کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات گوسفند به کشورهای حاشیه خلیج فارس

18 دی 1397 ساعت 15:12

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: در شرایطی که قیمت گوشت صد در صد افزایش یافته دام زنده صادر می‌شود و گوشت وارداتی ارزان قیمت به نرخ گزاف به مردم فروخته می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به قیمت گوشت طی یک سال گذشته خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: آقای رییس‌جمهور طی یک سال گذشته قیمت گوشت صد در صد افزایش یافت.
 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس متذکر شد: پیرو این مسئله وزیر صمت خردادماه سال جاری صادرات گوشت قرمز را به دلیل لزوم تنظیم بازار متوقف می‌کند اما با پیگیری کمیسیون توسعه صادارت اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت صادرات گوشت گوسفند بار دیگر آزاد می‌شود.

وی در ادامه ادعا کرد: به طوری که طی ۹ ماه گذشته ۹۹۲۶ راس گوسفند به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد،  چند نفری هم دام را به نرخ ارزان از دامداران خریداری می‌کنند و به دیگر کشورها صادر می کنند و درآمد ارزی سنگینی برای خود دست و پا می‌کنند.

وی پرسید: آیا در وضعیتی که سرمایه مردم به یک سوم کاهش یافته و بدترین فشارهای اقتصادی و معیشتی بر کارمندان، کارگران و فرهنگیان مظلوم روا داشته شده است، رها کردن اختیار کالاهای اساسی کار درستی است؟
نوروزی ادامه داد: عده‌ای دیگر نیز گوشت ارزان قیمت از کشورهای شمالی وارد و به قیمت‌های گزاف در بازار داخلی می‌فروشند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در تذکری به وزیر دادگستری، پرسید: چرا دیوان عدالت اداری به قوانینی می‌پردازد که به حال ایثارگران و فرزندان آنان مضر است؛ از جمله ابطال بخشنامه ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان و تحت تاثیر قرار گرفتن ۵۰ هزار فرزند  جانباز در وسط سال تحصیلی.

به گفته سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، برای احتساب فوق‌العاده ویژه در بازنشستگان ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان هیچ اقدامی از سوی مسؤولان انجام نشده است.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 664430

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664430/صادرات-گوسفند-کشورهای-حاشیه-خلیج-فارس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com