جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵۶

جهانگیری: من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم/ در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 664406
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند، من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد.
جهانگیری: من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم/ در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری امروز در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در تالار وحدت با بیان اینکه شرایط کشور سخت و دشوار است، اظهار کرد: ولی این دوره طولانی نخواهد بود، چون بی‌منطق و بی پشتوانه است؛ بنابراین باید برای عبور از این زمستان سخت برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد معیشت مردم سخت شود تا فروپاشی اقتصادی و فروپاشی داخلی انجام شود، اما ما می‌توانیم این دوره را خوب مدیریت کرده و کوتاه کنیم، اما کوتاه کردن این دوره شروطی دارد. شرط اول آن است که مسئولان سیاسی کشور بپذیرند که باید انسجام و وحدت داخلی برقرار کنند و خود را دست افراد تندرو ندهند. انسجام داخلی از نان شب برای کشور واجب‌تر است.

جهانگیری بیان کرد: عده‌ای از مردم زیر فشارهای اقتصادی هستند، اما عده‌ای به جای آنکه با مردم همدردی کنند هنوز دنبال خارج کردن رقیب خود هستند. ما باید به داد ملت برسیم. ملت با غولی مثل آمریکا مواجه است که فعالان اقتصادی کشور را تحت فشار قرار داده است. آقای هاشمی می‌گفت باید به داد کارآفرینان برسیم. من می‌دانم شرایط سخت است و برخی ظلم می کنند که می‌گویند در این شرایط کارآفرینان دنبال سود خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید مسائل اقتصادی را اولویت بندی کنیم، بیان کرد: باید مطمئن شویم معیشت مردم آسیب نمی‌بیند. باید کالاهای ضروری و روزمره مردم تامین شود. از تجار و صنوف هم خواهش دارم تلاش کنند کالاها با قیمت خوب در اختیار مردم قرار بگیرد. مردم بعد از این دوره کوتاه خواهند گفت چه کسی به آنها کمک کرده است؟ همچنین باید برای تامین نیاز ارزی کشور تلاش کرده و صادرات را افزایش دهیم. می‌دانم کارآفرینان دل پری از صادرات دارند ولی صادرات نباید از اولویت خارج شود. ما به ارز حاصل از صادرات نیازمندیم و آمریکا هم به همین دلیل می‌خواهد جلوی صادرات را بگیرد.

جهانگیری با بیان اینکه می‌دانم مهمترین مسئله واحدهای تولیدی، نقدینگی است، خاطرنشان کرد: حل این مساله در دستور کار دولت است تا واحدهای تولیدی کار خود را ادامه دهند. ما اگر موفق شویم تولید و صادرات را انجام دهیم و ارز مورد نیاز را تامین کنیم، حتما از این شرایط سخت عبور می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد. آنچه در توان دولت است را به میدان می‌آورم تا از این دوره عبور کنیم.

بر اساس این گزارش، جهانگیری در ادامه بیان کرد:‌ انتخاب کارآفرینان برتر در بخش خصوصی توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه شرکت‌ها و موسسات و شهروندان به این دلیل است که کارآفرینی یکی از ضروریات امروز و آینده کشور است. کارآفرینی با کشف و خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع عبور دهد.

اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم هم نبود باز هم نیازمند باز کردن افق‌های بزرگ برای کشور بودیم چه برسد به مقطع فعلی که دشمنان تلاش دارند آینده نامعلوم و تیره و تاری را پیش روی ملت بگذارند. ما در این شرایط مسئولیت داریم افق‌های بزرگی را پیش روی کشور باز کنیم. ما در دولت با همکاری بخش خصوصی می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساز و کارهای متعارف به دلیل فرسودگی، فساد و ناکارآمدی خیلی کارساز نیست، بیان کرد:‌ ما نیازمند تعقل، نوآوری و خلاقیت در راهکارها هستیم و به راهکارهای جدیدی نیازمندیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتخاب مدیران دی‌جی‌کالا و آپارات به عنوان کارآفرینان برتر، خاطرنشان کرد:‌ این انتخاب به این معنا است که باید کارآفرینی در جهت فن آوری جدید و بر اساس تغییرات اجتماعی کشور باشد.

جهانگیری با اشاره به فراز و فرود و صعود و نزول برخی از بنگاه‌های تولیدی در طول دهه های گذشته‌، تصریح کرد:‌ جایی که بنگاه‌ها موفق شدند هماهنگ با تغییرات، تغییری در خود ایجاد کنند صعود کردند و آن جایی که هیچ تغییری انجام ندادند، در برابر تغییر شرایط از بین رفته‌اند. بنابراین باید نسبت به تغییرات آگاهی کافی داشته باشیم. بنگاه پویا تغییرات خود را می‌شناسد. امروز تغییرات بسیار پرشتاب و گسترده است و نباید اجازه دهیم در چرخ‌دنده‌های تغییر قربانی شویم.

ما با اتکا به نخبگان، ملت و سابقه تاریخی خود می‌توانیم سربلند از این مسیر بیرون بیاییم. در این شرایط فعالان اقتصادی دولتمردان و نخبگان دانشگاهی همه یک مسئولیت مشترک دارند. همه باید با شناسایی و تقویت فرصت‌های کارآفرینی نگرانی و ابهام نسبت به آینده کشور را کاهش دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید اعتماد به نفس در نسل جوان و صاحبان سرمایه و فکر را افزایش دهیم، گفت: در دهه‌ اخیر فعالان اقتصادی، تولید و تجارت شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. نوک فشار تحریم‌ها روی فعالان اقتصادی و مردم مظلوم ایران بوده و هست. البته اقتصاد ما قبل از تحریم‌ها با مجموعه بیماری‌های مزمنی مواجه بوده است و چون این بیماری‌ها درمان نشده است به ابر چالش‌هایی تبدیل شده است. در کنار این چالش‌های جدی دیگر نیز از جمله بودجه، نقدینگی و مسائل زیست محیطی هم داریم که باید تاکنون این چالش‌ها حل می‌شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون با شرایط جدیدی از تحریم‌ها مواجهیم. آمریکا در تحریم‌های سال های 91 و 92 استدلال می‌کرد که ایران به قواعد بین‌المللی پایبند نیست، به سمت سلاح کشتار جمعی حرکت کرده و در منطقه مسابقه تولید سلاح هسته‌ای به راه انداخته است. مردم کشور ما هم می گفتند با استدلال، ادعاهای آنها را رد کنیم یا اگر هم اتفاقی افتاده آن را اصلاح کنیم. ما هزینه‌ی زیادی دادیم و وارد گفت و گو شده‌ایم. دنیا هم پذیرفت ایران خوب عمل کرده و این نتیجه بدست آمد که با گفت و گو و تعامل و منطق می‌توان مسائل بین‌المللی را حل و فصل کرد.

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه این بار آمریکا چه می‌خواهد به مردم دنیا و ایران بگوید اظهار کرد:‌ مهمترین استدلال رئیس جمهور آمریکا این است که ایران در برجام کلاه گشادی بر سر ما گذاشته است با همین استدلال این توافق بین‌المللی را زیر پا گذاشت. آیا ما در این شرایط راهی داریم که با او مذاکره کنیم؟ آنها نمی‌خواهند ایران قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد. آنها ناراحت‌اند که ایران مقابل سیاست‌های آنها ایستاده است.

آنها القاعده و داعش را ایجاد کرده‌اند اما ایران اجازه نداد نقشه‌های آنها در منطقه محقق شود. ترامپ می‌گوید 7 هزار میلیارد دلار در این منطقه هزینه کرده‌ایم، ولی هیچ چیزی بدست نیاوردیم. آنها اگر ده برابر این هزینه هم سرمایه گذاری کنند چون برخلاف جریان ملت‌های منطقه حرکت می‌کنند نتیجه‌ای بدست نمی‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر نخواهیم شما بمانید باید چه کنیم؟
🔒➖🔑=دولت تبخیر امیــــــــــــــــــد
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی ما از موندن یک مشت کهنسالِ خسته ی ،چندبار بازنشسته شده ! وعیالوار=داداشهای آویزون که به کمتر از بانک گردشگری ،راضی نمیشوند ،است ! تو رو به جان هرکس دوست داری ،برو تا عمر داریم دعاگوت میشیم !
Iran, Islamic Republic of
در مملکت ما کی در خصوص تصمیمات غلط و سوء مدیریت مسئولین که خسارت ملی و میلیاردی روی دست کشور و مردم می گذارند، رسیدگی میشود؟
برگی از بودجه 98
Iran, Islamic Republic of
برای منشی جهانگیری که خودش گفت حتی قدرت عوض کردن اونم نداره ! پنج میلیارد تومان بودجه تحقیقاتی !!!!!!!!! در بودجه 98 لحاظ شده ، اقای جهانگیری فقط هزینه ونتیجه اون تحقیقات رو در سالهای قبل ، برامون بگن ! ما هم برای موندنشون نذر هم میکنیم !
سرباز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط قول میده بمونه !
موندن خالی فایده ای نداره
کاری که برای مردم نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر من جای شما بودم یک بار فیلم صحبتهای خودم که گفتم ملت ایران ما کاری کردیم کارستان، ما رونق اقتصادی ایجاد کردیم ما به همه اهدافمان در برجام رسیدیم و.... را گوش میکردم...
Iran, Islamic Republic of
توی ژاپن و کره مقامی خرابکاری کنه تا کمر خم میشه عذرخواهی و بعد استعفا. . در ایران سرنوشت یه مملکت رو دستکاری کردن، تازه قول میده قدرت رو محکمتر بغل کنه و بچسبه!
Iran, Islamic Republic of
...
امیری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از چند روز پیش که شایعه رفتن جهانگیری از دولت به میان آمده بود چهار ستون بدنم داشت میلرزید بحمد الله ایشان قول شرف داده اند که میمانند خیالمان راحت شد آخیش، نفس راحتی کشیدم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
من اصراري به ماندن شما ندارم خير پيش
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب میشد آویزان های دولت یکجا از دولت میگرفتند شاید یک گشایشی در کارها ایجاد میشد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما که سالی رو ساختیم دو سال واندی هم روش چه کنیم لابدیم
Iran, Islamic Republic of
خواهشا لطف کنید ونمانید
Iran, Islamic Republic of
وزير بهداشت هم گفت با تمام وجودم مي مالم ولي رفت شما هم رفتني هستيد
Iran, Islamic Republic of
ایکاش زودتر تشریف می بردید قبل از چوب حراج زدن بر 20 میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور .
قبل از توزیع 20تن سکه بین سرمایه داران هم کیش خودت
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
خیلی لطف بفرمائید بروید چون همه چیزو خدای با این حزبتون وگروهتان خراب کردید
Iran, Islamic Republic of
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده مارا مس کنید...
شمایی که با طرح دلار ۴۲۰۰ تومانی باعث غارت ۱۸ میلیارد دلاری از خزانه به نفع رانتخواران شدی چطور روت میشه هنوز از ماندن حرف بزنی؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
خوب خدا را شکر این هم رفتنی شد.
این سخن وی این معنی را می دهد.
Iran, Islamic Republic of
بمان تا صبح دولتت بدمد .
