کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«المیادین» گزارش داد

روسیه سفیر تشکیلات خودگردان را فراخواند

20 دی 1397 ساعت 10:25

پس از سنگ‌اندازی تشکیلات خودگردان در سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به روسیه، مسکو سفیر تشکیلات خودگردان را فراخواند و مراتب نارضایتی خود را اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منبعی نزدیک به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند با فشار تل‌آویو و تشکیلات خودگردان سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به روسیه لغو شده است.

اما خبرنگار المیادین در روسیه به نقل از حماس اعلام کرد این سفر لغو نشده اما بسته شدن گذرگاه رفح، آن را به تأخیر انداخته است و مسکو از تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به خاطر سنگ‌اندازی در سفر هنیه، ناخشنود است.

در ادامه این گزارش آمده است وزارت خارجه روسیه «عبدالحافظ نوفل» سفیر تشکیلات خودگردان در این کشور را فراخوانده و مراتب نارضایتی مسکو از بسته شدن گذرگاه رفح را به وی اعلام کرده است.

«احمد عبدالهادی» مسئول حماس در لبنان هم در همین راستا به المیادین اعلام کرد حماس هیچ ابلاغیه رسمی مبنی بر لغو سفر هنیه به مسکو دریافت نکرده است.
قرار بود هنیه پانزدهم ماه جاری میلادی (ژانویه) به روسیه سفر کند و برای این سفر رسما دعوت شده بود.

پس از آنکه تشکیلات خودگردان در هفته جاری نیروهای خود را از گذرگاه رفح خارج کرد، مصر عبور از این گذرگاه را یک‌طرفه  - عبور از مصر به نوار غزه- کرد و این روند ادامه دارد.
این اقدام تشکیلات خودگردان به دلیل افزایش بیش از حد تنش‌ها با حماس صورت گرفت و کارمندان حماس کنترل گذرگاه را بر عهده گرفتند.

گذرگاه رفح به عنوان تنها روزنه ارتباط نوار غزه با خارج در مرز غزه و مصر قرار دارد و به صورت مشترک توسط دو طرف فلسطینی و مصری اداره می‌شود.


کد مطلب: 664828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664828/روسیه-سفیر-تشکیلات-خودگردان-فراخواند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com