جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بسیج جوانان مسلمان آمریکایی برای جبران افتضاح ترامپ

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 664170
تارنمای شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: جوانان مسلمان آمریکایی در جبران آسیب وارده در پی تعطیلی بخش هایی از دولت واشنگتن، بطور داوطلبانه برای جمع آوری زباله و تمیز کردن پارک های ملی در آمریکا بسیج شدند.
بسیج جوانان مسلمان آمریکایی برای جبران افتضاح ترامپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، تارنمای سی ان ان در گزارشی نوشت: انجمن جوانان مسلمان احمدیه که بزرگترین گروه جوانان مسلمان در آمریکا است، در روزهای ابتدایی هفته جاری در اقدامی داوطلبانه به جمع آوری زباله ها، خالی کردن سطل های زباله و جارو کردن زمین در اماکنی چون پارک های ملی اورگلیدز (Everglades) فلوریدا و جاشوآ تیری (Joshua Tree) کالیفرنیا دست زدند. 

بنابر گزارش این تارنمای آمریکایی، چندین مرد مسلمان نیز روز شنبه زباله های موجود در تالار استقلال آمریکا (Independence Hall) را جمع کرده و یک گروه دیگر در روز یکشنبه برای تمیز کردن پارک «نشنال مال» واقع در واشنگتن دی سی بسیج شدند. 

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی مدیر این گروه مسلمان آمده است: «پاکیزگی و خدمت به کشور از ارکان مهم اسلام هستند. نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و ببینیم که پارک های ملی مان را زباله فرامی گیرد.» 

این حرکت نمادین همزمان با آن انجام شد که تعطیلی بخش هایی از دولت واشنگتن وارد سومین هفته خود می شود. 

دولت آمریکا از 22 دسامبر (یکم دی) در پی آنکه جمهوریخواهان و دمکرات ها در دستیابی به توافق در مورد بودجه اختصاصی به ساخت دیوار مرزی ناکام ماندند، تعطیل شد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار اختصاص پنج میلیارد دلار بودجه برای ساخت یک دیوار مرزی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک است اما دمکرات های کنگره تن به این خواسته نمی دهند. 

تعطیلی دولت اثرات منفی بر پارک های ملی آمریکا برجای گذاشته است. 

با توجه به اینکه بسیاری از کارکنان این اماکن به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده اند، مشکل انباشت زباله در پارک ها بیداد می کند. 

این بحران تا جایی پیشرفت کرده که به گزارش روز یکشنبه روزنامه واشنگتن پست، سازمان پارک های ملی آمریکا در نظر دارد تا با اخذ ورودی از بازدید کنندگان، منابع مالی مورد نیاز برای اداره امور این پارک ها را تامین کند. 

به گزارش ایرنا، مسلمانان آمریکا در دهه های اخیر به عنوان پیام آوران صلح و امنیت در این جامعه ظاهر شده اند. 

در جدیدترین اقدام مثبت این جامعه دینی، دو گروه مسلمان در آمریکا کمپینی را برای جمع آوری کمک برای قربانیان تیراندازی به کنیسه ای در شهر پیسبورگ، به راه انداختند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *