کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار روسیه به آمریکا درباره اقدام نظامی در ونزوئلا

19 دی 1397 ساعت 21:26

مقام ارشد روسیه ضمن هشدار به واشنگتن درباره دخالت نظامی در ونزوئلا، اعمال تحریم‌ها علیه این کشور را «بی‌فایده» توصیف کرد.


به گزارش جهان نیوز، معاون وزارت خارجه روسیه غروب چهارشنبه  نسبت به هرگونه مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داد.

 به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت ، مسکو به مقام‌های عجول آمریکا نسبت به راه اندازی سناریوی نظامی در ونزوئلا هشدار می‌دهد.

 سرگئی ریابکوف در این زمینه اظهار داشت: « شاهد تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اضطراب و نگرانی در ونزوئلا، از طریق تحکیم جبهه ضد "چاوز" [علیه ونزوئلا] بین کشورهای آمریکای لاتین هستیم، این روند نگران کننده است. علیرغم مخالفت شدید دولت‌های آمریکای لاتین که مواضع انتقادی شدیدی به کاراکاس دارند، آن‌ها نیز دخالت نظامی در ونزوئلا را رد می‌کنند. تلاش برای استفاده از نیروی نظامی، اقدامی فاجعه آمیز خواهد بود.»

ریابکوف تاکید کرد: «ما به این عجولان در واشنگتن درباره اینگونه بلواها هشدار می‌دهیم.»

این دیپلمات ارشد روسیه افزایش تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا را به عنوان راهی برای بی‌ثباتی در این کشور توصیف کرد.  

ریابکوف گفت: «مطمئن هستیم که دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا و مردم این کشور با  وحدت و یکپارچگی از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهند آمد. این نخستین بار نیست که این کشور تحت این تحریم‌ها زندگی می‌کند. انعطاف پذیری ونزوئلا و رهبری کشور  بی‌شک فراتر از این موارد است .»

وی ادامه داد: «واشنگتن، همانند موارد بسیار  دیگر که از تحریم‌های یک جانبه استفاده کرد، در این مورد خاص نیز متوجه بی‌فایده بودن این رویکرد خواهد شد.»

وزارت خزانه داری آمریکا هشتم ژانویه (دی) تحریم‌هایی را علیه هفت فرد و 23 سازمان در ونزوئلا، اعمال کرد.

گفتنی است ، روسیه و ونزوئلا روابط، دیپلماتیک، تجاری و نظامی مستحکمی با هم دارند  به طوری‌که چندی قبلدو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف_160» روسیه عازم این کشور شدند و رزمایشی را با نیروی هوایی ونزوئلا برگزار کردند. 

منبع: فارس


کد مطلب: 664740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664740/هشدار-روسیه-آمریکا-درباره-اقدام-نظامی-ونزوئلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com