کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات حجتی درباره علت گران شدن گوشت

19 دی 1397 ساعت 15:07

وزیر کشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش جهان نیوز، محود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص علت افزایش قیمت گوشت گفت:، چون قاچاق دام با توجه به این‌که نرخ ارز در کشور‌های دیگر بالا رفته، شدت پیدا کرده و این موضوع قیمت گوشت را تحت تاثیر قرار گیرد.
 

وی افزود: از طریق آنچه که به ما مربوط می‌شود، با واردات سعی در حل این مسئله داریم که این کار را شدت بخشیده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم بازار را بیشتر تامین کنیم. همچنین از طرفی هم بنا شد مسئولان وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز نیروی انتظامی موضوع قاچاق دام سبک را به خصوص در مرز‌ها با شدت دنبال کنند که ان‌شاءالله قیمت‌ها مقداری تثبیت شود.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت منجمد را عمدتا از برزیل وارد می‌کنیم، اما گوشت گرم از استرالیا با هواپیما و نیز از برخی کشور‌های آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود.

حجتی همچنین درباره نگرانی برخی نسبت به بهداشتی‌نبودن گوشت‌های وارداتی، گفت: گوشت‌های وارداتی تمام ملاحظات بهداشتی و همه تاییدیه‌هایی که لازم است دارند و مشکلی نیست، اما حجم این گوشت گرم پاسخگوی نیاز‌های کشور نیست. برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است، اما چون قاچاق وجود دارد، تقاضا افزایش یافته که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات مشکل را حل کنیم.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 664695

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664695/توضیحات-حجتی-درباره-علت-گران-شدن-گوشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com