پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شیوه جدید فریب کاربران واتس اپ برملا شد

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 663694
پیامی در شبکه اجتماعی واتس اپ درباره آپدیت جعلی« واتس اپ گلد» هشدار می دهد. این پیام کاربر را به وب سایتی حاوی بدافزار هدایت می کند و هکرها کنترل موبایل کاربر را در اختیار می گیرند.
شیوه جدید فریب کاربران واتس اپ برملا شد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از دیلی میل، یک ترفند هک واتس اپ که نخستین بار در ۲۰۱۶ میلادی فراگیر شد، دوباره ظهور کرده و موبایل های افراد را تهدید می کند. این ترفند هک به کاربران درباره یک آپدیت جعلی هشدار می دهد.

در این ترفند، پیامی به افراد هشدار می دهد تا پیامرسان های خود را به WhatsApp Gold ارتقا ندهند. WhatsApp Gold یک آپدیت جعلی است و اطلاعات کاربران را سرقت می کند.

 در مرحله بعد کاربران به سمت لینکی هدایت می شوند که آنها را وارد وب سایتی مملو از بدافزار می کند که کنترل موبایل کاربر را در اختیار هکرها قرار می دهد.

 آپدیت جعلی WhatsApp Gold  ادعا می کند به کاربران اجازه می دهد پیام های ویدئو چت را نگهدارند، همزمان بیش از ۱۰۰ عکس ارسال کنند و یک ساعت پس از ارسال پیام، آنها را حذف کنند.

به هرحال این پیام جعلی از افراد می خواهد آن را میان دوستان خود منتشر کنند. علاوه برآن در پیام ادعا می شود ویدئویی به شماره تماس کاربر ارسال می شود که اطلاعات او را هک می کند. به گفته کارشناسان امنیتی این ویدئو هیچ خطری برای موبایل ندارد.
هرچند ادعای ارسال ویدئو کلاهبرداری است اما  لینک های مختلف یه «واتس اپ گلد» یک خطر امنیتی به حساب می آیند و کاربر را به وب سایت های حاوی بدافزار هدایت می کنند.

در صورت دریافت چنین پیامی، آن را حذف کنید.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *