کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید سوریه بر پیگرد قانونی «مسعود بارزانی»

13 دی 1397 ساعت 21:26

یک نماینده پارلمان سوریه گفت که مسعود و پسرش مسرور بارزانی در شمال شرق سوریه مرتکب «جنایت» شده‌اند و باید تحت پیگرد قرار گیرند.


به گزارش جهان نیوز، «محمود جوخدار» عضو پارلمان سوریه با بیان اینکه «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان عراق با حمایت تسلیحاتی از کردهای طرفدار خود در شمال شرق سوریه، مرتکب جنایت شده، گفت سوریه شکایت از وی و تحت پیگرد قرار دادن او را حق خود می‌داند.

او در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت زندگی مسعود بارزانی و پسرش «مسرور بارزانی» سرشار از «خیانت» و ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی است به طوریکه همواره سیاست‌های آمریکا در شمال شرق سوریه را اجرا می‌کنند.

«محمود جوخدار» همچنین تأکید کرد که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) هم به اقدامات مسرور بارزانی در حمایت از تروریسم و کشتار مخالفانش در کردستان سوریه اذعان کرده است.

این نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه حکومت سوریه در این خصوص شواهدی در دست دارد، گفت که این حق سوریه است تا مسعود بارزانی را در دادگاههای داخلی و بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

«کمیته مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم سوریه» شنبه گذشته (هشتم دی ماه) در بیانیه‌ای لیستی از حامیان تروریسم منتشر کرد. در این لیست اسامی سیاسیون لبنان، ترکیه، کردستان عراق و ده‌ها سیاستمدار دیگر در منطقه به چشم می‌خورد. «مسعود بارزانی» و «مسرور بارزانی» از جمله افراد حاضر در این لیست هستند. 

منبع: فارس


کد مطلب: 663342

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/663342/تأکید-سوریه-پیگرد-قانونی-مسعود-بارزانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com