جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاكید رهبر انقلاب مبنی بر تدوین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه كشور

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 664188
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه كشور با هدف كاهش هزینه‌ها و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: اصلاح ساختار بودجه در شرایط كنونی، كاری پرفایده، سودمند و در جهت منافع كشور است.
توصیه رهبرانقلاب درباره اصلاح ساختار بودجه کشور
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین برنامه ای برای اصلاح ساختار بودجه کشور با هدف کاهش هزینه ها و حمایت از برنامه های اقتصاد مقاومتی، گفت: اصلاح ساختار بودجه در شرایط کنونی، کاری پرفایده، سودمند و در جهت منافع کشور است.

معاون اول رییس جمهور لازمه اصلاحات ساختاری در بودجه کشور را اجماع و وفاق همگانی دانست و افزود: یکی از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی قدرت اجماع سازی آن است و در حال حاضر شاهد شکل گیری وفاق ملی و فرصتی مناسب هستیم که اجماع همه ارکان نظام برای اصلاحات ساختاری در بودجه کشور را فراهم کرده و زمینه های لازم برای مشارکت در این کار به خوبی ایجاد شده است. 

وی همچنین با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به اصلاح ساختاری بودجه، خاطر نشان کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع اصلاح ساختار بودجه را در قالب نقشه راهی جامع و منسجم به همراه برنامه زمانبندی برای اجرا تدوین کند تا با مشارکت قوای سه گانه و سایر نهادها و دستگاه ها بتوانیم این کار بزرگ و ضروری را به انجام برسانیم. 

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه ویژگی مشکلات کشور امروز پیچیده و دشوار می باشد، خاطر نشان کرد: البته حل این چالش ها غیرممکن نیست و می توان با اصلاحات مناسب در ساختار بودجه، برنامه ها و راه‌کارهای مناسب برای حل و فصل این مسائل تدوین کرد. 

معاون اول رییس جمهور مسائل صندوق های بازنشستگی، چالش محیط زیست، مسئله کم آبی و موضوع بیکاری را از جمله چالش های اصلی کشور برشمرد و تصریح کرد: باید در برنامه ها و هدفگذاری های خود به دنبال رشد اقتصادی پایدار مستمر اشتغال زا باشیم چرا که یکی از اصلی ترین چالش های کشور بیکاری است و در این مقطع، رشد اقصادی که منجر به ایجاد فرصت های شغلی شود، امری ضروری است.

رییس ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی بر لزوم برنامه ریزی برای بازدهی مناسب دارایی های شرکت های دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه مجموع دارایی این شرکت ها رقم بسیار بزرگی است اما گزارش ها نشان می دهد که مجموع بازدهی و سودآوری این شرکت ها پایین تر از سطح انتظارات است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *