جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشدید جنگ لفظی میان پاریس و رم با چاشنی جلیقه زردها

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 664478
یک مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه، حمایت ایتالیا از جلیقه‌زردها را محکوم کرد.
تشدید جنگ لفظی میان پاریس و رم
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه امروز اظهارات معاون نخست وزیر ایتالیا در خصوص حمایت از جلیقه زردها را محکوم کرد.

مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه در این خصوص اعلام کرد: فرانسه از آموزش ایتالیا خوداری می کند. «ماتئو سالوینی» (Matteo] Salvini) معاون نخست وزیر و وزیر کشور و نیز «لوئیجی دی مایو» (Luigi Di Maio) معاون نخست‌وزیر و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا باید بیاموزند که کشورشان را پاکیزه نگه دارند.

اشاره این مقام فرانسوی به بحران انباشته شدن زباله‌ ها از یازدهم دسامبر سال گذشته میلادی در رم است  که در ۲ هفته اخیر، به‌ دلیل تعطیلات سال نوی میلادی و عدم همکاری ماموران شهرداری، این بحران به یک معضل ملی تبدیل شده است.

این درحالیست که رهبران سیاسی دولت ائتلافی ایتالیا پیشتر حمایت خود را از اعتراضات ضددولتی جلیقه زردها در فرانسه اعلام کرده بودند.

فرانسه از نیمه نوامبر سال گذشته میلادی صحنه اعتراضات و تظاهرات موسوم به جلیقه زردهاست.

این اعتراضات در ابتدا علیه افزایش قیمت سوخت صورت گرفت، اما خیلی زود رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار استعفای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور شدند.

با وجود وعده‌های ماکرون برای رسیدگی به خواسته‌های معترضان، اما این اعتراضات در نخستین روزهای سال میلادی جدید نیز همچنان ادامه یافته است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *