پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۰۲
علی مطهری:

حجاب در رفراندوم رای می‌آورد/ فلسفه حجاب این است که جامعه تحریک نشود+ اظهارنظر درباره مانتوی جلو باز

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 664296
نباید در جامعه تحریک جنسی داشته باشیم. یکی دیگر از فلسفه‌های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است. به این معنا هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند. ما در جمهوری اسلامی تلاشمان این بود همین روش را پیاده کنیم و افراط و تفریط نشود.
حجاب در رفراندوم رای می‌آورد/ فلسفه حجاب این است که جامعه تحریک نشود+ اظهارنظر درباره مانتوی جلو باز
گروه سیاسی جهان نيوز: نایب رئیس مجلس معتقد است که اگر موضوع حجاب به رفراندوم گذاشته شود اکثریت جامعه به آن رأی خواهند داد.

به گزارش جهان نيوز، علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رأی می‌دهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رأی می‌دهند؛ زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بی‌حجابی رأی خواهند داد.
وی افزود: در حال حاضر جامعه ما به معنی واقعی اجبار در مورد حجاب وجود ندارد. اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر بسر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است، اما وضعیت الان به شکل حجاب اجباری نیست و اگر غیر از وجه و کفین بقیه بدن پوشیده باشد حجاب است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر گشت ارشاد فعالیت چندانی ندارد یادآور شد: البته ما هم سختگیری را نمی‌پذیریم اما الان هم درباره حجاب سختگیری نمی‌شود به هر حال موضوع حجاب صرفا جنبه فردی ندارد و عدم رعایت آن به کل اجتماع ضربه می‌زند. بنابراین در این جا الزام اشکالی ندارد اساسا فلسفه حجاب این است که جامعه تحریک نشود.

مطهری با بیان اینکه ریشه حجاب در اسلام توجه به خانواده است، اضافه کرد: زنان در دوره‌ای یک شیء گرانبها بودند آن دوره دوره پرده‌نشینی زنان بود و مردان به آنها دسترسی نداشتند، اما در آن دوران زن شخص نبود بلکه شیء بود و نقش مستقیم در ساختن جامعه نداشت زیرا اساسا در جامعه حضور نداشت در دوره دیگر زن تبدیل به شخص شد، استعدادهایش شکوفا شد اما کم ارزش شد، زیرا حضورش در هر کوی و برزن آزاد بود و دسترسی مرد به او نیز آزاد بود. در این دوره زن احترامش را از دست داد؛ زن در مدل غربی همین است. فردی که تخصص پیدا کرده و در ساختن جامعه نقش دارد، اما ارزش و احترامش را تا حد زیاد از دست داد. نظر اسلام این است زن هم شخص باشد هم گرانبها باشد و برای اینکه بی‌ارزش نشود تدابیری اندیشیده که یکی از آنها پوشش اسلامی است.
 
نایب رئیس مجلس عدم اختلاط در فعالیت‌های اجتماعی و به حداقل رساندن روابط زن و مرد را از دیگر ضروریات در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: اجتماع باید محیط کار و فعالیت باشد و هرگونه کامیابی جنسی منحصر در کادر خانواده باشد؛ این تز اسلام است. بر این اساس ما نباید در جامعه تحریک جنسی داشته باشیم. یکی دیگر از فلسفه‌های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است. به این معنا هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند. ما در جمهوری اسلامی تلاشمان این بود همین روش را پیاده کنیم و افراط و تفریط نشود.

مطهری درباره تعدد زوجات در اسلام نیز گفت: خداوند این قانون را برای اداره جامعه گذاشته، البته این موضوع برای همه جایز نیست و حتی‌المقدور باید رضایت همسر اول فراهم شود. نمی‌شود گفت این حکم بدی است، زیرا برای حل این معضل اجتماعی پیش‌بینی شده است. اگر مردی به دنبال هوسرانی شود شرایط برای او فراهم است، اما کسی که زن دوم می‌گیرد تعهداتی هم دارد؛ این را در کنار تز دنیای امروز بگذارید که در آن می‌گویند یک زن بگیر و چند معشوقه داشته باش.

 این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه اختلافی درباره حد حجاب وجود ندارد افزود: آنچه اجماع بین فقهاست این است که حجاب پوشش بدن به استثنای وجه و کفین است.

مطهری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت پوشیدن مانتوی جلو باز گفت: ممکن است این موضوع در بخشنامه یک اداره‌ای آمده باشد این اشکالی ندارد و یک اداره پوشش خاصی را به عنوان قانون خود قرار دهد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به وجود مصادیقی از افراط در مورد حجاب گفت: اینکه ما بچه دبستانی را ملزم به چادر یا پوشیدن رنگ خاص کنیم افراط است. ما باید کاری کنیم دختران در محیط جداگانه آزاد باشند، حتی محیط جداگانه برای خانم‌ها درست کنیم مثل همین پارک‌های اختصاصی زنان که کار خوبی است که می‌توانند در آنجا ورزش و تفریح کنند و آفتاب بگیرند وقتی الزام به حجاب می‌کنیم باید این امکانات را هم داشته باشیم. البته قبول دارم در مواردی افراط شده یا در گزینش‌ها چنین نگاهی وجود داشته است، ما نباید از اسلام جلوتر برویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این آقای علی مطهری تکلیفش را با مردم مشخص می کرد . ایشان روحانی حوزه ای است یا درست خوانده دانشگاهی؟ قبول داریم که پدر روحانی و عالمی داشت ولی به نظر میرسد اظهار نظر های ایشان نه بویی از پدر دارد و نه ضرورتی برای رفع مشکلات کشور با توجه به جایگاه ایشان در مجلس،
به قول ما عوام این چیزی بیش از یک رد گم کردن برای سرپوش گذاردن به ناتوانی ها در جایگاه شخص نیست .
ته کلام اگه بلد بود چکار کنه در همان جهت امور مجلس و نیازهای کشور اظهار نظر می نمود!
United States
حق پوشش اختیاریست و نه اجباری .نیازی به رفراندوم هم نیست . اگر در اسلام حجاب اجباری بود الان در همه کشورهای مسلمان حجاب اجباری بود .
سرور
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اما هیچ یک از علمای اسلام شیعه یا سنی، تاکنون چنین نظری در مورد حجاب نداشته اند که اختیاری باشد.نظر خود را بدهید اما از اسلام بیجا مایه نگذارید.
United States
حاجی اقا سرور من با شما حرفی ندارم . چون شما انسان وابسته هستید و از پول بیت المال می گیرید . شرمنده
Iran, Islamic Republic of
حاجی آقا؟ قضاوتتون حتی از اسم سرور اشتباه هست دیگه چه برسه به بقیه اش.
Iran, Islamic Republic of
چقد راحت تهمت میزنی جناب اسلام شناس!
United Kingdom
ببخشید منظورتون اینکه علمای اسلامی فقط تو ایرانن ؟ چرا در عراق حجاب اجباری نیست ؟ اونجا علما نیستن ؟ سوریه ؟ لبنان ، فلسطین ؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
نخیر.دقیقا منظور علمای اسلام است حتی در امریکا و انگلیس.در دین مبین اسلام رعایت حجاب واجب است.
این واژه اجبار را مفسدین بی دین، کنار واژه نورانی حجاب گذاشته اند. به چه چیزی اجبار گفته می شود؟ اجبار عبارتست از وا داشتن به کاری که نه عقلانی است و نه اخلاقی. حجاب، عین عقلانیت و اخلاق است. در اسلام، حجاب واجب است و بی حجابی، حرام. از طرف دیگر اسلام حکم فرموده که واجبات و مستحبات باید در جامعه، پاس داشته شود و محرمات، نباید در انظار عمومی، دیده شود. اسلام، تعبیر «تجاهر به فسق» را بکار برده و آن را شدیداً مذموم دانسته است. بی حجابی، تجاهر به فسق است. در جامعه اسلامی، نباید تجاهر به فسق وجود داشته باشد. این عین حمایت از اخلاق و عقلانیت است.
حجاب، قانون اسلام است.
مطابق مسلمات دانش حقوق، قانون، الزام آور است.
در همه جوامع، تخلف از قانون، بی فرهنگی و اقدام ضد مدنیت است.
قانون حجاب و عفاف، به تصویب مجلس برآمده از مردم رسیده است.
فقط دشمنان یک ملت، به بی قانونی امر و اجبار می کنند.
حجاب، اجبار نیست؛ زیرا عین عقلانیت و اخلاق است.
حجاب، قانون است؛ قانون هم الزام آور است؛ اما الزام قانونی، حکیمانه، عقلانی و مطابق با ارزشها و آموزه های تمدنی است. رعایت قانون، عین مدنیت است.
فرانک
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
منصف باشیم. پوشش در خانه حتما یک امر شخصی هست. پوشش در اجتماع، حتما یک مساله اجتماعی.
United States
اون دوستانی که منفی زدن و خودشون را مسلمونتر از دیگران می بینن اگر حق پوشش در اسلام اجباری هست پس چرا در سوریه. لبنان . فلسطین . یمن .قطر . امارات .مالزی . اندونزی . بحرین . ترکیه . مصر . تونس .عراق.افغانستان.تاجیکستان و ...................... هم اجباری بود . اما حجاب در کجا اجباری هست 1 - داعش که یک فرقه انحرافی هست 2-طالبان که یک گروه تندرو و کارتر مواد مخدر افغانستان و متاسفانه در کشور ایران . ببینید من خودم از یک خانواده محجبه میام و اگر پوشش هم ازاد بشه 100% مادر من حاضر نیست بدون چادر بیرون بره ولی بنظرم باید حق پوشش ازاد باشه و خود انسانها انتخاب کنن . دین صلح و دوستی دین محمد مصطفی در پذیرشش حتی اجباری نداره چه برسه به اجبار در حجاب . 40 ساله فشار اوردیم . کمیته و گشت ارشاد و سپاده و بسیچ زدن و گرفتن درست شد ؟ نه چون با اجبار و بگیر ببند چیزی درست نمیشه اگر میشد تا حالا شده بود .
United States
شما مطالعه آن رو زیادتر کن داداش!
آخه کدوم یکی از اون کشورها قوانینشون اسلامیه!
ایران قبل از انقلاب هم کشور مسلمان بود ولی حکومتش اسلامی نبود.
البته منظورم اسلام آمریکایی نیست. دقت کنید.

اون هم کارتل مواد مخدره نه کارتر!
Iran, Islamic Republic of
مگه ملاک درست و غلط بودن یک حکم الهی با خواست عوام مردم سوریه و لبنان و ... است؟؟!!! حکم حجاب نص صریح آیه قرآن هست، لذا چیزی رو که قرآن واجب کرده مگه میشه با معیار فلان کشور شبه مسلمان غیر شیعه مقایسه کرد؟! اگر این‌طور باشه، فردا شراب خواری هم به رفراندوم گذاشته میشه، چون فلان کشورهای مسلمان هم داره مصرف میشه! مشکل ما اینه که جو زده ایم و فکر می‌کنیم جو عمومی کف جامعه که خواسته‌هاشون معمولا برخواسته از هواهای نفسانی(خواهش‌های غریزی) است، معیار درست و غلط بودن هستند. انقلاب، اسلامی است، حکومت اسلامی است، قوانین از قانون اساسی تا ذیل قوانین کشور اسلامی است، ولی فقیه اسلامی رهبر کشور اسلامی است، بعد حکم حجاب رو قشر بی عقیده جامعه به این حکم باید تعیین کنند؟!! لازمه گاهی اوقات که جو عمومی و اکثریت و دموکراسی و... ما رو میگیره، اگه مسلمونیم و تو خونمون قرآن پیدا میشه، سری به آیات قرآن بزنیم ببینیم نظر قرآن درباره اکثریت چیست؟ آن‌جا که فرموده: اکثرهم لایعقلون، اکثرهم لایشعرون، اکثرهم....؛ قلیلا من عبادی الشکور...شاید بعد کمی حیا کنیم و خجالت بکشیم از امام زمان(عج) و حضرت حق
هاشمی
United States
اتقاقا این حرفش بوئی از حرفهای پدرش دارد
هر چند با بسیاری از مواضع او مخالفم ولی اینجا را خوب آمده
چرا شما حالا که یک حرف حسابی زده مخالفت می کنید
حجاب دستور دین و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و لازم الاجرا می باشد
...
United States
اینکه مادر شما در هر شرایطی با چادر میاد بیرون یا نمیاد
دلیل نمیشه که بگی حجاب اختیاریه و ما بپذیریم دوست عزیز
هاشمی
United States
استدلالت معکوسه دوست عزیز
مردم مسلمان باید حکم حجاب را از قرآن بگیرند یا ما باید اسلام را از رفتار مردم به ظاهر مسلمان شناسنامه ای بگیریم
اصلا ملاک شما برای مسلمانی یک نفر چیه ؟
آیا اسلام فقط گفتن شهادتین است
یا عمل به همه دستورات اسلام باید باشد
یکی از دستورات اسلام در قرآن حجاب است
در کشورهای به ظاهر اسلامی مغازه های شراب فروشی و حتی فاحشه خانه ها رسماً کار می کنند . اگر بخواهیم اسلام را از جوامع به ظاهر مسلمان بگیریم که دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند
Iran, Islamic Republic of
این آقا چرا برای هر موضوعی مسئله همه پرسی را مطرح می کند. مگر ایشان قانون و نحوه همه پرسی را نمی داند.
Iran, Islamic Republic of
سلطان همه پرسيه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اي سلطان همه پرسي اي خان رفراندوم اي برفته به مجلس با وعده وعيد تو خالي در همان مجلسي كه هستي يك رفراندم برگزار بنما
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
آجرلو
جالب که خودش و اطرافیانش به نتیجه انتخابات 88 گردن ننهادند و فتنه مخرب 88 را برپا کردند.
این طیف نه تنها اعتقاد به اسلام ندارد, بلکه به قانون اساسی, حتی به قوانین مصوب خودشان هم اعتقادی ندارند. اینها فقط منافع و هواهای نفسانی خودشان را می شناسند و همان را معیار عمل می دانند.
United States
حجاب فریضه ای واجب برای زن و مرد مسلمان است.
شما هم بجای به رخ کشیدن عدم اجرای قانون در کشورهای مسلمان نشین، بگرد ببین چنتا حکومت اسلامی پیدا میکنی!
United States
شما یعنی از 1.5 میلیارد مسلمان دنیا مسلمانتری ؟ بجز 14 معصوم ایا معصوم دیگری هم داریم ؟
United States
شمایی که دنبال توصیه های ۱۴ معصومی!
کدومشون گفتن حجاب برای زن و مرد مسلمان آزاد و عاقل و متمدن اختیاریه!
کدوم یکی از اون بررگوارا بی حجاب بودن؟

شترسواری دولا دولا نداره.
انتخاب اسلام اختیاریه ولی انجام احکام اسلام برای مسلمونا واجبه.
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانمی که در هر عنوان خبر جهان نیوز، این مطلبت رو کپی میکنی! بدون که حجاب در جامعه الزامی است ولی در محیط خانه کاملا شخصی و سلیقه ای است.
در ثانی مگه کشورهای اسلامی دیگر، چقدر قوانین و اصول اسلام رو رعایت میکنند که شما از آنها الگو برداری میکنی!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه بکل مشکل اینا نیست پوشش!!! هایی مد شده که انگار بدن رو با قلمو رنگ زدن اومدن از خونه بیرون، تو کدوم کشور اینطوره؟!! واقعآ آخرالزمانِ.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
10:36هر کشور قانون مخصوص به خود دارد دربعضی کشورهای اسلامی مشروبخواری رسمی هم وجود دارد دلیل نمی شود ماهم ....درهرحال هدف از انقلاب اسلامی اجرای کامل قوانین اسلامی بوده....زنان ایرانی از قدیم (کوروش )هم حجاب داشته اند...نوع عفیف بانوی ایرانی
همواره زبانزد ادبیات وتاریخ بوده....وهرجا زن بدون حجاب وعفاف مطرح می شودبرای منافع غلط افراد و گروههای مغرض است....
Iran, Islamic Republic of
حجاب اجبار نیس.اما قانون جمهوری اسلامیه.اگه بی قانونی هم شد باید جلوشو گرفت.حالا افتاد؟
حالا تو میخای خاهرو مادرت با ی وضع دیگه بیان بیرون و الباقی قضایا دیگه اون ی بحث دیگست
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر فرق می کند بخاطر ارزشهای اسلامی گلها پرپر شدند در دولت تدبیر فقط حجاب نیست بی اهمیت شده
Iran, Islamic Republic of
کل منطق شما این است که چون در سایر کشورهای مسلمان این طور نیست پس حجاب اختیاری است ... واقعا قوه استدلال علمی شما ستودنی است ... اگر امروز این استدلال رو در معتبرترین دانشگاه های دنیا عرضه کنی دکتری افتخاری می گیری... تابعیت هم روش
United States
اجرای احکام اسلام از واجباته، مثلا حکم قصاص باید اجرا بشه، قانون کشور ما هم بر اساس قوانین اسلام هست تخطی نباید ازش بشه هرچند الانش هم حکم حجاب در کشور اجرا نمیشه و خیلی راحت همه نوع پوشش شاهد هستیم، دولت های افتضاحات و سوزندگی مسبب این همه ولنگاری هستن
Iran, Islamic Republic of
این آقا وظیفه داره هر از چند گاهی حرف های بزنه که مردمی مثل شما با هم درگیر بشن یادشون بره مبارزه با مفسدین اقتصادی تو اولویته!!!
Iran, Islamic Republic of
کشورهای اسلامی؟
آیا شما در سراسر کره ی خاکی کشوری رو میشناسید که اسلام به معنای واقعی در آن پیاده شده باشد؟
حجاب حکم خداست
Iran, Islamic Republic of
استدلال رو ببین:
در همه کشورهای اسلامی، بی حجابی آزاد است غیر از ایران. نتیجه: حجاب در اسلام، واجب نیست؛ بی خیال قرآن و اهل بیت.
در اکثر کشورهای اسلامی، مشروبات الکلی آزاد است. نتیجه: مشروبات الکلی در اسلام، حرام نیست؛ بی خیال قرآن و اهل بیت.
در اکثر کشورهای اسلامی، در هتلها زنان روسپی را به مسافران می فروشند. نتیجه: زنا در اسلام حرام نیست؛ بی خیال قرآن و اهل بیت.
قرآن کریم: یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ... ای مؤمنین؛ فقط از خدا (قرآن) و پیامبر و اهل بیت اطاعت کنید. نتیجه: فعل و عمل مسلمین و کشورهای اسلامی ملاک نیست؛ فقط و فقط باید از قرآن و پیامبر و اهل بیت اطاعت کرد.
Iran, Islamic Republic of
یکی ب این مطهری بگه تو ب فکر معیشت مردم باش،.
United Arab Emirates
14:58
با وجود مخالفت فکری با علی نطهری اما دراین مورد هم باید به فکرقانون حجاب باشد هم معیشت...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا درست تحلیل کرده ایشان. حتی برخی سکولار ها هم با بی حجابی و پوشش بی حد و مرز مخالفند
قرآن کریم: «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفوراً رحیماً» (سوره احزاب، آیه 59)
ای پیامبر! به زنانت و دخترانت و همه زنان مؤمن بگو؛ از جمله چادرهایشان را بر خود فرو اندازند، این کار، کمترین کاری است که باید انجام دهند تا به پاکدامنی شناخته شوند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.
Iran, Islamic Republic of
ديگه با اين حرفها راي نمي اوريد شما نمايندگان چرا قانوني در رابطه با حد و مرز حجاب مصوب نمي كنيد فقط حرف ميزنيد الكي
Iran, Islamic Republic of
احسنت وظيفه شماست كه با قانون گذاري اين غايله را خاتمه دهيد ...
Iran, Islamic Republic of
الان که قانون داریم مگه رعایت می کنن
Iran, Islamic Republic of
تمام سه قوه در دست شماهاست چرا به اندسته از مردم كه بشما راي دادن و شما قول داديد حجابو ازاد بكنيد عمل نميكنيد!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سركارشو ن گذاشتن وگرنه اينها اين كاره نيستند
Iran, Islamic Republic of
مجلس در راس امور است هر قانوني كه تصويب كند ما اطاعت ميكنيم اين گره بدست شما نايب ريس مجلس باز ميشود
United Arab Emirates
خوب الان قانون حجاب اجباری هست. پس چرا زیر بار این قانون نمیرید؟
....
حجاب که آزاده
بی حجابی ممنوعه
United States
علی مطهری هیچوقت چنین وعده ای نداده.
گول خوردی شما.
اصلا هرکسی گفته حجاب رو آزاد میکنه خواسته شوخی کنه.
قانون حجاب و عفاف، مطابق آموزه های شریعت مقدسه، قبلاً تصویب شده است.
Iran, Islamic Republic of
قانون بي حجابي كه جناب قول دادند و بابت ان راي جمع نمودند مطرح نشده د ر صحن مجلس
Iran, Islamic Republic of
نظر سنجي كنيد چند درصد بابت ازادي حجاب راي دادند و سرشون همين ها شير ه ماليدن
Iran, Islamic Republic of
...
حسین از شیراز
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
فرانک
Romania
البته در شهرهای کوچک و روستاها همه به حجاب رای میدهند ولی در شهرهای بزرگ رای نخواهد آورد.....
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
برعکس بد حجابها در اقلیت هستند
Iran, Islamic Republic of
و من شر الوسواس الخناس
استخر علی لنج کج
کتابی است به نام فلسفه حجاب علی آقا اونو مطالع کن
United States
بهش "مساله حجاب" شهید مرتضی مطهری رو توصیه کن.
بعدش هم یادآوری کنیم بهش که شهید آیت الله مرتضی مطهری از فضلای حوزه و روشنفکران دانشگاهی بودند که در تئوریزه کردن احکام اسلامی و تبیین انقلاب بویژه برای تحصیلکردگان دانشگاهی و جوانان نقش بسزایی داشتند.

بد نیست به علی مطهری بگیم شهید مطهری هم یه پسر داشت بنام علی
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
مگر می شود قوانین اسلام را به نظر سنجی گذاشت؟ حجاب برای حفظ عفت جامعه است که وزارت ارشاد نه تنها حجاب بلکه عفت جامعه را رها کرده است. آقای مطهری
Iran, Islamic Republic of
در پس زمینه هر فرهنگی یک قانون محکم بوده وهست لذا شما در بعضی کشورهای اروپایی که مدعی آزادی هستند می بینید با حجاب در دانشگاه وبعضی از مراکز برخورد قهری دارند وبرخورد آنها نیز مستند با قانون هست.
در تاریخ کشور ایران حجاب همیشه بوده وبا تشکیل نظام اسلامی مستحکم تر شد لذا بایستی به شکل قانون بر اساس موازین اسلامی تعریف شود ونحوه برخورد با آن نیز به روش غیر مستقیم صورت گیرد مثلا با یک فرد بی حجاب یا بد حجاب برخورد مستقیم صورت نگیرد ولی طبق مقررات از برخورداری یکسری مزایای اجتماعی محروم شود مثلا صدورگواهینامه رانندگی، صدور اسناد ملکی، گذرنامه، متوقف شود ومالیات و عوارض بیشتری به خاطر هنجار شکنی پرداخت کند. لذا فرد مجبور به رعایت هنجار های فرهنگی واجتماعی می شود.
در بعضی از کشورها اگر تخلف رانندگی داشته باشی علاوه بر پرداخت جریمه سنگین 20 تا 30 درصدر عوارض، بیمه و غیره به عنوان یک شهروند متخلف افزایش می یابد لذا رانندگان اصول را رعایت می کنند وما وقتی رانندگی آنها را می بینیم میگوییم چقدر با فرهنگ هستند در حالیکه قانون محکمی پس زمینه این فرهنگ هست.
United States
در هیچ کشور اروپایی با حجاب برخورد قهری نمیشه . لطفا جوک نگو دوران دروغ و بگو درو گذشته .
Iran, Islamic Republic of
پس چرا درفرانسه دانشجویان محجه را اخراج میکنند؟ حتی در ترکیه تا چند سال پیش برخورد می کردند بد نیست حد اقل اخبار فرهنگی دیگر کشورها را رصد کنید.
United States
کسی اگه با حجاب اسلامی توی فرانسه بره ساحل دریا تا ۴۰۰ یورو جریمه میشه و در صورت تکرار دادگاهی میشه!
درس خوندن تو دانشگاه و مدرسه هم قصه ی درازی داری.
