شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بلژیک ذبح شرعی را برای مسلمانان و یهودیان ممنوع کرد

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 663959
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دولت بلژیک از آغاز سال نو میلادی ممنوعیت ذبح شرعی را برای اقلیت‌های دینی به اجرا گذاشته است.
بلژیک ذبح شرعی را برای مسلمانان و یهودیان ممنوع کرد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که بلژیک از آغاز سال نوی میلادی ذبح شرعی حیوانات را برای مسلمانان و یهودیان ممنوع کرده است.

براساس این گزارش، ذبح حیوانات در کشورهای اروپایی و اعضای اتحادیه اروپا با ذبح حلال و ذبح یهودی تفاوت‌هایی دارد. این درحالیست که بیشتر کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند هلند و آلمان مجوز ذبح‌ شرعی حیوانات را به اقلیتهای دینی می‌دهند.

با این اقدام، بلژیک  به سوئد، نروژ، ایسلند، دانمارک و اسلوونی پیوسته است که در این کشورها هیچ گونه استثنایی در ذبح حیوانات وجود ندارد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، 500 هزار نفر از  حدود ۱۱ میلیون  جمعیت بلژیک  را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم یهودی هستند. با شرایط جدید، در صورتی که این اقلیت‌ها بخواهند گوشت ذبح شده بر طبق موازین شرعی خود تهیه کنند باید از خارج از کشور گوشت سفارش دهند که هزینه بیشتری را به آنها تحمیل می‌کند و احتمالا میزان مصرف گوشت را در غذای این دسته از افراد کاهش خواهد داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *