جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۴

عالمی که سلول‌های بدنش حمد و سوره امام را می‌شنید

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 663469
گروه فرهنگی جهان نيوز: آیت‌الله بهجت رَحِمَهُ‌الله فرمودند: «اگر سلاطین عالم، لذت نماز را درک می‌کردند به‌دنبال لذت‌های دیگر دنیا نمی‌رفتند.» آیت‌الله حق شناس رَحِمَهُ‌الله هم می‌فرمودند من وقتی هفده‌هجده سال داشتم و نماز جماعت می‌خواندم، سلول‌های بدنم حمد و سورۀ امام را می‌شنید! (کسی که هجده سالگی اینطور نماز می‌خوانده هشتاد سالگی چطور نماز می‌خوانده‌است؟) اما ما وقتی نماز جماعت می‌خوانیم، گوشمان هم نمی‌شنود؛ یک آیه را می‌شنود و آیۀ دیگر را نمی‌شنود (چون حواسمان پرت است). مرحلۀ اول این است که ما تمام نماز را بشنویم و بفهمیم چه می‌گوییم و چه کاری انجام می‌دهیم.

 اگر باری از حق مردم بر دوش ما نباشد، وقت نماز پرواز می‌کنیم. هر حقی یک زنجیر است که مانع پرواز است. عادت‌های بد هم زنجیر است. طبق روایات، نماز، ترازوست! اگر در حین نماز، واقعاً در نماز باشیم، نشان می‌دهد زنجیری نداریم.


گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله جاودان در حسینیه شیخ مرتضی زاهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عالی بود
کاش توضیح بیشتری داشت.
Iran, Islamic Republic of
دركش سخته
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله جاودان خداوند وجود شما را بی بلا کند ما را دعا کنید فریب شیطان وشیطان پرستان را نخوریم نماز ما هم نماز شود بدانیم با خالق خود حرف می زنیم ان شا ء الله
جیحون
از عوام نمیشه همچین انتظاری داشت..اصلا باز کردن چنین مواردی موجب دلسردی خیلیها می شود که چنین مهارتهایی ندارند و خودشان را بخاطره عدم تجربه این حالات در زمره افراد گناهکار می شمرند..