کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای روحانی! بگویید در این ۵ سال چه کردید؟

19 دی 1397 ساعت 13:21

نماینده همدان در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور شما در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس در حالی که باید بگویید بعد از 5 سال چه کار کردید، نقد کردید، شما برای ما بگو چه کار کردی؟


به گزارش جهان نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 19 دی 97) گفت: دو سال قبل نماینده دولت در مجلس می‌گفت درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها 31 هزار میلیارد تومان است و من می‌گفتم 87 هزار میلیارد تومان و ریاست مجلس دیوان محاسبات را حکم قرار داد و دیوان محاسبات گفت که نه 31 و 87 درآمد هدفمندی 36 هزار میلیارد تومان است. اما به خاطر دارید سال 96 برای امسال مصوب این میزان را 110 هزار میلیارد تومان مصوب کردیم. دولت برای سال آینده تبصره 14 را 142 هزار میلیارد تومان آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ این یک نمونه کار کردن در مجلس است. اگر مجلس بخواهد کار کند یک نمونه کار این است.اگر یادتان باشد سال‌ها نماینده دولت در تلویزیون می‌گفت که ما پول نداریم یارانه بدهیم چون 31 هزار میلیارد تومان درآمدمان است و 42 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم اما چرا این روزها این حرف را نمی‌گوید. برای اینکه شما نمایندگان در یک مورد اراده کردید و شفاف‌سازی کردید. 142 هزار میلیارد تومان که تا حالا تو خزانه دولت هم نمی‌رفت از اول فروردین امسال تو خزانه دولت رفت

وی با بیان اینکه ما برای سال 98 هیچ راهی جز شفافیت بودجه نداریم، افزود: در طول دهه‌های گذشته 14 و نیم درصد درآمد فروش نفت که به دلار در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفته چه کسی محاسبه‌اش کرده است و مجلس کی  این موضوع را بررسی کرده؟

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: در سال آینده و با دلار 8 هزار تومان سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی 6.6 میلیارد دلار سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی است که 53 هزار میلیارد تومان می‌شود.هم باید به داد کارگران زحمتکش عسلویه برسیم هم باید شفاف سازی کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ ما برای یک میلیون فرهنگی دو هزار میلیارد تومان در سقف دوم بودجه یعنی توی هوا گذاشته‌اند و این یعنی هیچ. این در صورتی است که طبق بررسی‌های انجام شده 53 هزار میلیارد تومان درآمد شرکت نفت در سال آتی خواهد بود که حداقل از این میان 10 هزار میلیارد تومان بیرون خواهد آمد.

وی افزود: دولت برای فرهنگیان 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده و اصلا تخصیص نداده، ما چه کاره‌ایم در این مجلس؟ آیا ما نمی‌توانیم اینجا حقوق 20 درصد را درست کنیم.نمایندگان مجلس نمی‌توانند بگویند در سال 98 آن کسی که نمی‌تواند زندگی‌اش را اداره کند و بچه‌اش را به مدرسه بفرستد بیشتر کمک شود؟  مجلس می‌تواند و من انشالله این کار را خواهم کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: من از کمیسیون آموزش وتحقیقات تشکر می‌کنم، فراکسیون فرهنگیان همین کار را کرد، خصوصی‌سازی آموزش و پرورش که سیاه‌ترین نگاه به آموزش و پرورش است در بودجه 98 حذف شد،‌ کمیسیون تلفیق هم حذف کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌بودجه کشور در سال آینده باید اعتمادساز و آرامش‌بخش باشد،‌هر آنچه در این نظام وجود دارد باید خرج مردم شود. ما کشور را برای مردم می‌خواهیم، ما بودجه را برای مردم می‌خواهیم، مردم تشنه عدالتند، مردم از این وضعیت کشور ناراضی‌اند، مردم از مجلس راضی نیستند، دوستان نماینده امسال کاری کنید که مردم از همه ما رضایت داشته باشند و راه آن همین است که وارد شرکت‌های دولتی شویم همچون شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی،‌پتروشیمی‌ها و درآمدهای آنها را تبیین و شفاف کنیم.

وی افزود: امسال باید بودجه به شکلی نوشته شود که مهمترین عاملش شفافیت باشد. آقای رئیس‌جمهور ما در مجلس به شما کمک می‌کنیم ولی شما به عنوان رئیس‌جمهور وقتی گزارش بودجه را دادید جایتان با نماینده عوض شده بود. شما نقد می‌کردید چرا شما مشکلات را بعد از 5 سال برای ما بیان می‌کردید، شما به ما بگو چکار کردی؟ چرا از ما سؤال می‌کنی؟

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد:‌در بودجه 98 به اعتمادسازی مردم و آرامش مردم و جلوگیری از حقوق‌های نجومی و شفافیت فکر کنید.

منبع:فارس


کد مطلب: 664645

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664645/آقای-روحانی-بگویید-این-۵-سال-کردید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com