شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معاون وزیر خارجه ایران وارد کابل شد

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 663629
معاون وزیر خارجه ایران در دومین سفر خود طی سه ماه گذشته ، امروز برای گفتگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.
معاون وزیر خارجه ایران وارد کابل شد
به گزارش جهان نيوز، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین سفر خود طی ۳ ماه گذشته، امروز برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

قرار است در این سفر، معاون وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور افغانستان، رئیس اجرائیه و وزیر امور خارجه این کشور به طور جداگانه دیدار و رایزنی کند.

پیگیری کمیته جامع پنجگانه ایران و افغانستان برای امضای سند جامع و مذاکرات صلح با طالبان از جمله موضوعاتی است که قرار است عراقچی در سفر خود به کابل در مورد آن با مقامات افغانستان گفتگو کند.

عراقچی در سفر اخیر خود به افغانستان، در دیدار با رییس‌جمهور و مقامات این کشور، با توجه به جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در افغانستان بار دیگر عزم ایران برای مبارزه با گروه‌های تکفیری تروریستی و ضرورت هماهنگی تلاش‌های دو کشور در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین در دیدار خود با مشاور امنیت ملی افغانستان، مسائل مربوط به روابط ایران و افغانستان و چگونگی استمرار همکاری‌های دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام، اوضاع منطقه، مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *