کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن

20 دی 1397 ساعت 8:35

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «حمایت از کالای ایرانی» را اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، علی رمضانی در این باره اظهار کرد: این جشنواره ویژه دانش آموزان و فرهنگیان است.

وی افزود: بازه زمانی ارسال آثار به این جشنواره که از ۱۵ دی ماه شروع شده تا  ۳۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد. مسئولیت این کار در سطح مدرسه بر عهده شوراهای دانش آموزی است. در واقع سه انجمن در شوراهای دانش آموزی فعال شده‌اند و برگزاری جشنواره‌هایی از جمله حمایت از کالای ایرانی و گلدسته‌های سرو در سطح مدارس به آنها محول شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌های جشنواره گفت: داستان کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان،  خوشنویسی نستعلیق، نمایشنامه نویسی، سرود همگانی،‌ تولید یادداشت، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه، نقاشی خط، نقاشی، عکس و پوستر رشته‌های این جشنواره هستند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در حوزه‌های یادشده به نشانی www.kalairani۹۷.ir  ارسال کنند.

رمضانی ادامه داد: استفاده از کالای ایرانی و ضرروت فرهنگ سازی برای آن در ابتدای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت. در این میان نقش آموزش و پرورش، معلمان و دانش آموزان به عناون پرمخاطب ترین دستگاه کشور در تقویت روحیه حمایت از تولیدات ملی انکار ناپذیر است. برگزاری این جشنواره نیز در راستای تحقق شعار سال و استفاده از تمام ظرفیت های موجود صورت می پذیرد.

وی همچنین  از افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن ماه و به منظور بررسی کیفیت کتب موجود کتابخانه‌های مدارس خبر داد و گفت: باید ارتقای کیفیت کتابخانه‌های مدارس مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ بعضا مشاهده می‌شود برخی کتب که به مدارس راه‌می‌یابند دارای کیفیت بالا نیستند. مربیان امور تربیتی و کتابیاران اطلاعات کتب موجود کتابخانه‌ها را در سامانه وارد می‌کنند تا بتوانیم بانک اطلاعاتی کتب مدارس را تکمیل کنیم.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش به تشکیل کارگروهی ویژه برای بازبینی کتب بویژه کتبی که در نمایشگاه‌های کتاب مدارس عرضه می‌شوند اشاره کرد و گفت: این کارگروه از یکسال گذشته تشکیل شده و یکی از ماموریت‌هایی که دارد بررسی و تایید کتب تولید شده در استان‌ها و حمایت از ناشران آنهاست.


کد مطلب: 664784

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664784/افتتاح-سامانه-کتاب-مدارس-بهمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com