کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از توقف چند ساعته در بغداد

وزیر خارجه آمریکا وارد «اربیل» شد

19 دی 1397 ساعت 14:12

وزیر خارجه آمریکا امروز پس از بغداد، عازم اربیل شد تا با مقامات منطقه کردستان عراق رایزنی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که امروز (چهارشنبه؛ 9 ژانویه) وارد بغداد شده بود، پس از دیدار با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق عازم منطقه کردستان شد.

خبرنگار شبکه «کردستان 24» طی پستی در «توئیتر» با اعلام سفر پامپئو به اربیل، نوشت که وی در این سفر با مسئولین منطقه کردستان در خصوص تحریم‌های ایران و صادرات نفت توسط منطقه کردستان به ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست پارلمان عراق، امروز  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان به همراه اعضای کمیسیون روابط خارجه پارلمان به محض ورود وزیر خارجه آمریکا به بغداد از او استقبال کردند.

پیش از این، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق از سفر قریب‌الوقوع 4 وزیر خارجه از جمله وزرای خارجه ایران و آمریکا به بغداد خبر داده بود.وزیر خارجه آمریکا، صبح دیروز( سه‌شنبه؛ 8 ژانویه) در چارچوب سفری منطقه‌ای  وارد اردن شد و  با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» که رابطه‌ای نزدیک با دولت آمریکا دارد، پیشتر خبر داده بود که پامپئو این هفته به اردن، مصر، قطر، امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین و کویت سفر می‌کند تا به متحدان منطقه‌ای آمریکا اطمینان دهد که «ایالات متحده در حال ترک خاورمیانه نیست.» برخی منابع رسانه‌ای نیز از احتمال سفر وزیر خارجه آمریکا به کشور عراق خبر داده بودند.
 


کد مطلب: 664668

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664668/وزیر-خارجه-آمریکا-وارد-اربیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com