کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امید به کدخدا قطع شدنی نیست

ذوق زدگی جدید اصلاح‌طلبان از اتفاقات داخلی آمریکا/ اینبار یک زن کدخدا هست!

16 دی 1397 ساعت 8:10

اصلاح طلبان و رسانه های نزدیک به دولت بازهم پس از یک اتفاق سیاسی در آمریکا ذوق زدگی شده اند و عجیب تر اینکه می خواهند این ذوق زدگی خودر را به مردم درباره تغییر سیاست های آمریکا علیه کشورمان القا کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز، امیر حمزه نژاد: اصلاح‌طلبان هنوز چشم به نیز لات سیاست داخلی آمریکا برای حل و فصل منافع ملی ایران دارند. این موضوع را از ذوق زدگی و جشن شادمانی که برخی از روزنامه‌های این جریان از انتخاب دوباره «نانسی پلوسی» از اعضای حزب دموکرات برپا کرده‌اند به وضوح می توان مشاهده کرد. اصلاح طلبان عادت کرده اند که منافع کشورمان را به فضای سیاسی داخلی آمریکا گره بزنند و مردم را در این راه امیدوار کنند. امیدواری بیهوده‌ای که ثمره آن را در برجام مشاهده کردیم. سال میلادی 2018 هم تمام شد و غربی ها سال 2019 را جشن گرفتند اما هنوز کانال مالی ایران و اروپا راه اندازی نشده و هفت ماه از فرصتی که قرار بود اروپایی ها به وعده‌های خود عمل کنند گذشته است.


در همین رابطه، روزنامه دولتی ایران عکس و تیتر اول خود را به انتخاب «نانسی پلوسی» اختصاص داد و در مطلبی تحت عنوان «این زن ترامپ را برکنار می کند؟»، نوشت: « سیاری از ناظران و تحلیلگران بین‌المللی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا این زن 78 ساله سیاستمدار می‌تواند با استفاده از جایگاه کنونی‌اش به عنوان سومین فرد قدرتمند در امریکا، دونالد ترامپ 72 ساله را از جایگاه ریاست جمهوری و نخستین فرد قدرتمند حال حاضر امریکا به زیر بکشد؟»

روزنامه جهان صنعت نیز با تیتر یک «بانوی‌آهنین مقابل ترامپ» روی پیشخوان روزنامه فروشی ها ظاهر شد و در این باره نوشت:« نانسی پلوسی با لحنی آشتی‌جویانه گفت حزب دموکرات به زودی طرحی را تصویب خواهد کرد که برای پایان دادن به تعطیلی دولت بودجه کافی در اختیار سازمان‌های فدرال آمریکا قرار گیرد‌. او اما تاکید کرد که مجلس نمایندگان با بودجه‌های کلانی مانند ساخت دیوار مکزیک موافقت نخواهد کرد‌.»
 

روزنامه اصلاح طلب ابتکار هم با همان عکسی که دو روزنامه قبلی درباره ریاست نانسی پلوسی منتشر شده بودند، نوشت: «حربه استیضاح ترامپ از سوی دموکرات‌ها نه کنار گذاشتن او از ریاست جمهوری بلکه احتمالاً با دو هدف مشخص صورت می‌گیرد. نخست دخالت و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید و دوم اینکه آنقدر فشارها را بر روی ترامپ افزایش دهند تا در انتخابات سال آینده یا او را وادار به کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری کنند و یا اینکه از اوضاع تنش‌آلود داخلی به نفع نامزد خود نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.»
 
اینکه چرا اصلاح طلبان نمی خواهند واقعیت اروپا و آمریکا را قبول کنند و هنوز بر روی همان نگاه گذشته و سراسر آسیب خود به غرب اصرار دارند موضوع قابل تاملی است البته مشکل اصلی اصلاح طلبان این نیست که تنها خود را در چاه روابط با غرب و بستن منافع کشور به روابط فی مابین می اندازند؛ بلکه می خواهند مردم را  بازهم با همین افکار نخ نما شده با خود همراه و امیدوار سازند. سئوال اساسی اینجاست که تا چه زمانی مردم بایستی منتظر تحولات داخلی کشورهای غربی بمانند تا شاید قرعه فال به نام سیاستمدارانی بخورد که به قول اصلاح طلبان علیه منافع ایران عمل نمی کنند.


این در شرایطی است که در دوره «باراک اوباما» که با وجود حضور ترامپ ریاست کاخ سفید برای اصلاح طلبان به دوره طلایی تبدیل شده که برجام در این دوره امضاء شد، نیز کنگره آمریکا با ریاست نانسی پلوسی علیه ایران تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد و کار ویژه کنگره این کشور جهت خنثی و بی خاصیت کردن برجام بود. در آن زمان کنگره و دولت آمریکا بازی پلیس خوب و بد را بازی می کردند اما هیچگاه رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی اوباما با وجود امضای یک قرارداد بین المللی نخواست مقابل کنگره برای حمایت از برجام هزینه دهد.

اگرچه شاید با حضور پلوسی در صدر مجلس نمایندگان آمریکا تداخلات و چالش‌هایی میان وی و ترامپ صورت گیرد اما اینکه گفته شود این چالش‌ها در راهبرد و سیاست کلی آمریکا علیه ایران خلل ایجاد کند و آنرا به نفع کشورمان تغییر دهد رویایی ژونالیستی و جناحی بیش نیست که نمی توان هیچگاه به آن تکیه کرد. متاسفانه همین نگاه خوشبینانه سبب وارد آمدن آسیب‌های مختلفی به کشورمان طی چند سال گذشته است. عجیب اینجاست که با همه این آسیب‌ها و خسارت‌هایی که کشورمان دیده است بازهم اصلاح طلبان و برخی روزنامه‌های نزدیک به دولت بر روی این تفکر شکست خورده حساب باز می کنند و سعی دارند به جامعه نیز امید واهی درباره چنین اتفاقات کوری بدهد.


کد مطلب: 663527

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/663527/ذوق-زدگی-جدید-اصلاح-طلبان-اتفاقات-داخلی-آمریکا-اینبار-یک-زن-کدخدا-هست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com