کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف: منتظر اروپا نمی‌مانیم

18 دی 1397 ساعت 12:15

وزیر امورخارجه کشومان گفت: به همکاری با اروپا درباره spv ادامه می‌دهیم، اما منتظر اروپا نمی‌مانیم.


به گزارش جهان نیوز، محمدجواد ظریف در حاشیه دیدار با نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند گفت: رایزنی های خوبی  هم در مورد چابهار و هم در سایر موارد داشتیم، همکاری‌های دو کشور در برخی از حوزه‌ها از جمله تبادل کالا بررسی شد.

وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره سازوکار ویژه مالی اروپا (spv) خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها تلاش هایی کرده‌اند، اما این اقدامات نتوانست در حد انتظار ما  پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: سایر همکاری خود را هم از طریق کانال‌های مختلف مانند کانالی که در تعاملات مالی با  هند در نظر داریم گسترش خواهیم داد.

ظریف تصریح کرد: به همکاری خود با اروپا درباره اس پی وی ادامه می‌دهیم، اما منتظر آن‌ها نخواهیم ماند و با شرکای سنتی خود مثل هند، چین و روسیه در راستای منافع ملتمان همکاری خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در همکاری با هند طیف گسترده ای از مسائل بررسی خواهد شد، افزود: در حوزه بانکی یوکو بانک هند و پاسارگاد ایران همکاری خود را در زمینه تجارت آغاز کرده اند و امیدواریم باوجود تحریم‌های آمریکا،  ایران و هند بتوانند در راستای منافع مردم دو کشور همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره درخواست هند برای دریافت گاز ارزان تر برای راه اندازی صنایع در چابهار، گفت: ما برای رایزنی با هند آمادگی داریم تا آن‌ها بتوانند سرمایه گذاری در بندر چابهار به ویژه در حوزه پتروشیمی را آغاز کنند. ما همیشه آماده گفت وگو‌ با هند در این حوزه بوده ایم و از پیشنهادات این کشور  استقبال می‌کنیم. من نمی‌توانم جلو رسانه‌ها مذاکره کنم، ولی ما آمادگی مذاکره را داریم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 664370

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/664370/ظریف-منتظر-اروپا-نمی-مانیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com