جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۵
نتیجه معکوس یک دفاع؛

آقای پزشکیان! کنار ژست منصفانه به فکر وجهه مجلس هم باشید

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 664152
نائب رئیس مجلس سعی کرده در برنامه تلویزیونی از نماینده سراوان و همچنین داماد رئیس جمهور دفاع کند، موضوعی که بازتاب زیادی در محالف خبری داشت.
آقای پزشکیان! کنار ژست منصفانه به فکر وجهه مجلس هم باشید
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: این روزها مجلس بیش از گذشته در کانون توجه رسانه‌ها و خصوصا افکارعمومی قرار گرفته است. درجه مانور افکارعمومی در شبکه‌های اجتماعی هم بسیار بالاست. مجلس با توجه به حاشیه‌های فراوانی که در دوره دهم خود داشته است افکارعمومی را بیشتر به خود حساس کرده است. اما حواشی و دنباله‌‌ واکنش‌های مربوط به نماینده سراوان گویی تمامی ندارد.

اکنون برخی از نمایندگان مجلس از همکار خود که در برخورد با نگهبان و کارمند گمرک از الفاظ ناپسندی استفاده کرد، به هر نوعی حمایت می‌کنند. حالا «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی در باب حمایت از این نماینده مجلس از رویه برخورد دیوانسالاری و موانعی که ساختارهای اداری برای مراجعه کنندگان ایجاد می‌کند انتقاد و مطرح کرد که به نماینده سراوان جفا شده است.

 وی با اشاره به تجربه‌ برخورد ناشایستی که یکی از نگهبانان با وی داشت بیان کرد: «به رئیس این نگهبان زنگ زدم و گفتم که این چه کسی است که اینجا بستی!»

اگرچه توهین نگهبان به این نماینده مجلس ناشایست بوده است اما اینکه در تریبون عمومی این نماینده با این لفظ سخن می گوید با توجه به شاخصه‌هایی که از نمایندگان ملت داریم، چندان صحیح به نظر نمی رسد.

پزشکیان در ادامه بیان می کند که « در حق نماینده سراوان جفا شده. از طرفی می گوییم نماینده ناظر است و از طرف دیگر یک «دربان» می تواند راهش ندهد.»

وقتی مجری از او می پرسد درازهی برای نظارت به آنجا رفته خود بدون توجه به این نکته می گوید  اصلا وارد جزییات نمی شوم..!

در بخش دیگر می گوید داماد روحانی به هر کشوری برود با کله قبولش می کنند و وقتی جو ناجوانمردانه علیه مهدی زاده را دیدم تاسف خوردم.

اما او توضیح نمی‌دهد مهدی زاده با مدرک دانشگاه آزاد و بدون سابقه اجرایی پیش از روحانی کدام کشور است که با کله او را می خواهد. چرا پیش از این پست اجرایی مهمی به وی داده نشده است؟

«کامبیز مهدی زاده فرساد»، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان اهر آذربایجان شرقی است. داماد رییس رئیس جمهور، کارشناسی ارشد زمین شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند داشته و برخی از مقالاتش نیز در مجله علوم زمین منتشر شده است. او اکنون مشغول به تحصیل در مقطع دکتری زمین شناسی (گرایش مهندسی نفت و گاز) دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است.

پزشکیان اگرچه می خواهد ژست منصفانه بگیرد اما یکطرفه با محکوم کردن افکارعمومی سعی می‌کند از داماد رئیس جمهور و همکارش دفاع کند.

اما چند نکته در سخنان نائب رئیس اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 اول اینکه قطعا اگر مشخص می‌شد که علت درگیری و مشاجره لفظی نماینده سراوان در گمرک بررسی و نظارت بر کار این سازمان بوده است، افکارعمومی با سلائق و افکار متنوع خود منصفانه نسبت به این نماینده سخن می گفتند ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می کردند. هر چند در خصوص توهین این نماینده جای دفاعی نمی‌ماند. 

ثانیا مجلس در ابتدا باید نسبت به نظارت بر روی نمایندگان خود پاسخگو باشد. مجلس از ابتدا به جای برخورد با نماینده خاطی حالت دفاعی به خود گرفت. دفاعی که کارکرد معکوس داشته است. درواقع با این دفاعیه‌ها نه تنها افکارعمومی نسبت به مجلس حس خوبی نمی یابد بلکه این مسئله در عامه مردم رسوخ می یابد که به طور سیستمی و ساختاری نمایندگان از همکار خود دفاع و حمایت می کنند. موضوعی که وجهه مجلس را تحت شعاع قرار می دهد. 

ثالثا این روزها مردم در کنار مشکلات اقتصادی که زندگی آنان را زیر رو کرده است از برخی ناعدالتی‌های اجتماعی دلخور هستند. ظهور پدیده‌ای مانند «ژن خوب» و «آقازاده‌ها» که پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان افکارعمومی را دلواپس کرده است که جای مدیران پیر و فرسوده را ژن خوب ها بگیرد. بازهم پزشکیان سعی کرده در این زمینه منصفانه برخورد کند اما بیشتر با حمایت از داماد رئیس جمهور وی را فردی مناسب برای معاونت وزارت صنعت توصیف کرده است. این درحالی است که اگر منصفانه بخواهیم برخورد کنیم در این رابطه هم افراد بسیاری هستند که لیاقت چنین پستی دارند و اتفاقا تجربه کاری خوبی در چنین زمینه دارند. اینکه به سبب نسبتی که این فرد با رئیس جمهور دارند در معاونت وزارت صنعت نصب می شود کسانی که طی طریق کرده اند و در حوزه های مربوط به این موضوع کار و تلاش کرده و اصطلاحات خاک حوزه فعالیتی خود را خورده‌اند به یکباره می بینند که فردی به سبب نسبت فامیلی در جایگاه بالاتر قرار می گیرد چه احساسی به آنها دست می دهد.

به نظر می رسد که نصب و عزل‌ها در کشور خصوصا بخش‎های مدیریتی که اغلب مشکلات کشور به سبب تصمیمات اشتباهی است که در این حوزه پیش می آید باید قاعده مندتر باشد. رشد گام به گام و شایسته افراد در کشور ملاک است و مدراک و جوایز بین المللی در این حوزه چندان نمی تواند به کار بیاید. در کارهای دیگر مانند کار یک نانوایی نیز افراد مبتدی را برای پخت نان کنار تنور نمی گذارند و از همان اول لقب شاطر به او نمی دهند و  فرد باید اول «چانه زنی خمیر نان» را فرا بگیرد تا بعدها کارهای دیگر را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم اگر پدر آقازاده ها در این سمت ها نبودند و سطح زندگیشان مثل یک کارگر و کارمند ساده بود باز این جایگاه را داشتند؟! ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دفاع پزشکیان یعنی اصلاح طلبان و اعتدال با هم ملت را به خاک سیاه نشاندند
Germany
اره گلم تو راست میگی دیگه نابود شدن
ب
Iran, Islamic Republic of
نه تو راست میگی عسلی.الان مملکت گل و بلبل است.
تو هم شهد شکوفه های سیب و گلابی.
Iran, Islamic Republic of
کار نماینده سراوان بسیار زشت وزننده بود ولی نمی توان تا ابد او را محکوم ومحروم کرد.
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی که ادعا دارد و از او دفاع میکنند او باید محکوم و محروم باشد..
این چه استدالالی است؟...
United States
نخبه هست، اما نخبه نما را میسازند!
یکیش تازه داره از در کارخونه میاد بیرون!!!
آدمیزاد
Colombia
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
دو نکته :1-آقای پزشکیان بد نیست کمی مطالعه از کشور هایی نظیر کره جنوبی داشته باشه که نماینده ای به خدمه هواپیما میگه من نماینده ی مجلسم باید به من اجازه ورود بدی، خدمه میگه من باید کارمو انجام بدم و بعداً نماینده به خاطر این سوء استفاده از مردمش عذر خواهی می کنه یا وین رونی اسطوره باشگاه منچستر توسط نگهبان برای ورود به ورزشگاه مثل بقیه بازرسی بدنی می شه(بدون سوءاستفاده).2-اکثر کسانی که در رآس کار هستند مدرکشون از دانشگاه آزاد است که کشورهای دیگه با کله قبولش می کنن!!!آقای پزشکیان اگه نپذیرین که خادم مردمین خون شهدا دامن گیر شما می شه(با همه مسئولینم).
آدمیزاد
Colombia
آقای پزشکیان میخواست در مجلس فراکسیون های قومیتی ایجاد کند و نیز سخنانی در راستای دفاع از قومیت گرایی داشته است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
داداش به نظرم محافل خبری باشه نه محالف خبری
Iran, Islamic Republic of
این آقایون خودشونو از همه بالاتر میدونن و کار درست بقیه هم بوق
آنچه خودشون انجام میدن درست و بقیه نادرست
میگن ما اصلاح طلبیم
اما این رفتار و تفکر و بیان و ... کاملا استبدادی هست
ناظمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام مدتی در فرودگاه تبریز به عنوان سرباز در پاویون انجام وظیفه می‌کردم آقای بلند قدی زنگ در رو زدند رفتم جلوی در و نشناختم و ازشون نام و نشانشو خواستم گفتند من رئوفی هستم با اینکه اسمشون رو به عنوان فرمانده لشگر عاشورا شنیده بودم با عذرخواهی که شما رو نمیشناسم راهشون ندادم تا اینکه راننده شون که ازشون شناخت داشتم اومدن و گفتن ایشون سردار رئوف هستن اومدن تو و بعد مدتی با فرمانده ما دیداری داشتن و در اون جلسه خواستار تشویق بنده شده بودن.حالا واقعا به عنوان یک تبریزی متاسفم که نماینده ای به مجلس فرستادیم که نه مواظب رفتارش هست و نه ظرفیت انتقاد دارد، زود قهر میکنه و جلسات انتقادی رو ترک میکنه و خیلی وقتها مواظب حرف زدنش هم نیست حرفهایی به زبان میاره که از یک جوان ناپخته این نوع گفتار انتظار میره نه یک نماینده ای که معاون مجلس شورای اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
روی هم رفته بصیرت و تحلیل و درک درست مسائل و تشخیص اولویتها در جوانان دهه 60 و 70 و 80 از این سالمندان جا خوش کرده در صندلی مسئولیتها بیشتر است.....
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من شخصا به ایشان در جمع اصلاح طلبان جور دیگری نگاه میکردم و برایشان احترام قائل بودم و همیشه جای سوال برایم که چگونه ایشان در جمع اصلاح طلبان حضور دارند ولی با این مصاحبه جواب سوال خودم را گرفتم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دفاع متعصبانه!! آقای پزشکیان را از چشم ها انداخت هر چند قبلا هم از این افاضات کم نداشته اند!!!!
Iran, Islamic Republic of
دادش خودتو ضايع نكن نوني توش نيست كفگير به ته ديگ خورده
حسین
Iran, Islamic Republic of
دو نکته :1-آقای پزشکیان بد نیست کمی مطالعه از کشور هایی نظیر کره جنوبی داشته باشه که نماینده ای به خدمه هواپیما میگه من نماینده ی مجلسم باید به من اجازه ورود بدی، خدمه میگه من باید کارمو انجام بدم و بعداً نماینده به خاطر این سوء استفاده، از مردمش عذر خواهی می کنه یا وین رونی اسطوره باشگاه منچستر توسط نگهبان برای ورود به ورزشگاه مثل بقیه بازرسی بدنی می شه(بدون سوءاستفاده).2-اکثر کسانی که در رآس کار هستند مدرکشون از دانشگاه آزاد است که کشورهای دیگه با کله قبولش می کنن!!!آقای پزشکیان اگه نپذیرین که خادم مردمین خون شهدا دامن گیر شما می شه(با همه مسئولینم).
Iran, Islamic Republic of
خوب است تلویزیون این ها را نشان می دهد. این آقا خیلی دم از نهج البلاغه می زند!
Iran, Islamic Republic of
دانش اموز رشته تجربی از 100 هزار نفر یکی شان رشته زمین شناسی را انتخاب نمیکند و اگر داماد روحانی نخبه است چرا در دانشگاه ازاد درس میخواند کور و کچل میدانند نخبه یا در شریف درس میخواند یا تهران و بهشتی و شیراز و ...............و ورود به این رشته در سنوات اخیربدون کنکور است و این اقا اگر نخبه است و جوایز زیادی گرفته بگو که چه کاری انجام داده و باز خورد کارش چیه اقای پزشکیان !!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اين بيچاره در اين چند ساله سابقه نسبتا خوب (در واقع نه زياد بد) خود را با موضع گيري هاي خود در مورد نماينده هتاك، اف اي تي اف، برجام و... خراب كرد. خدا همه را عاقبت بخير كند و به اين روز نرساند
لطفا بفرمایید کدام کشور در دنیا ست که آقای مهدی زاده را با کله قبول می کند با مدرک دانشگاه آزاد
ما که با داشتن دو مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی و قبول شدن در مقطع دکترای دانشگاه دولتی بعلت نداشتن کار انصراف دادیم در تمام مراحل تحصیل نیز جز نفرات برتر بوده ایم هیچ کشور ما نمی خواهد
آقای پزشکیان لطفا دست مارا هم بگیرید یک مقدار هم سنگ ما مردم بدبخت را به سینه بزنید باور بکنید ما هم هستیم ،وجود داریم،
Iran, Islamic Republic of
خدایا این اصلاح طلبا برای پست و رآی به چه کارایی دست می زنند. از ناحق دفاع می کنند برای مسایل سیاسی.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان آرمانهای گذشته ات را فراموش کنی به استحاله میرسی؟!
Iran, Islamic Republic of
فقط فرزندان و اقوام وفامیل کسانی که موقع انتخابات دفاع از حق و حقوق مردم گفتنشان گوش فلک را کر می کند نخبه هستن و باید در مناسب اداری استخدام و جذب شوند ....!!!
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
بعضیها فکر می کنند نان را به نرخ روز باید خورد ولی اساسا عمیق فکر نمی کنند و بعضا هم احساسی یه چیزهای میگن صرف اینکه به به بشنوند . هزار حیف
انصاری
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که نگهبان یک موسسه دولتی را با سگ مقایسه می کند هیچ اظهار نظر نکنی بهتر است ..... !!!
Iran, Islamic Republic of
...
بهرام محمدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا ازت نگذرد جناب نماینده
آخر فرزندان خودش هم پست دارند مجبوره دفاع کنند