United States
ها ها با سند حرف بزن فرانسه بالا 5 میلیون مسلملن داره و دارند دانشگاه و مدرسه میرند . جوک نگو
مهران
Iran, Islamic Republic of
در آلمان به زنان محجبه حمله می کنند و آنها را ضرب و شتم می کنند.
Iran, Islamic Republic of
البته بحث، بحث قانون هستا. اونها عناصر خودسر هستن؛)
Iran, Islamic Republic of
...
United States
من خیال میکردم حداقل کتابای باباشو میخونه!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حجاب بیش از 90 درصد رأی دارد
کاش رفراندوم میشد تا دهان یاوه گو بسته شود
Iran, Islamic Republic of
یکی این بابا را بگیره کم کم دین را ه رفراندم خواهد گذاشت علی برکت الله
امیر
Iran, Islamic Republic of
مطهری جان خودت رو نکش.....
Iran, Islamic Republic of
حکم خدا و رفراندوم
لاله
Iran, Islamic Republic of
چطور نماز روزه ذات وسایل احکام اسلام هم به همه پرسی بگذاریم آلن که دیگر حجابی نمانده دیگر چه می خواین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این آقا اول باید ببینه با خودش چند چنده بعد اظهار نظر کنه
Iran, Islamic Republic of
مسائلی شریعت وقرآن حکم آنرا روشن کرده جایی برای رفراندم نداره جهت اطلاع ...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مطهری چرا آرام وقرار نداری برای مردم در باره حجاب منبر رفتی تو به عنوان نماینده ونائب رییس مجلس چه قدمی برداشتی کی وزیر کشور را درباره بد حجابی استیضاح کردید ؟وقتی کاری از دستت بر نمی آید ساکت بشین بیخودی جامعه را متشنج نکن .....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه دست این جماعت بود ....!!!
Iran, Islamic Republic of
پس واسه نماز و روز و ... رفراندم بذاریم بهتره
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری قربون دستت لطف کنید بعد از رفراندم حجاب یک رفراندومی هم برای این نماز صبح برگزار کنید چون من خبر دارم این مامانها وقتی صبحها میخواهند بچه هایشان را از خواب شیرین صبحگاهی بیدار کنند خیلی مشکلات وجود داره این هم یک عنایتی بکنید شاید مشکل ریشه‌ای حل شد دستتون درد نکنه، قربون محبتت!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری شما حرف نزنید نمیشه ؟
شما از چه چیز جامعه خبر دارین؟
ضمناً حجاب در دینتعریف شده هر کس برای خودش نمی تونه تعریف جدید ارائه بده شما هم جایگاهی ندارین که بگین اشکالی نداره
لطفا به جای حرافی به فکر حل مشکلات مردم باشین
آجرلو
آقای مطهری اصلا بیایید طرحی ارائه بدهید که بر اساس آن تمام احکام شرعی به رفراندوم گذاشته شود و یا برای کم کردن هزینه تو خود مجلس بنشیند و تکالیف را روشن کنید, واجبات و محرمات را تعیین کنید و خیال مردم را راحت کنید. دیگر رساله های عملیه را جمع کنید و کنار بگذارید؛ اصلا حوزه های علمیه هم تعطیل شود.
اصلا توالی برجام ها و اف ای تی اف ها را تو کشور به اجرا بگذارید و نقشه ایران را هم از نقشه جهانی حذف کنید.
فکر کنیم در این صورت تکالیفتون به اتمام می رسد و می توانید بروید منزل و نفس راحتی بکشید. !!!
Iran, Islamic Republic of
ي مرد با غيرت چ حجاب اجبار باشه چ نه ناموسش نميذاره با بد حجابي بياد بيرون تو كوچه بازار
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری در مسایل کلان کشور و مسائل مرتبط با حوزه دین تابع تصمیمات مسئولان مربوطه باشید!!!
جناب مطهری در کاری که به تو ربطی نداره دخالت نکن!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه با اسم دین و مظاهر دین به جنگ دین و مظاهر دین می ره!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
مگر واجب و احکام الهی مسخره است که به رفراندم گذاشته شود ؟!!!
یورتچی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم لازم نداره برای حجاب همین امروز دستور بدهنداجبارنیست اونوقت تو خیابون ها معلوم میشه چقدر خانم ها به این مسئله پایبندند