پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۷
پشت آسیا لرزید؛

ایران ۵ - یمن صفر؛ غُرش شیران ایران در آسیا

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 664192
تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیاست، در نخستین دیدار خود در این دوره از مسابقات برابر یمن به میدان رفت.
ایران ۵ - یمن صفر؛ غُرش شیران ایران در آسیا
به گزارش جهان نيوز،  کارلوس کی روش 11 بازیکن تیم ملی ایران برای بازی با یمن را به شرح زیر مشخص شد:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی ترابی و سردار آزمون

ترکیب یمن هم به شرح زیر است: 
سعود السوادی، محمد فؤاد، مدیر عبدربه، محمد بارویس، علاء نعمان، احمد الحیفی، وحید الخیاط، علاء الصاصی، عماد منصور، عبدالواسع المطری و احمد السروری
 
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و یمن در گروه چهارم هفدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز دوشنبه به وقت تهران در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی آغاز شد.
 
* دقیقه ۲ : تیم ملی فوتبال ایران نخستین حمله جدی خود را روی دروازه یمن پی ریزی کرد که ارسال وحید امیری از جناح چپ با پرواز بلند دروازه بان حریف اجازه ایجاد موقعیت برای شاگردان کی روش را نداد.

* دقیقه ۵ : تیم ملی ایران که برای رسیدن به گل نخست تلاش زیادی می کرد دقایق ابتدایی را با کمی خشونت پیگیری کردند و چندین بار روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شدند.

* دقیقه 10 : تیم ملی ایران صاحب فرصت مناسبی برای رسیدن به گل برتری قرار داشت اما ضربه زمینی مهدی طارمی را دروازه بان یمن به کرنر فرستاد. این توپ در برگشت به یک ضد حمله تبدیل شد که دو اشتباه مدافعان کشورمان دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کرد.

دقیقه ۱۲ : شوت سردار آزمون در پشت محوطه جریمه را دروازه بان یمن ناقص دفع کرد که مهدی طارمی با تعقیب درست توپ توانست نخستین گل را وارد دروازه یمن کند.

 

* دقیقه ۲۳ : برخورد توپ به دست بازیکن یمن پشت محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی برای ایران به همراه داشت که این ضربه را اشکان دژاگه به گل دوم تبدیل کرد. در این دقیقه برخورد سردار آزمون با مدافع حریف توقف کوتاهی در بازی ایجاد کرد.




 دقیقه ۲۵ : ارسال رامین رضاییان از سمت راست روی سر مهدی طارمی فرود آمد تا ضربه زیبای این بازیکن به گل سوم ایران تبدیل شود.



* دقیقه ۳۷ : شاگردان کی روش در دقایق بعد از گل هم تیم برتر میدان بودند و به دنبال تحت فشار قرار دادن تیم حریف بودند. در این دقیقه امید ابراهیمی شوتی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دست دروازه بان یمن به کرنر رفت.

* دقیقه ۳۸ : رامین رضاییان به خاطر خطا روی بازیکن یمن در منطقه ای که نیاز به خطا نبود از داور مسابقه کارت زرد گرفت تا نخستین بازیکن اخطاری تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات باشد. 

* دقیقه ۴۵: ملی پوشان ایران که در نیمه اول تیم برتر میدان بودند، در دقایق پایانی نیمه اول هم همین روال را حفظ کردند و با پاس های پرتعداد سعی در کنترل بازی و استفاده از حملات داشتند.

در شروع نیمه دوم پژمان منتظری به جای سیدمجید حسینی وارد زمین شد.

* دقیقه ۴۸: کار خوب رامین رضاییان در جناح راست منجر به ارسال توپ روی دروازه یمن شد که ضربه سر آزمون را دروازه بان حریف برگرداند و در برگشت طارمی می توانست به گل سوم خودش دست پیدا کند اما مدافع حریف اجازه شلیک به طارمی را نداد.

* دقیقه ۵۳ : ارسال ضربه کرنر از جناح راست پس از دخالت مهدی ترابی و مهدی طارمی توپ روی خط دروازه به آزمون رسید و این بازیکن با ضربه ای آرام دروازه حریف را برای چهارمین بار باز کرد.
 

* دقیقه ۷۰: مهدی طارمی در همکاری با سردار آزمون می توانست صاحب موقعیت گل شود اما پاس سردار در میانه راه به بدن مدافع یمن برخورد کرد. بعد از این صحنه طارمی جایش را به کریم انصاریفرد داد.

* دقیقه ۷۷: سردار ازمون می توانست دومین گل خودش را وارد دروازه یمن کند اما ضربه او در موقعیتی مناسب به تیر دروازه برخورد کرد. 

* دقیقه ۷۸: سامان قدوس که دقایقی قبل وارد زمین شده بود در برگشت توپ ارسالی از جناج چپ با شوتی تماشایی دروازه یمن را برای پنجمین بار باز کرد. 

* دقیقه ۹۳: مهدی ترابی یکی از بهترین صحنه های این دیدار را رقم زد که ضربه زیبا و فنی او به تیر دروازه برخورد کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالبه که این تیم ملی یمن تحت حمایت دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی که همه تمریناتش در عربستان برگزار شده بود و اصلا تحت حمایت عربستان بود
مزدوری در ورزش هم به دادشون نرسید
Iran, Islamic Republic of
۵ گل به یمن جنگ زده ذوغ داره؟!
Iran, Islamic Republic of
زدی توی ذوقمان با آن ذوغت!
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آفرین به کیروش و بچه های تیم ملی که بدون ادعا برای ملت افتخارآفرینی می کنند
باسمه تعالی
فوتبال صنعت است نه ورزش
و ما با افتخار در این صنعت کثیف مشغول نمایشیم!!!!