پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

منتجب نیا: رای خود روحانی پنج شش میلیون بود!

پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 664800
منتجب نیا، در واکنش به اظهارات واعظی می گوید: حق این است که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در سال 92 را مرهون ائتلاف یا حمایت بدانیم. حالا هرچه اسمش را بگذاریم، معنا را تغییر نمی‌دهد.
منتجب نیا: رای خود روحانی پنج شش میلیون بود!
به گزارش جهان نيوز، منتجب نیا در گفت و گو با انتخاب در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در خصوص نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی، گفت: برای آقای واعظی و سایر دوستان در حزب اعتدال و توسعه احترام قائل هستم؛ بالاخره حزب اعتدال و توسعه هم یکی از احزاب قانونی این کشور است با رویکرد ویژه خود.

او اضافه کرد: در دوره هشتم مجلس دوستان در حزب اعتدال و توسعه از ما درخواست کردند که با حزب اعتماد ملی ائتلاف کنند؛ ولی دوستان ما در اعتماد ملی چندان موافقتی نداشتند و لذا این ائتلاف صورت نگرفت. دلیل این موضوع هم آن بود که  حزب اعتدال و توسعه محدود به جمعی از دوستان و عزیزان بود که تازه فعالیت خودش رو آغاز کرده بود و گستردگی چندانی نداشت.

منتجب نیا افزود: حزب اعتدال و توسعه همچنان در محدودیت بود تا اینکه سال 92 برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم، آقایان تصمیم گرفتند که آقای روحانی را که با ایشان ارتباط بیشتری داشتند و در مرکز تحقیقات استراتژیک همکاری داشتند ، به عنوان کاندیدای خود قرار دهند. دوستان ما نیز در جبهه اصلاحات تصمیم دیگری داشتند؛ ابتدا نظرشان روی آقای خاتمی بود که قطعا با آمدن ایشان موافقت نمی‌شد. گزینه بعدی مرحوم آیت‌الله هاشمی بود که ایشان هم رد صلاحیت شدند و با پیشنهاد آقای هاشمی و برنامه ریزی خود حزب اعتدال و توسعه، آقای دکتر روحانی وارد صحنه شدند.

او ادامه داد: تا زمانی که آقای عارف به عنوان کاندیدای اصلاحات مطرح بودند، بیشتر اصلاح طلب ها از آقای دکتر عارف حمایت می‌کردند و در ستاد ایشان فعالیت داشتند و ستاد آقای روحانی محدود بود به دوستانی که در حزب اعتدال و توسعه هستند و احیانا دوستانی که شخصا به ایشان علاقه و ارادت داشتند.

منتجب نیا تصریح کرد: تحلیل من این بود که رأی تقریبا مشخص آقای روحانی به دلیل وجهه ایشان و تلاشی که دوستان در ستاد ایشان داشتند، بیش از پنج، شش میلیون نبود. اما وقتی با تصمیم اصلاح طلبان، قرار شد همه پشت سر آقای روحانی متحد و متفق شوند، سبد آقای روحانی سنگین تر شد و تمام آرای اصلاح طلب ها به سبد ایشان ریخته شد و باعث شد تا آن رای قابل توجه را در سال 92 بیاورند و بر رقبای خود پیروز شوند.

منتجب نیا ادامه داد: در مجموع می‌شود گفت که بیش از دو سوم آرای آقای روحانی در سال 92 متعلق به اصلاح طلب ها بود. و حداکثر یک سوم از آرا مربوط به اعتدال و توسعه بود. البته از همه آنهایی هم که در ستادهای اصلاح طلبان بودند درخواست شد که همگی در ستاد دکتر روحانی فعالیت کنند و خود ما هم زمانی که چنین تصمیمی گرفته شد، استان به استان رفتیم و فعالیت کردیم و دوستان هم همینطور.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: حق این است که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در سال 92 را مرهون ائتلاف یا حمایت بدانیم. حالا هرچه اسمش را بگذاریم، معنا را تغییر نمی‌دهد. اینکه ستادها جمع شوند و همه یک ستاد به نام ستاد آقای روحانی شوند، این دقیقا ائتلاف است. حتی می توان گفت وحدت است که از ائتلاف هم بالاتر است. یعنی همه در هم ادغام شدند.

او توضیح داد: ائتلاف در صورتی است که دو کاندیدا با هم ارتباط متقابل داشته باشند. وقتی یک ستاد همه  تشکیلاتش را جمع و در یک ستاد دیگر ادغام کند، این از ائتلاف هم بالاتر است؛ این وحدت و انسجام هست.

منتجب نیا گفت: انصافاً کاری که اصلاح طلبان کردند، کارستان بود. یعنی بزرگترین ایثار و فداکاری را به نفع ملت و برای پیروزی مردم  انجام دادند. زیرا احساس میکردند که آقای دکتر روحانی خیرالموجودین است و بین کاندیداها هم صلاحیت بیشتری دارد. از طرفی، مرحوم آقای هاشمی و دیگر بزرگان نیز بر این حمایت توصیه داشتند. در مجموع با وجود اینکه بعضی ها این روزها گله، انتقاد، اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنند اما در آن زمان ما بهترین تصمیم را گرفتیم؛ بهترین تصمیم این بود که از دکتر روحانی حمایت کنیم چراکه ایشان خیرالموجودین بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی بزرگترین ایثار و فداکاری را به نفع ملت و برای پیروزی مردم انجام دادند!!!!!!!!!!!
بهترین تصمیم این بود که از دکتر روحانی حمایت کنیم چراکه ایشان خیرالموجودین بود.!!!!!!!!!!!
به خدا کشته مرده این ایثار شما به نفع ملت هستم . واقعا که بعد ۵ سال کاملا مشخص شد که ایشان خیر الموجودین ! بودن . الحق و والانصاف روحانی غوغا کرده و دوست و دشمن تحسین میکنن .چه مدیریتی ! چه بصیرتی ! چه قدرت آینده نگری و تشخیصی !
زنوناوین !
Iran, Islamic Republic of
چرادولتمردان بایدهزینه برای خودبتراشند؟چرادنبال حاشیه هستند؟اگرراست میگوئیدبرای همان مردمی که شده هم حاشیه هارارهاکنیدوفقط بفکرکم کردن مسائل آنان باشید
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
آزاد
Iran, Islamic Republic of
اگر امپراطوری رسانه ای و تخریب و دوقطبی سازی امثال شماها نبود که پنج شش هزار نفر هم رای نداشت
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
جهان ! حرف حق را سانسور نکن ! می دونم که خودتم بهش اعتقاد داری !!