت از قلم بزرگان حوزه استفاده کرده و مجله مکتب تشیع را منتشر کند. شاید امروز انتشار یک مجله در حوزه علمیه قم امری معمولی باشد، اما کافی است به دهه 30 شمسی برگردید تا ببینید که در آن ایام نوشتن مقاله و انتشار مجله برای کسی عزت و عظمت به حساب نمی‌آمد.

دکتر روحانی اظهارداشت: هاشمی رفسنجانی در جریان نهضت و حرکت اسلامی از همان آغاز از یاران نزدیک و شاگردان برجسته امام راحل بود و همواره فراتر از یکی از نخبگان حوزه علمیه تلاش می‌کرد. در محرم سال 42 در حالی که از چندی قبل او را به بهانه سربازی دستگیر کرده بودند با همان لباس سربازی به منزل امام آمد که این حرکت او نیز به نوعی سنت‌شکنی از سوی یک طلبه جوانِ فاضل بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول نهضت اسلامی هر کس می‌خواست کتاب یا مطلبی منتشر کند به موضوعات دینی، جهادی و اسلامی می‌پرداخت، اما هاشمی در آن دوره درباره سردار سازندگی دوران قاجار یعنی امیرکبیر کتاب نوشت و در روزگاری که کمتر کسی به خاورمیانه و فشارها بر ملت‌های منطقه توجه می‌کرد، او درباره فلسطین کتاب نوشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه هاشمی چنان شجاع و مقاوم بود که هیچ شلاق و شکنجه‌ای او را به زانو در نیاورد، تصریح کرد: نه تنها شکنجه و شلاق‌های ساواک و زندان‌های رژیم طاغوت هاشمی را به زانو در نیاورد، بلکه حتی شلاق‌هایی که به آبرو و روح هاشمی وارد آمد، نیز نتوانست او را به زانو در آورد.

رئیس جمهور شلاق بر جسم را دردناک توصیف کرد، اما شلاق بر روح، آبرو و حیثیت را بسیار دردناک‌تر از شلاق بر جسم ذکر کرد و گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم هاشمی زنده است و زنده می‌ماند، چرا که فکر، اندیشه، صبر،‌ مدارا، استقامت و فداکاری هاشمی، همواره زنده می‌ماند و ما بلندترین آرزوی هاشمی، یعنی نظام سربلند جمهوری اسلامی و ایران باشکوه را دنبال خواهیم کرد و تا این هدف ادامه دارد و تا ایران و نظام اسلامی برقرار است، هاشمی زنده است.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه ملت قدرشناس ایران، آخرین بار هاشمی رفسنجانی را در خیابان انقلاب بدرقه کردند، خاطر نشان کرد: تا جاده انقلاب هست، هاشمی نیز زنده است و چنانکه جایگاهی رفیع در میان ملت ایران داشت، همواره این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: فکر بلند و هوشیاری ملت ایران در دو صحنه آشکار شد، یکی آن زمان که تهمت‌ها و سخن‌های ناروای بسیاری علیه هاشمی به زبان آمد، اما در آخرین انتخاباتی که او شرکت کرد با رأی بالای مردم تهران مواجه شد و صحنه دوم نیز زمانی بود که مردم آن نمایش باشکوه را در بدرقه پیکر هاشمی به نمایش گذاشتند. این دو صحنه به همه معاندان، دشمنان و سرکوبگران اعلام کرد که نمی‌توان با تهمت و دروغ، فرهیخته‌ای محبوب ملت را از صحنه خارج کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: هاشمی همچنان همان شخصیت والایی است که امام راحل درباره او پس از حمله سبوعانه ضد انقلاب گفت: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. هاشمی با نهضت، انقلاب اسلامی، ایران و عزت ایران پیوند خورده است.
رئیس جمهور با اشاره به این جمله ماندگار مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله هاشمی که «هیچ‌کس برای من هاشمی نخواهد شد»، تصریح کرد: این توصیف نشانه جایگاه بلند هاشمی نزد مقام معظم رهبری است. تا چندین هفته پس از رحلت آیت‌الله هاشمی در دیدارهایم با مقام معظم رهبری، شاهد این بودم که ایشان  با آه، افسوس و ناراحتی از مرگ غمبار آیت‌الله هاشمی سخن می‌گفتند و تأکید می‌کردند که نمی‌توانم این اتفاق را از یاد ببرم.

دکتر روحانی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یکی از شخصیت‌های بنام و مؤثر در استقرار انقلاب اسلامی بود، گفت: 2 نفر در پیروزی انقلاب و استقرار نظام و شکل دادن به ساختار جمهوری اسلامی ایران نقشی بسیار مؤثر داشتند؛ یکی آیت‌الله شهید بهشتی که مجلس خبرگان قانون اساسی را به خوبی اداره کرد و میثاق و منشور ملی یعنی قانون اساسی را به ثمر نشاند و دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که مشابه این کار را در تشکیل و اداره اولین مجلس شورا بر عهده داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: روزهای آغازین مجلس اول، روزهای بسیار سختی بود. اندکی قبل از رأی گیری برای ریاست مجلس اول به اتفاق جمع دیگری از نمایندگان مجلس در مدرسه رفاه گرد هم آمده بودیم و در آنجا نظر اکثریت قاطع این بود که آقای خامنه‌ای رئیس اولین دوره این مجلس باشند، اما خود آقای خامنه‌ای در آن جلسه صحبت و تأکید کرد که در این شرایط بسیار سخت، هاشمی بهترین کسی است که می‌تواند برای ریاست مجلس انتخاب شود و به گونه‌ای سخن گفت که نظرش مورد قبول جمع قرار گرفت و اینگونه شد که آقای هاشمی رفسنجانی مجالس اول و دوم و سال اول مجلس سوم را به خوبی اداره کرده و بسیاری از رویه‌های قانون‌گذاری و فعالیت‌های مربوط به مجلس را پایه‌گذاری کرد.

دکتر روحانی در ادامه گفت: هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس و در جریان استقرار صلح نیز نقش کم‌نظیری داشت، اگر چه فرمانده کل قوا در زمان جنگ امام خمینی(ره) بود، اما ایشان بار این مسئولیت را به مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی تفویض کرده بودند.

رئیس جمهور اضافه کرد: آقای هاشمی از ابتدای جنگ نیز نماینده امام در شورای عالی دفاع بود، اما از سال 62 به بعد به دستور امام و البته به پیشنهاد مقام معظم رهبری، فرمانده جنگ شد و تا پایان دوران دفاع مقدس، این مسئولیت را بر عهده داشت.
دکتر روحانی اظهار داشت: هوش و فراست بالای آقای هاشمی از ایشان یک فرمانده توانمند در جنگ ساخته بود و هر وقت در جلسات، فرماندهان نقشه جنگ را پهن می‌کردند و به توضیح درباره مسایل مختلف می‌پرداختند، ایشان خیلی مسلط به توضیحات فرماندهان گوش می‌کردند و با تکیه بر یکی از ویژگی‌های خاص خودشان که طرح سوالات دقیق بود، هم به فرماندهان روحیه می‌دادند و هم نشان می‌دادند که اگر کسی می‌خواهد مسأله‌ای را برای ایشان توضیح دهد، باید اطلاعات دقیق و به روز داشته باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی کلمه مدبر بود؛ کسانی که تدبیر ندارند، فقط صحنه پیش رو را می‌بینند و پس از آن را نمی‌توانند در ذهن‌شان ترسیم کنند اما یک فرد مدبر، تا پایان کار را می‌بیند و هاشمی حقیقتاً در سیاست، امنیت، اقتصاد، جنگ و عرصه‌های دیگر، مدیر و مدبر بود.

دکتر روحانی در ادامه اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی در پیروزی و پایان بخشیدن به جنگ نیز نقش بسزایی داشت، چنانکه در روزهای سخت جنگ نیز صبر هاشمی فوق‌العاده و ستودنی بود.

رئیس جمهور با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فرماندهی عملیات‌های گوناگون و سرنوشت‌ساز در جنگ، گفت: فرمان حمله عملیات کربلای 4 را ایشان صادر کرد، هر چند که در میدان جنگ فراز و نشیب وجود دارد و ما گاهی پیروز می‌شدیم و گاه در برخی از عملیات‌ها شکست می‌خوردیم اما در عین حال، هاشمی خستگی‌ناپذیر بود.

دکتر روحانی افزود: پس از علمیات کربلای 4، ایشان تصمیم گرفت که عملیات بعدی طراحی شود و پس از یک هفته، عملیات کربلای 5، طراحی شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هاشمی انسانی با صبر و حوصله فراوان و مردی خستگی‌ناپذیر بود، گفت: یکی از پیچیده‌ترین مسایل استراتژیک در دنیا نحوه پایان دادن به جنگ است.در مسایل جنگ سیاسی و اقتصادی هم همین‌طور است؛ این هنر نیست که در جنگ اقتصادی چه کاری انجام دهیم و در جنگ سیاسی بخواهیم با دنیا بجنگیم بلکه هنر این است که چگونه به جنگ پایان دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز در میان جامعه و در میان همه اقشار در حوزه و دانشگاه سیاستمدار مسلمان، متعهد و مجتهد اگر گوهری نایاب نباشد، بسیار کمیاب است، اظهار داشت: هاشمی استراتژیست و سیاستمداری مسلمان بود و این در حالی است که بسیاری از کسانی که سیاست می‌فهمند، استراتژیست نیستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ تحمیلی علیه ایران برای تصاحب سرزمین و تنها جنگی نظامی نبود، خاطر نشان کرد: هدف مهم دشمنان، انقلاب اسلامی از تحمیل جنگ به ملت ایران از بین بردن فرصت انقلاب در ایام آغاز انقلاب و دوران نشاط پس از آن بود و یکی از اهداف مهم جنگ این بود که فرصت جهانی انقلاب را از ما بگیرند و کشور را به جای تمرکز بر فرصت توسعه و ساختن به جنگ مشغول کنند.

دکتر روحانی ادامه داد: در آن دوران باید حواسمان به هدف اصلی دشمن می‌بود و هاشمی این را به خوبی می‌دانست و می‌فهمید که جنگ را باید برای دستیابی به صلح عزتمند ادامه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از روزهای خوشحالی هاشمی آن غروب جمعه تیرماهی بود که از خدمت امام(ره) برگشته بود، گفت: هاشمی عنوان می‌کرد که من فرماندهی جنگ را به عهده می‌گیرم و جنگ را پایان می‌دهم و حاضرم امام مرا به عنوان جانشین فرمانده کل قوا، عزل و حتی محاکمه کند و همه این مطالب را به نوعی خدمت امام گفته بود، اما امام به عنوان مرد غیور تاریخ ایران هرگز نمی‌پذیرفت که یکی از حواریون او بخواهد اینگونه مسئولیت را برعهده بگیرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: پس از آن دیدار، صبح یکشنبه  جلسه‌ای در ریاست جمهوری تشکیل شد که آن جلسه سرنوشت جنگ را با صلح عزتمند پایان داد و در آن جلسه که سیاستمداران، فرماندهان و برخی ائمه جمعه مطرح کشور حضور داشتند، یادگار امام، پیام امام را قرائت کرد و آن هم هدایتگر راه ما بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
معمار و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) بود و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
ایکاش مرحوم رفسنجانی قبل از مرگش سری هم به دادگاه میکونوس آلمان میزد؟!!!!
میزان
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
کاش این سخن محسن هاشمی که گفته است بهترین تعبیر در مورد پدرم آه سرد و اشکهای گرم بود را توضیح و تفسیر میکردند که آه سرد هاشمی همان فرزندان و خانواده بودند و اشکهای گرم هم ملت ایران بودند که بر سر سفره برجام هاشمی و رفقا نشسته اند و.....
احسنت به برادر مفسر متقبل الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داستان میکونوس را از نماینده سابق مجلس و حامی احمدی نژاد و سعید امامی بپرسید!
Canada
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
عجیبه !
کسی که می گویند بنیانگذار هسته ای بوده (هاشمی)
بعد از برجام که هسته ای را به باد فنا داد ، اعلام کرده حالا راحت می توانم بمیرم !!!!!
خدایا کدام را باور کنیم ؟!!!
مرگ
Iran, Islamic Republic of
....
مجيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
استاد هاشمی گرامی؛ دانش هسته ای و فن آوری هسته ای از بین رفتنی نیست و ما برخی فعالیتهای خود را کاهش داده ایم و برخی را متوقف کرده ایم و هر وقت اراده کنیم می توانیم فعالیت های خود را هم افزایش دهیم و هم از سر بگیریم!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هرچه عملکرد مثبت و پیشرفت از ابتدای انقلاب تا زمان آینده در مملکت انجام شده و می شود مثل پیروزی در انقلاب ، پیروزی ها در جنگ، انرژی هسته ایی ، پیشرفت نظامی و فضایی، دستاوردهای علمی در نانو،سلول های بنیادی و... بنیانگذار و عاملش آقای هاشمی بوده و هر چه پس رفت و عملکرد منفی هست مثل شکست در عملیاتهای جنگ ، قتل های زنجیره ایی ، تورم و فساد اداری ، پلمب کردن و ریختن بتن در صنایع هسته ایی ، فتنه هایی مختلف در کشور و... مخالفان فکری ایشان هستند!!!!!!!
Canada
ایکاش اصلاح طلبان هاشمی را به قتلهای زنجیره ای متهم نمیکردند. اف بر خاتمی و مریدانش.
Iran, Islamic Republic of
من بنظرم میرسه قراره انرژی هسته ای رو دوباره به حالت سابق دربیارن داره زمینه چینی میکنه که تو افکار عمومی به هاشمی و خودش نسبتش بده...
Iran, Islamic Republic of
آرزو بر جوانان عیب نیست.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
داداش من يك هيلتي خريدم ماركشم خيلي خوبه. ماكيتا خوب ميتونه بتن ها رو بكنه!! اگه خواستي مي تونم اجاره بدم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
صفا
Iran, Islamic Republic of
...
خداوند در حال حاضر فقط سید علی رو برای این مملکت حفظ کند.(الهی آمین)
Romania
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
سرور
Iran, Islamic Republic of
بخش اول تیترتان را حذف کردید....
United Arab Emirates
همین حرکت ایشان که طلبه ها رو صاحب خونه کرده بسیار عالی بوده روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی حرف میزنی؟

من حوزوی نیستم اما با حوزه ارتباط دارم کجا چنین چیزی بوده که تو نوشتی و جهان هم تایید کرد
Iran, Islamic Republic of
اول پیام این بود و بعد از اون جهان نیوز تصحیح کرد پیام رو منم بر اساس همون گفتم خدا شاهده
Iran, Islamic Republic of
بخش اول پیام رو جهان نیوز حذف کرد و من بر اساس همون نوشتم
خخخ
Iran, Islamic Republic of
بشنو و باور نکن .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اره. بیاید قم هر چی زیرزمین نمور و قدیمی تو قم هست, مساجرش طلاب هستند...
Iran, Islamic Republic of
کام طلبه ها رو خونه دار کرده؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
تفکر از بین نمیرود هاشمی زنده است
Iran, Islamic Republic of
....
خخخ
Iran, Islamic Republic of
خلاصه حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد !
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حلالش نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی و هاشمی ها مرده اند و خواهند مرد و همه جوابگوی اعمال خود خواهند بود ....
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...
خخخ
Iran, Islamic Republic of
آقایان از یکطرف میگن هاشمی زنده است !!! و از یکطرف برای ایشان سالگرد ارتحال می گیرند !!!
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...
ناشاس
Iran, Islamic Republic of
این حرفات برای مردم نون و آب نمیشه.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
البته بنیان گذاری فناوری هسته ای با برجام و بتن ریزی هسته ای در تعارض است .
Iran, Islamic Republic of
کلنگ هسته ای در ابعاد بسیار محدود بوسیله آمریکایی ها قبل انقلاب زمین خوده بود و با هزینه بسیار گزاف پیشرفت بسیار محدودی داشت
...
Iran, Islamic Republic of
بعد انقلاب هم حضرت آقا سید علی خامنه ای پیگیر پیشرفت هسته ای بود تا به این مرحله رسید که رفتن و بتنش کردن

