کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غیبت سریالی رئیس‌جمهور در مجمع تشخیص

18 دی 1397 ساعت 12:38

روسای مختلف از مرحون هاشمی رفسنجانی و آیت الله هاشمی شاهرودی تا آیت الله آملی لاریجانی بر صندلی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تکیه زدند اما هنوز حسن روحانی در جلسات این مجمع غایب است.


به گزارش جهان نیوز، سریال بی‌اعتنایی‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نه تنها با فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی گسسته نشد بلکه پس از درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی هم ادامه یافت و به مدیریت جدید رسید.



اولین جلسه مجمع به ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شنبه ۱ مهرماه سال ۱۳۹۶ با حضور اعضای آن تشکیل شد که حسن روحانی غایب این جلسه بود.


پس از رحلت رئیس فقید این مجمع اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس جدید این مجمع در روز ۱۵ دیماه سال جاری برگزار شد. در این جلسه معارفه اکثریت اعضا مجمع حضور داشتند اما بازهم رئیس جمهور در این جلسه شرکت نکرد.
 

غیبت‌های روحانی درحالی است که در بیشتر جلسات مجمع، دیگر سران قوا حضور دارند و معمولاً این جلسات با حضور یکی از سران قوای دیگر برگزار می‌شود.
در این میان جلسه مجمع در فقدان حضور رؤسای قبلی خود با ریاست آیت الله محمد علی موحدی کرمانی و آیت الله احمد جنتی برگزار شد اما در این جلسات نیز حسن روحانی غایب اصلی بود.
 

رئیس‌جمهور یکبار درباره غیبت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «علت عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشغله کاری است.» که البته این موضوع عذر بدتر از گناه و بیشتر زیرسئوال بردن اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و خلاف قانون اساسی است.


قطعاً مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس جمهور به عنوان سکاندار قوه مجریه می‌تواند در تنظیم روابط قوا نقش موثرتری ایفا کند اما کماکان روحانی بنا ندارد حضور دولت را در جلسات مجمع با را با جدیت بیشتری ادامه دهد.


کد مطلب: 664375

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664375/غیبت-سریالی-رئیس-جمهور-مجمع-تشخیص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com