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جهانگیری 6 سال عمر کشور وجوانان کشور را تلف برجام کردید و گفتید با حراج تکنولوژی هسته ای همه تحریم ها ملغی می شود، سایه جنگ را از سر کشور بر می داریم ، رونق اقتصادی ایجاد می کنیم. چی شد؟
راجب حافظه مرد و شعور مردم چی فکر می کنید که الان که نزدیک به 2 سال از حکومتتان باقی مانده می گویید باید انسجام داشته باشیم و مردم این سختی ها را تحمل کنند؟
30 سال تجربه مهندسان هسته ای کشور را با زیرپا گذاشتن خون عزیزترین دانشمندان را مفت به غرب واگذار کردید وتعهداتی راپذیرفته اید که هنوز پس از 8 ماه خروج آمریکا نمی دانید .... برجامی که نتایج آن پایین آمدن ارزش پول ملی وایجاد بدترین شرایط زندگی برای ملت شد نگاهی به قیمت اقلام مورد نیاز مردم از خوراکی تا اسکان بیاندازید ببینید امید به زندگی در جوانان چقدره؟ آنهایی که تشکیل زندگی داده اند چقدر امید به ادامه زندگی دارند؟ این پدیده را شما وامثال شما درست کردید وگرنه 40 ساله ما با آمریکا مشکل داریم. دزدی 8000،30000 میلیاردی وحقوق نجومی مدیران حکایت از عدم درک شما از زندگی مردم است.....
Iran, Islamic Republic of
....
ضد ديوث
United States
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
فرانک
Romania
جنگ جنگ تا پیروزی !!!! اینقدر بمانید تا پیروز شوید انشالله!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر شما نخواهیم کی را باید ببینیم، مرد۰۰۰
علی
United Arab Emirates
اشک تو چشمام حلقه زد!!!
Iran, Islamic Republic of
آخیش! خیالم راحت شد، خیلی نگران بودم که اگر آقای جهانگیری برود چه بر سر کشور می آید و به لبه پرتگاه برویم و ارز چند برابر شود
Iran, Islamic Republic of
ملت دخیل بسته بودن خوب شد خیالشون راحت شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شمابایدباکلیه اعضای دولت بی تدبیر بروید تا مردم ازابن بدبخترنشوند
محمد
Romania
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید. خیر پیش.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری شما اگر مدیریت خود را ازجهاد شروع کرده اید اما فراموش نکنید که سخت ترین انسانها هم ساده ترین خطاها را مرتکب شده اند....
Canada
...
راد
Iran, Islamic Republic of
شما اگر میخواهی باشی باش! اما بیشتر به فرمایشات رهبری توجه کنید......خصوصا مطالبی که در باره دل نبستن به اروپا بعد از عهد شکنی امریکا فرمودند. بعد از اینکه فرمودید دیگر به اروپا نمیشود دل بست، خیلی دلم شکست....چون دیدم فرمایشات رهبری را زمانی که امریکا از برجام رفت را گوش نکردید. چرا الان متوجه این حقیقت شدید؟ چرا به فرمایشات رهبری بی توجه هستید؟
Iran, Islamic Republic of
ایکاش به جای تاکید بر ماندن از مردم عذر خواهی کنی ...
...
امىرى
Iran, Islamic Republic of
...
عاشق مرام بی غل وغشتم !
Iran, Islamic Republic of
نرو نرو نرو!! بمون پیشم آخه داره عاشقت می شم !! بیابیابیا .....نرو نرو نرو....
Iran, Islamic Republic of
بود و نبود شماها هیچ فرقی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
قول نده چون معلوم نیست بمونید
Iran, Islamic Republic of
جهن نیوز انتقادات را گزینشی در سایت قرار میدهد و صرفا به نقد اصلاح طلبان تمایل دارد گرچه همه احزاب مطرح دروغگو هستند.
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
مهستی
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
موضوع انشاء اين هفته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پرونده اختلاس های کلان : داش مهدی به کجا رسید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا برید مردان بزرگ می ایند.
Iran, Islamic Republic of
قيمت دلار كه تعين كردي ديگه خب كاري نيس كه انجام بدي برو خونه ات