پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
دیلی صباح:

اردوغان، بولتون را به حضور نپذیرفت

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 664412
یک روزنامه ترکیه‌ای می‌گوید که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، حاضر به دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نشده است.
اردوغان، بولتون را به حضور نپذیرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه ترکیه‌ای دیلی صاباح در خبری که دقایقی پیش منتشر شد تصریح کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، حاضر به دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نشده است.

به نوشته این روزنامه، بولتون آماده می‌شود که خاک ترکیه را ترک کند.

جان بولتون اکنون شب گذشته به ترکیه سفر کرد تا با مقامات ترکیه‌ای در خصوص وضعیت مناطق شمالی سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت‌وگو کند.

بولتون دیروز در سرزمین‌های اشغالی بود و تاکید کرده بود که با ترکیه در خصوص وضعیت کُردهای تحت حمایت آمریکا پس از این خروج صحبت خواهد کرد. شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از حمایت واشنگتن برخوردارند.

اردوغان امروز در سخنانی تاکید کرد که اظهارات روز گذشته بولتون در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه قابل پذیرش نیست.

ترکیه قصد دارد در پی خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، عملیاتی را در شرق فرات آغاز کند. دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیرقانونی و خلاق قوانین بین‌المللی می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *