جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

توضیحات حجتی درباره علت گران شدن گوشت

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 664695
وزیر کشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت توضیحاتی ارائه کرد.
توضیحات حجتی درباره علت گران شدن گوشت
به گزارش جهان نيوز، محود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص علت افزایش قیمت گوشت گفت:، چون قاچاق دام با توجه به این‌که نرخ ارز در کشور‌های دیگر بالا رفته، شدت پیدا کرده و این موضوع قیمت گوشت را تحت تاثیر قرار گیرد.
 
وی افزود: از طریق آنچه که به ما مربوط می‌شود، با واردات سعی در حل این مسئله داریم که این کار را شدت بخشیده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم بازار را بیشتر تامین کنیم. همچنین از طرفی هم بنا شد مسئولان وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز نیروی انتظامی موضوع قاچاق دام سبک را به خصوص در مرز‌ها با شدت دنبال کنند که ان‌شاءالله قیمت‌ها مقداری تثبیت شود.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت منجمد را عمدتا از برزیل وارد می‌کنیم، اما گوشت گرم از استرالیا با هواپیما و نیز از برخی کشور‌های آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود.

حجتی همچنین درباره نگرانی برخی نسبت به بهداشتی‌نبودن گوشت‌های وارداتی، گفت: گوشت‌های وارداتی تمام ملاحظات بهداشتی و همه تاییدیه‌هایی که لازم است دارند و مشکلی نیست، اما حجم این گوشت گرم پاسخگوی نیاز‌های کشور نیست. برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است، اما چون قاچاق وجود دارد، تقاضا افزایش یافته که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات مشکل را حل کنیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
در هیچ مغازه ی قصابی و سوپرمارکتی گوشت گرم خارجی ـ چه استرالیایی و چه قفقازی و ...ـ توزیع نمی شود.گوشتهای گرم استرالیایی و قفقازی حکمآ نصیب از ما بهتران و رئیس رؤسای دستگاه های دولتی می شود.هر کس از شما عزیزان تاکنون گوشت گرم خارجی خریده یا دیده اعلام کند تا ادعایم را پس بگیرم.
Iran, Islamic Republic of
توزيع مي‌شود ولي مقدار آن خيلي كم است و به جايي نمي‌رسد. آقايان به جاي اين كه مرزها را كنترل كنند تا گوسفندهاي خودمون را قاچاق نكنند، دست به واردات گوشت زده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
گوشت ها را به رستورانها و کبابی ها مدهند . نظارت در توزیع وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوبه كه مسئولينمون تا يه چيزى گرون ميشه خودشون رو موظف ميدونن علت گرونى ها رو توضيح بدهند وااااى ممنونم از اين بهتر نميشه چقدر ما خوشبختيم
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
دیروز دستور دادم بحث راجع به گرانی گوشت قرمز و مرغ را ول کنید. رئیس جمهور فرموده مردم در راستای اقتصاد مقاومتی "ماهی" بخورند! !!!!!