جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مقام آمریکایی:

روایت سعودی درباره قتل خاشقجی معتبر نیست

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 663592
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرده که روایت عربستان سعودی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی هنوز معتبر نیست.
روایت سعودی درباره قتل خاشقجی معتبر نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد آمریکا گفته دولت این کشور روایت عربستان سعودی درباره قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی داخل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را باور ندارد.

به‌نوشته روزنامه گاردین، اظهارات این مقام در حالی بیان شد که قرار است «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به‌زودی به هشت کشور در منطقه غرب آسیا سفر کند. هدف از این سفر جلب حمایت از سیاست‌های آمریکا و اطمینان دادن به متحدان منطقه‌ای آمریکا است مبنی بر اینکه «ایالات متحده در حال ترک خاورمیانه نیست».

در ریاض پامپئو قرار است با مقام‌های سعودی درباره قتل خاشقچی و جنگ یمن صحبت کند. او خواستار حمایت سعودی‌ها از فرآیند صلحی خواهد شد که ماه گذشته در استکهلم سوئد حاصل شد.

مقام‌های رژیم سعودی اخیراً در اقدامی نمایشی که به‌گفته کارشناسان با هدف تبرئه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی انجام شده  12 نفر را به‌جرم مشارکت در قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول محاکمه کرده‌اند. 5 نفر از این افراد، در صورت احراز جرم اعدام خواهند شد.

مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: «سعودی‌ها بایستی روایتی موثق درباره آنچه در کنسولگری و بعد از آن اتفاق افتاده ارائه کنند. از نگاه ما، فکر نمی‌کنم روایت ارائه‌شده توسط سعودی‌ها یا روند رسیدگی به این پرونده واجد این معیارهای اعتبار و وثوق باشد».

وی گفت: «ما کماکان این موضوع را با سعودی‌ها پیگیری کرده و به آنها گفته‌ایم برای اینکه بار این ماجرا از دوش آنها برداشته شود و از زیر سایه این ماجرا خارج شوند این موضوع را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری کنند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *