کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشته شدن ۵۰ داعشی در حمله طالبان به افغانستان

20 دی 1397 ساعت 9:43

منابع خبری اعلام کردند که در ادامه عملیات طالبان علیه داعش در ولایت کنر بیش از ۵۰ داعشی کشته و ده‌ها جنگجوی دیگر این گروه تروریستی زخمی شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، گروه طالبان از هفته گذشته عملیات وسیعی را علیه گروه تروریستی داعش در ولایت کنر در شرق این کشور آغاز کرده است.

مقامات محلی تصریح کردند که در درگیری طالبان با گروه تروریستی داعش در شهرستان «مانونگی» ولایت کنر بیش از 50 جنگجوی داعش کشته شده است.

«غنی مصمم» سخنگوی والی کنر حمله طالبان به گروه تروریستی داعش در این ولایت را تائید کرده است.

یک منبع در ریاست امنیت ملی ولایت کنر اظهار داشت: ادامه درگیری‌ها بین طالبان و گروه تروریستی داعش حدود 50 کشته برجا گذاشته است.

«عبدالطیف فضلی» معاون شورای ولایتی کنر تصریح کرد، گروه تروریستی داعش در این درگیری از کودکان برای حملات انتحاری استفاده می‌کنند.

وی افزود: درگیری‌ها در مناطق «کورنگل»، «شوریک» و «چپه دره» ولایت کنر بین طالبان و گروه تروریستی داعش به شدت جریان دارد.

برخی از منابع خبری از حملات هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع طالبان در جریان درگیری با داعش خبر داده است پیش از این نیز بارها نیروهای آمریکایی با حمله به طالبان عملیات این گروه علیه داعش را مختل کرده است.

 داعش تلاش دارد تا از ولایت ننگرهار فعالیت‌های تروریستی خود را به سایر ولایت‌های شرقی افغانستان نیز گسترش دهد که با واکنش طالبان روبرو شده است.
گروه تروریستی داعش پس از فرار مردم بر اثر تشدید حملات راکتی ارتش پاکستان به شهرستان‌های مرزی ولایت کنر، در شهرستان‌های دور دست این ولایت مستقر شدند.


کد مطلب: 664814

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664814/کشته-شدن-۵۰-داعشی-حمله-طالبان-افغانستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com