پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

محورهای سفر «جان بولتون» به ترکیه

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 664177
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا قرار است در رأس هیأتی عالیرتبه برای گفتگو درباره برخی مسائل به ترکیه برود.
محورهای سفر «جان بولتون» به ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، آناتولی گزارش داد: جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است به زودی در رأس هیأتی عالیرتبه برای گفتگو درباره مسائل سوریه و منبج، گروه وابسته به فتح الله گولن، موضوع مبارزه با تروریست های پ‌ک‌ک، سیستم موشکی پاترویت و روابط اقتصادی به ترکیه خواهد سفر کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جیمز جفری نماینده ویژه این کشور در ائتلاف به اصطلاح بین المللی مبارزه با داعش نیز همراه بولتون حضور دارند.

آناتولی در این خصوص گفت که موضوع منبج مهمترین محور گفتگوها خواهد بود. 

لازم به ذکر است، بولتون امروز در سرزمین های اشغالی است و آنطور که برخی از رسانه ها اعلام می کنند، قرار است با اتمام این سفر به ترکیه برود.

این در حالیست که مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز یکشنبه گفته بود: ما قبل از هماهنگی کامل (آنکارا با واشنگتن) خواهان هیچ اقدام نظامی ترکیه در سوریه نیستیم. موضع رئیس‌ جمهوری آمریکا آن است که ترکیه نمی‌ تواند کُردها (هم پیمان واشنگتن در سوریه) را بکُشد. همچنین، خروج (نظامیان) امریکا از سوریه بدون توافق برای حفاظت از آنها اتفاق نخواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *