جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس جدید کنگره ونزوئلا:

مادورو "رئیس‌جمهوری غاصب" خواهد بود

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 663795
رئیس جدید و منتخب کنگره تحت تسلط اپوزیسیون ونزوئلا تاکید کرد، زمانیکه نیکولاس مادورو دهم ژانویه برای دور دوم سوگند یاد کند "رئیس‌جمهوری غاصب" خواهد شد.
مادورو "رئیس‌جمهوری غاصب" خواهد بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خوآن گوایدو از حزب اپوزیسیون "اراده مردمی" ونزوئلا که شنبه به عنوان رئیس جدید کنگره انتخاب شد، بدون ذکر جزئیات تاکید کرد با "دیکتاتوری" مقابله خواهد کرد و به دنبال انتخاباتی "منصفانه" خواهد بود.

اظهارات او به انتقادات دولت‌های سراسر جهان که مادورو را به تضعیف دموکراسی و سوء مدیریت اقتصادی متهم می‌کنند، افزوده شده است. اما این کنگره عمدتا بدون قدرت ابزارهای قاطع چندانی برای جلوگیری از آغاز به کار یا کاهش سلطه مادورو بر قدرت ندارد.
گوایدو در اولین سخنرانی خودش تاکید کرد: مادورو از دهم ژانویه رئیس‌جمهوری غاصب این جمهوری خواهد بود. این مجلس ملی، به عنوان تنها قدرت مشروع منتخب ونزوئلایی‌ها، نمایندگی مردم را در دست دارد.

او با تاکید بر اینکه "تسلیم" نخواهد شد، خواستار اجرای عدالت برای ده‌ها تن از رهبران سیاسی محبوس یا تبعیدی از جمله شماری از قانونگذاران شد. او دولت را مقصر زندگی "اسف‌بار" ونزوئلایی‌ها دانست.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *