جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

هر گونه درخواست ترامپ برای استعفا را رد می‌کنم/سیاست نرخ بهره تغییرمی‌کند؟

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 663693
رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا گفت که وی قرار نیست استعفا کند و حتی اگر ترامپ از وی بخواهد استعفا دهد این درخواست را رد خواهد کرد.
آیا ترامپ درخواست استعفا داده است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ABC NEWS، جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا گفت:حتی اگر ترامپ از وی بخواهد استعفا نمی‌دهد و آماده است با صبر و حوصله درباره زمان افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا تصمیم‌گیری کند.

هر دو موضوع مورد نظر پاول در این گفته‌ها باعث شد تا بخشی از نگرانی سهامداران نسبت به واکنش بانک مرکزی در برابر حملات ترامپ از بین برود.

ترامپ بارها نسبت به سیاست‌های پاول که خود وی پاول را انتخاب کرده است به شدت انتقاد کرده و از افزایش نرخ بهره در این کشور ناراضی است.

پاول طی سخنرانی در کنفرانس اقتصاددانان در آتلانتای آمریکا گفت: هیچ برنامه از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. ما بر اساس روند کنونی تورم با صبر و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

برخی کارشناسان معتقدند این سخنان پاول نشان از آن دارد که بانک مرکزی آمریکا که پیشتر گفته بود در سال 2019 دو بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد برای چند ماه این سیاست خود را کنار بگذارند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *