کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افتتاح شد

19 دی 1397 ساعت 20:11

فازسوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در بندرعباس افتتاح شد.


به گزارش جهان نیوز، فازسوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، امروز باحضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در بندرعباس افتتاح شد.

علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این مراسم با قدردانی از تلاش های مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بهره برداری فاز سوم پالایشگاه، گفت: با اجرا و بهره برداری از فاز چهارم،‌ ۱۲۰ هزار بشکه به تولیدات این پالایشگاه اضافه می‌شود.

وی افزود: میانگین تولید روزانه بنزین در سال ۹۶ به میزان حدود ۶۷.۸ میلیون و در سال ۹۷ و قبل از افتتاح فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به ۸۷.۹۵ میلیون لیتر در روز رسید؛ اما ظرفیت تولید تا ۹۷ میلیون لیتر را نیز داشته‌ایم.اگر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را هم نداشتیم باید  روزانه ۲۴میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم.

صادق آبادی اظهار داشت: از مهرماه واردات بنزین نداشته‌آیم و درحال حاضر ظرفیت تولید بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین روزانه را داریم، اما باید به اصلاح الگوی مصرف توجه شود تا نیازی به واردات نداشته باشیم که اگر با روند فعلی پیش برود، تا سال ۱۴۱۲ با کمبود ۱۹۰ میلیون لیتر بنزین در روز روبرو خواهیم شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، استفاده از کارت سوخت را زمانی قابل توجیه دانست که بنزین سهمیه‌بندی و دونرخی شود که تاکنون اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز افزود: با افتتاح فازسوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

محمدعلی دادور اظهار داشت: درحال حاضر ۳۱ میلیون لیتر بنزین در دو فاز تولید می شود که با بهره‌برداری از فاز سوم، میزان تولید بنزین به ۴۵میلیون لیتر در روز می رسد.
وی خاطرنشان کرد: میزان هزینه اجرای فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۶۰ میلیون دلار است.

به گفته دادور، خاکبرداری در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار در مدت ۴ ماه برای اجرای فاز سوم این پروژه انجام شد‌ه است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس، میزان بنزن مجاز بنزین را ۳۵درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم در بنزین پالایشگاه نفت ستاره ۲۹ تا ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: میزان گوگرد مجاز بنزین 10 پی پی ام است، اما گوگرد در بنزین تولیدی پالایشگاه نفت ستاره نیم پی پی ام است.

دادور از احداث بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی در بندرعباس که در مرحله فوندانسیون است وحمایت از برنامه های هنری از جمله تامین هزینه های تئاتر وسینما با تلاش روابط عمومی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان مسئولیت های اجتماعی این پالایشگاه نام برد.

منبع: فارس


کد مطلب: 664728

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664728/فاز-سوم-پالایشگاه-نفت-ستاره-خلیج-فارس-افتتاح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com