جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ادامه بارش برف و باران با ورود ابرهای تازه/هشدار لغزندگی و مه‌گرفتگی جاده‌ها

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 664182
روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی تازه به کشور، بارش باران و برف و وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد و به‌تدریج از بعدازظهر، بارش‌ها در مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق ادامه می‌یابد.
ادامه بارش برف و باران با ورود ابرهای تازه
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌ های پیشیابی
 هواشناسی، امروز در غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مرکز، جنوب غرب، شرق و شمال شرق کشور، شمال شرق استان تهران، شمال سمنان، غرب فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف را شاهد هستیم.

امروز در استان‌های جنوبی کشور پدیده رعدوبرق رخ می‌دهد و در برخی ساعات وزش باد شدید در شمال غرب، سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان و شرق کشور رخ خواهد داد و در شرق کرمان و پاره‌ای از نقاط سیستان و بلوچستان  هم احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

روز سه‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف و در غرب فارس، شرق خوزستان و برخی مناطق شمال بوشهر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.
روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و به‌تدریج از بعدازظهر مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه روز پنج شنبه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد، سامانه فوق روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.
بر این اساس روز چهارشنبه 97/10/19‌ بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شمال شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه همچنین بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در شرق خوزستان، شمال بوشهر، سواحل خوزستان و بوشهر، غرب فارس، شمال یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

 روز پنج شنبه 97/10/20‌ بارش برف و باران و وزش باد در غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود؛ روز پنج‌شنبه این سامانه در شمال شرق و شرق دریای خزر قرار دارد و اواسط وقت جمعه از شمال شرق کشور خارج می‌شود،  پیامد ورود این سامانه بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهد بود.

‌روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.
به سبب بارش برف و کولاک برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم  جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و یک درجه خواهد بود. 

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان و همدان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دیماه سال جاری ۱۰۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱.۸ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش بارش سال جاری ۲۱۴.۶درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۷۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۴.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۴۴.۹میلی‌متر بوده است. میانگین گرم‌ترین منطقه در مدت زمان مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۰.۴ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹.۵ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *