کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک موسسه حقوقی اسپانسر فدراسیون فوتبال

18 دی 1397 ساعت 13:29

فدراسیون فوتبال که می‌توانست از حضور تیم ملی در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا درآمدزایی خوبی داشته باشد، قراردادی را با یک موسسه حقوقی امضا کرده که خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند!


به گزارش جهان نیوز، حضور تیم ملی فوتبال ایران در دو رویداد مهم مثل جام ملت های آسیا و جام جهانی بهترین فرصت برای فدراسیون فوتبال است که با واگذاری انحصاری بهره برداری از فضای تبلیغاتی این رشته، درآمد قابل توجهی کسب کند. اتفاقی که در سالهای گذشته رخ داد اما هیچ وقت سرانجام خوبی نداشت و پرونده برخی از این قراردادها هنوز باز است.

از مدتها پیش فدراسیون فوتبال قصد داشت با امضای قراردادی جدید برای جام  ملت های آسیا درآمدزایی کند اما ضعف هایی که همیشه در این بخش وجود داشته این بار هم به فدراسیون لطمه زد و قرارداد با شرکت جدید در نزدیکی جام ملت ها بسته شد تا عملا دست این شرکت برای درآمدزایی بسته باشد.

فدراسیون فوتبال در سکوت کامل و بدون اطلاع رسانی امتیاز انحصاری استفاده از فضای تبلیغاتی تیم های ملی را به یک موسسه حقوقی واگذار کرده که همین امر ابهامات زیادی را بوجود آورده است. نخستین ابهام این است که چرا در میان این همه شرکت تبلیغاتی و شرکت هایی که تخصص شان تبلیغات است، این قرارداد با یک موسسه حقوقی بسته شده است؟

این موسسه حقوقی که سابقه ای در امر تبلیغات ندارد( اما در کار خودش متخصص و صاحب نام است) پس از امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال تلاش کرده است با نامه نگاری‌هایی که با شرکت های تخصصی تبلیغات انجام می دهد از آنها برای درآمدزایی کمک بگیرد. این اتفاق نشان می دهد که موسسه تحت قرارداد فدراسیون توانایی درآمدزایی به تنهایی را ندارد و ناچار است از شرکت های دیگر هم کمک بگیرد. 

کسب اطلاع کرد رقم مورد توافق فدراسیون فوتبال با این موسسه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است و مدت این قرارداد تا پایان سال ۱۳۹۸ است. این در حالی است که موسسه فوق در تلاش است تا زمینه مدت دار کردن این قرارداد را فراهم کند و تا پایان جام ملت های ۲۰۲۳ به عنوان اسپانسر فدراسیون فعالیت کند. 

مجمع فدراسیون فوتبال قرار است فردا چهارشنبه برگزار شود و به نظر می رسد در مورد این قرارداد نیز مباحثی مطرح خواهد شد. هنوز کسی به درستی نمی داند که فدراسیون بر چه اساسی قرارداد تبلیغاتی خود را با یک موسسه حقوقی امضا کرده است. 

گفته می شود در امضا این قرارداد فدراسیون با اسپانسر رد پای برخی مدیران گذشته که با فدراسیون ارتباط داشته اند هم وجود دارد که باید بررسی بیشتری در مورد آن صورت بگیرد.

منبع: مهر


کد مطلب: 664394

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664394/یک-موسسه-حقوقی-اسپانسر-فدراسیون-فوتبال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com