هر جا کار به دست دیگر مدعیان افتاد یک شری از توش درآمد
Iran, Islamic Republic of
پذیرش دائمی معاهده NPT در دولت هاشمی باعث فشار بر کشور در سال های بعد و اعمال تحریمهای ظالمانه شد حتی شاه ملعون هم این معاهده را بصورت دائمی نپذیرفته بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت خاتمی بود نه هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
..
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مستند«هاشمی زنده است»هم گفت تفکر هاشمی کشور را مدیریت می کند.برجام نافرجام را او به ایران تحمیل کرد.FATF و کنوانسیونهای استعماری با همین تفکر و برای بردن ایران زیر چتر نظام سلطه جهانی دنبال می شود.
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان با عدم درج نظرات باعث شد دوستان برجام آور به تنهایی سخن بگویند.
Iran, Islamic Republic of
فقط کم بوده بگه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هم هاشمی بوده!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
هاشمى اگر يك كار مهم داشته كه از اين دولت ليبرال حمايت كرده و مردم و كشور را نابود كرده براى او بس است.
Iran, Islamic Republic of
پس براي همين نابودش كردي صنعت هسته اي رو كه بنيان گذارش خودتان بوديد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر روح پر فتوح ایت الله هاشمی رفسنجانی ، کسی که سوخت تا ایران را بسازد
Iran, Islamic Republic of
....
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
تفکر هاشمی همان تفکری است که درب صنعت هسته ای را گل گرفت و میگفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک !!!!
اصلاحاتی پشیمان
ایشون نسوخت بلکه غرق شد
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
خیال راحت
Iran, Islamic Republic of
برنامه هسته ای ایران رو حضرت آقا پیگیری کرد و شما لطف کردید و سنگ اندازی کردید و در دولت خاتمی که تعلیق شد بعد هم به لطف برجام بتن شد و نابود شد و رفت وووو
Iran, Islamic Republic of
آي گل گفتي.
قضيه برجام شده مثه كبكه كه سرشو كرده تو برف !!!
علي بركت الله.
بريز بتن رو كه داره دير ميشه.
دوستان اون شب كه ذوق مرگ شدن با ريختن بتن و
و امريكا عجب هب ريش اونا خنديد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تادیروزفکرمیکردم شهدازنده اند ازامروز فهمیدم مردگان هم زنده اند !!!!
...
Sweden
....
Sweden
...
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ایشان را امیر کبیر ودههاغلو دیگر از هاشمی کردی ای کاش از نامه بدون سلام وبسم الله به رهبری هم می گفتی واز مظلومیت رهبری هم ...می گفتی ....
Iran, Islamic Republic of
امیر کبیر ساخت ، بتن نکرد
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
ببین ساختن چقدر سخته ولی ویرونی آسونه .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است و زنده خواهد بود چون ما اجازه نمیدیم فراموش بشه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی انصافی جهان

داشتم پیام ها رو می خوندم دیدم پیام من رو با کم لطفی ناقص کردی کاملا مفهوم متضاد شده

خوب چرا دلیل اینکه نمیزاریم فراموش بشه رو حذف کردی
از لیبرالیسم ترسیدی که دخلت رو بیاره؟

فقط میگم زیارت عاشورا رو بخونید تا بدونید چرا برخی هرگز نباید فراموش بشن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جنابعالي ؟!!!
عبرت تاریخ
Iran, Islamic Republic of
اگر طرف باطل و عملکردش فراموش بشه و در دل تاریخ تحلیل نشه
یک ملت پیوسته اسیر تکرارها خواهد شد و راه رشد برای اون ملت بسته میشه ...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...ما امیدوارم تا چشمتونو از این دنیا بستید با رفسنجانی محشور بشید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به ۱۲:۲۱:نترس ما هم اجازه نمیدیم به فراموشی سپرده بشه.بلاخره باید مسبب اصلی این وضع مملکت مشخص بشه دیگه!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یک دفعه ای بگوئیدکل مملکت یعنی هاشمی وبرای هاشمی ودیگران یعنی کشک
Iran, Islamic Republic of
هاشمی چهره بی بدیلی در مبارزات قبل از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می باشد.
Iran, Islamic Republic of
پرونده های ساواک حرف دیگه ای میزنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
برادر من اگر پرونده ای در ساواک مبنی بر همکاری هاشمی بوده است لطفا منتشر کنید که اگر چنین بود تا به حال رسوای عالم شده بود هاشمی خوب یا بد لااقل برگزار کننده جشن نیمه شعبان نبوده مخالفان این آدم در زمان طاغوت یک روز هم بازداشت نشدند در حالی که رفسنجانی شکنجه میشد
Iran, Islamic Republic of
برای دوستمون دعای خیر کنیم تا از دروغ و تهمت پرهیز کنند و انقلابی نمایی پیشه نکنند...
Iran, Islamic Republic of
....
قدیر
Iran, Islamic Republic of
سلام .اقای روحانی همه حرفاتون در خصوص مرحوم هاشمی صحیح شما بفرمایید برای این مملکت چیکار کردید؟
Iran, Islamic Republic of
یه نگاه به پاسپورتت بکن
یه نگاهم به ته دره
یه نگاه هم به تولید داخل که زمان جنگ نقش تعیین کننده داره
یه نگاه هم به پایگاه های نظامی آمریکا اطراف ایران و نصف شدن بودجه نظامی ایران و زیاد شدن بودجه نظامی همه کشورهایی که با ایران دشمنی دارن
و یه نگاهی هم به لیست سیاه تروریست که پیوست اف ای تی اف است
Iran, Islamic Republic of

هاشمی همون بود که گفت ما هم مثل آلمان و ژاپن سلاح نظامی رو کنار گذاشتن و اقتصادشان پیشرفت کرد ماهم بهتره نیروی نظامی قوی و سلاح نداشته باشیم چون اقتصادمان ضربه میخوره.!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حرفهای آقای روحانی فقط گوشه ای از شخصیت بی بدیل هاشمی وفعالیتهای جهادی ایشون در زمان طاغوت وبعد از انقلاب است ایشون پدر سازندگی ایران، پدر علم هسته ای وپدر نوسازی قوای مسلح کشور است وشکوفایی کشور مرهون تلاشهای ایشان است.
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
پدر علم هسته ای ایران شهیدان مسعود علیمحمدی و شهریاری هستند روح شان شاد.
Romania
ونابود کننده انرژی هسته ای و اعتماد مردم به مسئولان با اقازاده هایش
Iran, Islamic Republic of


امام خامنه ای :
اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک ها نیست این حرف اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
او مرد....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چرا واقعیتها را نمی بینید هاشمی یکسال است مرده
آن افرادی که نمی میرند ونزد پروردگارشان روزی می خورند شهدا هستند
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹
Iran, Islamic Republic of
سایه رهبرم سید علی مستدام
حامد
Iran, Islamic Republic of
در سالگردش از او در حد یک پیامبر تعریف و تمجید می کرد و همه دست آوردهای یک ملت و کشور رو به او نسبت می داد و بقیه در سالگرد فوتش دست می زدند. داماد روحانی هم در ردیف اول نشسته بود و سینه جلو داده بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
کاخ فرح پهلوی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
محسن هاشمی هم پدر علم موشکی ایران است!!!!
Iran, Islamic Republic of
پدر علم موشکی ایران شهید طهرانی مقدم است
Iran, Islamic Republic of
آنچه امروز در سخنان آقای روحانی مطرح نبود خدا و مردم و امام و رهبری بود. !!!!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بسیار شجاع و نترس بود ....!!!
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
... رئیس جمهور گفت: جنگ برای این نبود که دشمن یا ما پیروز شویم یا قسمتی از سرزمین‌های دیگر را بگیریم بلکه هدف دشمن برای جنگ از بین بردن فرصت انقلاب بود. بازخوانی شعارهای صدام قبل و بعد از جنگ تحمیلی: "مقامات عراق بسیار از پیروزی خوداطمینان خاطر داشتند اما زمانی که فتح سه روز تهران که ادعا کرده بودند محقق نشد به شعار تجزیه ایران متوسل شدند .هدف اصلی صدام از حمله به ایران در واقع انهدام تمام کشور ایران بود و در درجه بعد اگر موفق به این کار نمی‌شد؛ تجزیه ایران را دنبال می‌کرد. چنانکه طه یاسین رمضان معاون اول نخست وزیر عراق در شروع جنگ اعلام کرد: «این جنگ به پایان نخواهد رسید، مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به طور کلی منهدم شود». بعد از سلسه ناکامی های صدام شعار تجزیه ایران در دستور کار قرار گرفت. طارق عزیز معاون نخست وزیر عراق در آغاز جنگ گفته بود: «وجود پنج ایران کوچک بهتر از ایران واحد است ... ما سعی خود را برای تجزیه ایران خواهیم کرد» که این تئوری صدام و رژیم بعث عراق هم به شکست انجامید و ایران یکپارچه باقی ماند."
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
رهبری فرمودند: "به معیشت مردم به صورت ویژه توجه کنید، مشکلات طبقه‌ ضعیف باید اساسی ترین کار دولت باشد" به جای اینکه به درد مردم برسید، چنین سخنانی می گویید. ....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
هدف امثال شما را نمی دانم اما هدف انقلاب، توسعه اسلامی و پیاده شدن اسلام ناب محمدی است نه توسعه غربی...
Iran, Islamic Republic of
اولین سانتریفیوژ را مرحوم هاشمی به داخل کشور آورد و آخرین آن را هر کی بخواهد به انبار اسقاطیها بسپارد خیلی خیال خام میپروراند و ملت او را به زباله دان تاریخ خواهند سپرد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سانتریفیوژهای آلوده از پاکستان وارد کرده بودند که باعث رفتن پرونده ایران به شورای امنیت شد.
Iran, Islamic Republic of
منم شاهدم گذاشته بود !!!!!!
شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اینجا، هاشمی آنجا، هاشمی همه جا ... تا حالا فکر میکردم شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است! صنعت موشکی و دفاعی ما حاصل تلاش و ایثار شهید تهرانی مقدم و همکاران ایشان است نه کسانیکه اقتدار دفاعی کشور را مانع تحقق برجام می دانستند.
Iran, Islamic Republic of
...
شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور گفت: «یکی از پیچیده‌ترین مسایل راهبردی دنیا آغاز جنگ و جنگیدن نیست بلکه یکی از مسایل مهم نحوه پایان جنگ است.» آقای روحانی افزود: «این هنر نیست که در جنگ سیاسی و اقتصادی چه کنیم هنر این است که این نوع جنگ‌ها را پایان دهیم و نتیجه در پایان دادن است.» و ...
در پایان جنگ هشت ساله، امام امت مجبور شدند جام زهر بنوشند، اینطور که از سخنان رئیس جمهور مشخص است، قصد دارند تا در پایان جنگ اقتصادی و ... باز هم امام امت جام زهر بنوشند. یقین بدانید که به فضل الهی دیگر اینچنین نخواهد شد.
Romania
وقتی خبر رحلت پیامبر گرامی منتشر شد یک نفرِ معروف دم در منزلش با شمشیر ایستاد و گفت اگر کسی بگوید پیامبر از دنیا رفته گردنش را میزنم! نفر معروف دیگری آمد و گفت قرآن کریم این بیان را دارد که " انکّ میتٌ و انّهم میتون" گفت عجب! یادم رفته بود.
بزرگوار هاشمی مرده است و بقیه هم میمیرند. زنده ماندن نام هم بدست ما نیست باید دید که صد سال بعد اسم چند نفر با نیکی در خاطرها میماند
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای ..... بنیان گذاری انرژی هسته ای در ایران پروفسور حسابی بود نه هاشمی... آدرس غلط ندهید لطفا
Iran, Islamic Republic of
کلا ما ایرانیها هستی و تاریخ مان را مدیون هاشمی هستیم،مثل بتن ریزی فناوری هسته ای مثل مثل خیلی چیزای دیگه.......
Iran, Islamic Republic of
....
اگر موسوی رای نیاورد بریزید تو خیابون
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Denmark
پس معلوم می شود هاشمی وروحانی وامثال اینها جام زهر را به امام رحمته الله علیه داده اند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بنیان گذار هسته‌ای بود!!!! که خواست نابودش کنه
جواد
France
....
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که برجام زودتر تصویب شد!!!
امیری
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
یکی در میدان جنگ در حالی که هم سن و سال های او دنبال عشق و حال هستند خونش روی زمین ریخته می شود و در راه خدا جان می دهد فردی هم در حالی که صاحب قدرت و مقام و ثروت و رفاه است (هم خودش هم خانواده اش) در حال تفریح و شنا در استخر در سن پیری جان می دهد
Iran, Islamic Republic of
...انتشار چنين حرف هاى كودكانه اى سرمايه هاى خود را براحتى - و البته بخاطر حرف مفت عده اى - نابود ميكنه.
Iran, Islamic Republic of
برای حامدها دعای خیر کنیم تا به اخلاق که گوهر همه ی ادیان است، بیشتر توجه کنند...
حامد
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی با تشکر از تذکر بجای شما اقدام شد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی :
راستی نگفتید موضع هاشمی درفتنه 88 چی بوده؟؟؟؟؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی این دوستان که می بینی مکسانند و دور شیرینی ایکاش بودی جواب مسخره ومتلک دوستانت را می دادی!!!!
Iran, Islamic Republic of
زنده است يا مرحوم شده ...
اکبرى
Iran, Islamic Republic of
آقاى روحانى شما خودتان رابه آقاى هاشمى نجسانىد ...
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
باشه همه اینها که میگی هاشمی بود. مردم و تاریخ که میداند کی چیکار کرده....
م
Iran, Islamic Republic of
انگار این دولتی ها مدتیه که تو آب نمک بودن،...
ممقانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
پس بگو برای چی عملیات کربلای 4 لو رفت و آن همه شهید دادیم ؟؟پ!!
بهمن
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چون مدیون هاشمی است باید هم اینطور براش بگه ...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
...
اکرامى
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باید دید که عقل چه می گوید . و الا زبان که کنتور ندارد!!!!
lvnd
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
آنکه نمرده است و نمیرد خداست....
خدا به پیامبرش میفرماید انک میت وانهم لمیتون؛ تو میمیری و انهام هم خواهند مرد...

اگر منظور اندیشه رفسنجانی باشد که واقعا مرده!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی مرده است و با این حرفها و هزینه ها و سمینهارها هم زنده نمیشود این را تاریخ آینده ایران نشان خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مرد تمام شد. ...
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی عملکردش نشان میداد که بنا ندارد به این زودی جهان را ترک کند شما هم فرزند خلف آن استاد عالیقدرید ولی شما هم میمیرید این عملکرد شما و نام نیکتان است که میماند ان شاء الله اگر بتوانید عملکردتان را خدا پسندانه کنید.
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا وقتی مشکلات فعلی جامعه رو میبینم ناخودآگاه یاد مرحوم غریق استخر میوفتم؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باید دید آیا راحت پاسخگوی خدا و حق ملت است ؟!!
mbrgr
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی در دومین سالگرد وفات هاشمی: قدرت موشکی حاصل تلاش هاشمی است
هاشمی قبل از وفات: دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها
ولی
Iran, Islamic Republic of
شاهکار هاشمی خاطراتش است که انحصار تاریخ انقلاب را می شکندو و تحریف انقلاب را مانع می شود.چرا 40 سال خاطره نویسی یک سیاستمدار در کتاب گینس ثبت نمی شود؟
Iran, Islamic Republic of
...
کاخ فرح پهلوی
Iran, Islamic Republic of
....
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زمانی مرد که به رهبری ان نامه بی سلام را نوشت؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
....
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بزرگ
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دوستان اگه فرصت پیدا کردند سخنرانی دیروز رئیس جمهور محترم رو حتما مطالعه کنند... به معنای درست کلمه تاریخ اسلام مقابل چشمای آدم مجسّم میشه...
Iran, Islamic Republic of
...
باشه! حسن جون! اصلا هرچی سیب اپل هستش شما با هاشمی باهم گاز زدین! ول کنین دیگه! مردم از گرسنگی دارن میمیرن شما دنبال پدر موشک می گردین!
Iran, Islamic Republic of
امیر کبیر به مردم گفت دیگهای مسی تون رو بیارین میخام توپ درست کنم...........اینا که دیگهای مسی مونو با بتن پر کردن؟
Iran, Islamic Republic of
از بیانات ایت ا.. اراکی. :"رگ امیرکبیر رازدند...خون از بدن رفت...احساس تشنگی کرد......دو نیشتر خوردی تقی! نه صدها زخم نیزه وتیر وشمشیر.....به حرمت امام حسین طلب اب نکرد.... مقامی رفیع یافت......".
Iran, Islamic Republic of
هاشمی از ستونهای انقلاب بود ...
Iran, Islamic Republic of

مگه انقلاب بجز ایشون ستون های دیگری هم داشت؟!!!!!!
نسل دوم انقلاب
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
باوجود شما همیشه هاشمی زنده ویاد وخاطره تورم 50 درصدی دراذهان ملت نقش بسته است
Iran, Islamic Republic of
بابا دست از سرش بردارید او رفت تمام شد برای ابد
Iran, Islamic Republic of
هم هاشمی مرده و هم خودت خواهی مرد، خط کرنش در برابر کفار هم که از قبل مرده و رمقش تمام شده چون دیگر خبری از رقصهای خیابانی و شور و احساسات ابلهانه نیست.