چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
شینرو آبه:

توافق صلح ژاپن با روسیه به نفع آمریکاست

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 663846
نخست‌وزیر ژاپن امروز (یکشنبه) اظهار کرد، دستیابی به یک توافق صلح با روسیه به امنیت منطقه خواهد انجامید و در نتیجه به نفع آمریکا خواهد بود.
توافق صلح ژاپن با روسیه به نفع آمریکاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: از آنجا که توافق صلح برای تقویت صلح و امنیت در منطقه مفید خواهد بود، برای آمریکا نیز یک دستاورد محسوب خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن به ائتلاف توکیو و واشنگتن به عنوان اساس دیپلماسی و امنیت برای ژاپن اشاره کرد و افزود: این حقیقت مورد تاکید پوتین نیز هست.آبه هفته گذشته بر تعهد توکیو به تلاش برای برگزاری مذاکراتی با هدف دستیابی به یک توافق صلح و پایان دادن به ده‌ها سال نزاع ارضی با روسیه تاکید کرد.

نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشستی که ۱۴ نوامبر در سنگاپور داشتند، برای تسریع روند این مذاکرات و به نتیجه رسیدن بر سر یک پیمان صلح بر مبنای اعلامیه مشترک سال ۱۹۵۶ میان ژاپن و شوروی توافق کردند.

در این اعلامیه مشترک مسکو توافق کرده است که دو جزیره از چهار جزیره مورد نزاع را به نام‌های "هابومای" و "شیکوتان" به محض امضای یک توافق صلح به توکیو واگذار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *